Jak podliczył IBMR Samar samochody marek premium zaliczyły w 2020 roku spadek sprzedaży o jedyne 4,63 proc. To jeden z najbardziej stabilnych segmentów w czasie pandemii. Niektóre marki sprzedały nawet więcej aut niż rok wcześniej.

Rok 2019 był rekordowy, jeżeli chodzi o zakupy aut premium. Z tego względu wyniki uzyskane w pandemicznym 2020 roku są gorsze, ale nie aż takie złe. Jednym z nielicznych okresów, który mógł pod względem rejestracji dorównać rekordowemu 2019 był grudzień. Jednak mimo wzrostu o 28,80 proc. w stosunku do listopada 2020, nie udało się pobić rekordu z grudnia 2019 roku. Zabrakło 5,69 proc. W całym 2020 roku sprzedano 75 290 samochodów marek premium. Jest to wynik o 4,63 proc. gorszy niż w tym samym okresie 12 miesięcy wcześniej.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi RS6: Chcę mieć wszystko

Mercedes klasy A.

Liderem polskiego rynku samochodów premium jest Mercedes. Koncern ze Stuttgartu zarejestrował 19 653 pojazdów, czyli o 6,74 proc. mniej niż w roku poprzedzającym. Warto podkreślić, że podany wynik nie uwzględnia takich pojazdów z oferty Mercedesa jak: Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter (ale uwzględnia Klasę V). Z całej gamy modelowej najlepiej sprzedała się Klasa A. Ten model zarejestrowano w liczbie 2808 szt. Drugim autem pod tym względem był GLC (2078 szt.), a następnie GLE (1953 szt.).

BMW X5.

Drugą najpopularniejszą marką premium w Polsce jest BMW. Łącznie zarejestrowano 18 290 aut co jest o 11,64 proc. (2409 szt.) gorszym wynikiem niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami były: BMW serii 3 (3465 szt.), X3 (2262 sztuki) oraz BMW X5 (2241 egzemplarzy).

Audi S3 Sportback.

Trzecie miejsce podium przypadło dla Audi, które zakończyło rok z wynikiem 15 602 sztuk. Jest to o 13,25 proc. (1825 szt.) więcej niż w 2019 roku. Znaczącą część sprzedaży marki z czterema pierścieniami w logo stanowił model Q5 (2902 szt.). Drugie było Q3 z 2216 rejestracjami, a trzecie miejsce zajął model A3 (2091 sztuk).

Volvo XC 40 / fot. Iven Bambot.

W ubiegłym roku dobrze poszło też Volvo. Przez 12 miesięcy roku udało się jej sprzedać 10 926 pojazdów, czyli o 0,45 proc. mniej (49 szt.) niż w roku poprzednim. Liderem wśród modeli został XC60 (4533 szt.), tuż przed XC40 (2482 szt.). Trzecim najpopularniejszym samochodem było XC90 (1099 szt.).

Lexus NX.

W zestawieniu najlepszych marek premium, dwie z nich mogą pochwalić się wzrostami w 2020 roku. Chodzi o Audi (+13,25 proc.) oraz o Lexusa (+12,57 proc.). Największy spadek zaliczył natomiast Jaguar (655 egz. -48,95 proc.). W liczbach bezwzględnych największa strata przypadła dla BMW (-2409 szt.), a najlepszą dynamiką wzrostu może pochwalić się Tesla (158 sztuk, +68,1 proc. r/r), która w rankingu uzyskała 11. pozycję.

CZYTAJ TAKŻE: Flota ratuje wyniki sprzedaży

Jaguar XE.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Peugeot 5008: Zmiany, które wyszły na dobre

Peugeot to aktualnie lider na europejskim rynku kompaktowych SUV-ów. W ofercie ma dwa modele ...

Top 11 | Najpopularniejsze pickupy w Polsce

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR policzył, który z modeli pickupa sprzedaje się w Polsce ...

Targi Motor Show w Poznaniu przełożone o rok

Poznański Motor Show, czyli największe targi motoryzacyjne w Polsce po raz kolejny przesunęły datę ...

PSA i FCA: Przedmałżeńskie podchody?

Francuska Grupa PSA chce przejąć europejską część FCA. Ta wiadomość zelektryzowała rynek w mijającym ...

Peter Schoppmann, dyrektor sprzedaży Rolls Royce: Poznań ważniejszy od Paryża

Dla Rolls Royce’a konkurencją nie są inne marki motoryzacyjne, tylko jachty czy luksusowe apartamenty. ...

Zmarł Ferdinad Piëch, długoletni szef i współwłaściciel Volkswagena i Porsche

Ferdinand Piëch, współtwórca potęgi Volkswagena, nie żyje. Według informacji niemieckich mediów 82-latek zmarł w ...