Chiny są liderem rozwoju samochodów elektrycznych. Obecnie Państwo Środka odpowiedzialne jest za sprzedaż największej liczby aut zasilanych z gniazdka na świecie. Potwierdzają to wyniki, według których w 2020 roku w Chinach sprzedawano 42 proc. pojazdów elektrycznych na świecie (styczeń-sierpień 2020), w Europie 36,8 proc., a w Ameryce Północnej 17,7 proc. Mimo coraz większego rozkwitu tej grupy pojazdów, w Chinach podjęto decyzję o zmniejszeniu subsydiów na samochody typu NEV (Neighborhood Electric Vehicle). Są to małe auta, którymi można podróżować z prędkością do 40 km/h. Dla przykładu za NEV uważany jest Renault Twizzy, który na chińskim rynku ma sporo klonów .
CZYTAJ TAKŻE: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy
Chiński klon Renault Twizzy – Zhejiang Rayttle E28.
Zgodnie z informacjami podanymi przez China Daily, Ministerstwo Finansów (MOF) obniżyło dotacje w transporcie publicznym, sanitacji środowiska, usług pocztowych i logistyki, lotnisk lotnictwa cywilnego z 20 do 10 proc. Dodatkowo w opublikowanym wspólnie przez MOF, Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych, Ministerstwo Nauki i Technologii oraz Narodową Komisję Rozwoju i Reform oświadczeniu, dotacje na nowe inwestycje zostaną zmniejszone o 20 proc.
CZYTAJ TAKŻE: Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności