Toyota zakończyła rok 2020 z konsekwentnym wzrostem sprzedaży aut użytkowych. Na przełomie kilku lat japońska marka stała się silnym graczem na rynku aut użytkowych.

Toyota Proace City, kompaktowy van oferowany zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Verso, zadebiutował w salonach na początku 2020 roku. Najnowszym potwierdzeniem dobrego przyjęcia tego modelu jest pierwsze miejsce w segmencie kombivanów, które w grudniu 2020 roku model Toyoty zajął po raz drugi z rzędu po równie dobrym wyniku w listopadzie. W ciągu całego roku zarejestrowano 2 855 egzemplarzy modelu Proace City. Zapewniło mu to 4. miejsce i 13,4 proc. udział w segmencie.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota zmodernizowała swoją największą limuzynę

Model Proace zakończył rok 2020 na czwartym miejscu wśród średniej wielkości vanów. Auto dostępne w trzech długościach nadwozia i odmianie dostawczej oraz osobowej Verso zanotował 1 863 rejestracji w ciągu 12 miesięcy, zwiększając udział w segmencie do 12,9 procent. Dobrze radzi sobie również Toyota Hilux, która jest drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce. W 2020 roku zarejestrowano 674 egzemplarze modelu, co stanowiło 21,8 procent wszystkich pick-upów, które trafiły do klientów w tym okresie.

Toyota ProAce City Verso.

Łącznie Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów użytkowych o 107 proc. rok do roku, do poziomu 5393 egzemplarzy. Udział marki w tej części rynku wyniósł w 2020 roku 7,1 proc.  – Pomimo bardzo trudnej sytuacji branży motoryzacyjnej w 2020 roku Toyota systematycznie realizuje swoją strategię rozwoju na rynku samochodów dostawczych. Bardzo dobre wyniki wszystkich dostawczych modeli naszej marki to efekt zarówno silnej oferty modelowej wspartej atrakcyjną gamą innowacyjnych systemów zabudowy, jak i konsekwentnej rozbudowy sieci sprzedaży Toyota Professional. W 2020 roku powstało 5 salonów nowej sieci, a w nadchodzących miesiącach i latach będą do nich dołączać kolejne. Salony Toyota Professional to ośrodki wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych oraz kompleksowej obsłudze firm, dostosowane do specyfiki współpracy z klientami flotowymi – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Toyota Hilux.

– Wysoki poziom rejestracji samochodów dostawczych w Polsce złożył się na sukces całej grupy Toyoty w Europie Centralnej. Toyota Central Europe uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich przedstawicielstw Toyoty w Europie, dostarczając klientom w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech łącznie 13 137 aut dostawczych, co stanowi niemal 20 procent wszystkich samochodów użytkowych naszej marki sprzedanych na kontynencie” – dodał Tomasz Suliga.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota wyceniła ładowaną z gniazdka RAV4

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ford Shelby F-150 Super Snake Sport: Prawie 800 konny pickup

Amerykańska firma Shelby zajmująca się tuningiem Fordów zbuduje 250 sztuk ekstremalnej wersji pickupa na ...

Koniec produkcji Opla Astry

Gliwicka fabryka Opla zakończyła produkcję modelu Astra Sedan czwartej generacji. Tym samym na liniach ...

Volkswagen rezygnuje z salonu w Paryżu

Volkswagen nie będzie mieć swego stoiska na październikowym salonie samochodowym w Paryżu, po raz ...

Seat Tarraco: Trzeci, największy

Nowy SUV Seata będzie największym modelem w ofercie hiszpańskiego producenta. Oto Seat Tarraco. Tarraco ...

Samochody Baojun E100 electric na placu fabryki SAIC-GM-Wuling Automobile Co. w Liuzhou

Europejczycy inwestują w samochody elektryczne w… Chinach

Europa pozostaje daleko w tyle za Chinami zarówno w produkcji samochodów elektrycznych, jak i ...

Fordy dla wojska z konfiguracją dla Kowalskiego

Wojsko odebrało partię samochodów z rozstrzygniętego w połowie roku przetargu. Pierwsza transza dotyczy 100 ...