Toyota wyceniła ładowaną z gniazdka RAV4

Toyota, długo kazała czekać na RAV4 w wersji plug-in hybrid. Teraz można już zamawiać w przedsprzedaży SUV oferujący 306 KM, który może przejechać na prądzie do 75 km.

Publikacja: 09.01.2021 02:04

Toyota wyceniła ładowaną z gniazdka RAV4

Foto: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid.

Najnowszy wariant Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid umożliwia ładowanie akumulatorów ze źródła zewnętrznego. Auto charakteryzuje się łączną mocą 306 KM, a taka moc pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Przednia oś napędzana jest przez silnik spalinowy (stanowiący generator) oraz jednostkę elektryczną o łącznej mocy 182 KM. Na tylnej osi zastosowano natomiast silnik elektryczny generujący 54 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Już w przyszłym roku pojawi się pierwsza w pełni elektryczna Toyota

""

Toyota RAV4 Plug in Hybrid.

Foto: moto.rp.pl

RAV4 w trybie EV (wykorzystywanie jedynie energii elektrycznej) może rozpędzić się do 135 km/h. Zasięg na prądzie określono na maksymalnie 75 km według procedury WLTP, ale w mieście teoretycznie da się przejechać nawet 98 km bez wykorzystywania silnika spalinowego. Średnie zużycie paliwa wg procedury homologacyjnej WLTP wynosi 1 l/100 km benzyny, a średnia emisja CO2 to 22 g/km.

""

Foto: moto.rp.pl

Ładowanie akumulatorów zajmuje ok. 2,5-godziny przy zasilaniu z gniazdka 230V(32A). Toyotę można też zasilać prądem o mocy 6,6 kW (złącze typu Type 2). Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji, która umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz zdalne ogrzanie lub schłodzenie wnętrza.

""

Foto: moto.rp.pl

SUV dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Dynamic (od 228 900 zł), Selection (od 248 900 zł) oraz Selection + VIP (od 264 900 zł). W podstawowym wariancie znajdują się m.in. takie elementy jak: przednie światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszona klapa bagażnika. We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 9-cali i nawigacją, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230 V.

""

Foto: moto.rp.pl

Odmiana Selection dodatkowo posiada: aluminiowe felgi 19-calowe, dwukolorowe nadwozie, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni. Z kolei najbogatsza (Selection + VIP): panoramiczny dach z funkcją otwierania, pakiet Premium Audio JBL, 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, skórzaną tapicerkę, pamięć ustawień fotela kierowcy czy wentylację przednich siedzeń.

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny
Toytota RAV Plug-in Hybrid Dynamic – od 228 900 zł
Toytota RAV Plug-in Hybrid Selection – od 248 900 zł
Toytota RAV Plug-in Hybrid Selection + VIP – od 264 900 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny konkurencji:
BMW X3 Hybrid Plug-in 30e (292 KM) – od 230 000 zł
DS7 Crossback E-Tense 4×4 (300 KM) – od 229 900 zł
Ford Kuga PHEV (225 KM) – od 173 400 zł
Jeep Compass 4xe Plug-in (240 KM) – od 199 500 zł
Range Rover Evoque P300e (309 KM) – od 258 700 zł
Mercedes GLC 350e (320 KM) – od 239 100 zł
Opel Grandland X Hybrid4 (300 KM) – od 200 950 zł
Peugeot 3008 HYbrid4 (302 KM) – od 197 500 zł
Volvo XC60 Plug-in T6 Recharge (340 KM) – od 239 900 zł
Suzuki Across Plug-in (306 KM) – od 261 800 zł

Od 4 stycznia RAV4 hybrid plug-in można zamawiać w przedsprzedaży. Pierwsze egzemplarze zostaną przekazane nowym właścicielom w kwietniu tego roku.

CZYTAJ TAKŻE: Podsumowanie roku 2020: Toyota wyprzedziła Skodę, ale…

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Najnowszy wariant Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid umożliwia ładowanie akumulatorów ze źródła zewnętrznego. Auto charakteryzuje się łączną mocą 306 KM, a taka moc pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Przednia oś napędzana jest przez silnik spalinowy (stanowiący generator) oraz jednostkę elektryczną o łącznej mocy 182 KM. Na tylnej osi zastosowano natomiast silnik elektryczny generujący 54 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Już w przyszłym roku pojawi się pierwsza w pełni elektryczna Toyota

Pozostało 84% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy