Które z aut elektrycznych oferowanych na polskim rynku mają najlepszą wartość rezydualną? Zestawienie Top 20 sporządzone przez Info-Eksperta.

Jak wynika z raportu Info-Ekspert – firmy zajmującej się profesjonalną wyceną wartości pojazdów – liderem, zachowującym najwyższą wartość w porównaniu z ceną zakupu nowego pojazdu został Nissan Leaf. Wartość rezydualna tego modelu po trzyletnim użytkowaniu, lub przejechaniu 45 tys. km, wynosi 63,3 procent. Zaznaczyć jednak trzeba, że w przypadku japońskiego elektryka wzięto pod uwagę cenę dostępnych obecnie egzemplarzy z roku modelowego 2019, na które obowiązuje promocyjna cena od 117 550 zł.

Nissan Leaf.

– Atuty, które wpływają na tak niski ubytek wartości Nissana Leaf to m.in. postrzeganie japońskiej marki na rynku wtórnym, bardzo atrakcyjna cena zakupu, wysoki zasięg, doskonałe właściwości jezdne, szeroki wachlarz systemów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym zachowana funkcjonalność typowego auta kompaktowego – komentuje Dariusz Wołoszka, kierownik Działu Wartości Rezydualnych Info-Ekspert.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nissan Juke: Kontynuacja bestsellera

Tak wygląda druga dziesiątka elektryków z najmniejszą utratą wartości wg. Info-Eksperta (wartość po 36 miesiącach i przebiegu 45 000 km, baza 06.2020):

20. Smart Forfour EQ 82 KM | cena 98 400 zł |  51,2 proc. wartość rezydualna
19. Smart Fortwo EQ 82 KM | cena 96 900 zł | 51,3 proc. wartość rezydualna
18. Volkswagen e-Golf 136 KM | cena 142 000 zł | 52,3 proc. wartość rezydualna
17. Volkswagen e-up! 83 KM | cena 98 000 zł | 54,7 proc. wartość rezydualna
16. Kia e-Niro M 136 KM | cena 147 000 zł | 55,2 proc. wartość rezydualna
15. Renault Zoe Life 109 KM | cena 136 000 zł |  55,4 proc. wartość rezydualna
14. BMW i3 120 Ah 170 KM | cena 169 500 zł | 55,6 proc. wartość rezydualna
13. Hyundai Ioniq Premium 136 KM | cena 178 500 zł | 56,4 proc. wartość rezydualna
12. Jaguar I-Pace S 400 KM | cena 360 000 zł | 56,8 proc. wartość rezydualna
11. Mini Cooper SE 184 KM | cena 139 500 zł | 57,1 proc. wartość rezydualna

Jaguar I-Pace.

Top 10 elektryków z najmniejszą utratą wartości wg. Info-Eksperta (wartość po 36 miesiącach i przebiegu 45 000 km, baza 06.2020):

10. Peugeot e-208 Active 136 KM | cena 125 000 zł | 57,2 proc. wartość rezydualna
9.  Mercedes EQC 400 408 KM | cena 335 000 zł | 57,5 proc. wartość rezydualna
8.  Peugeot 2008 Active 136 KM | cena 145 000 zł | 57,6 proc. wartość rezydualna
7.  Opel Corsa-e Edition 136 KM | cena 124 500 zł | 58,3 proc. wartość rezydualna
6.  Audi e-tron Sportback 313 KM | cena 320 000 zł | 58,9 proc. wartość rezydualna
5.  Audi e-tron 50 313 KM | cena 308 000 zł | 59,1 proc. wartość rezydualna
4.  Mazda MX-30 Kai 145 KM | cena 142 900 zł | 59,4 proc. wartość rezydualna
3.  Hyundai Kona Electric Style 136 KM | cena 153 000 zł | 59,7 proc. wartość rezydualna
2.  Kia e-Soul 136 KM | cena 140 000 zł | 60.9 proc. wartość rezydualna
1.  Nissan Leaf 40 kWh Acenta 150 KM | cena 118 000 zł | 63.2 proc. wartość rezydualna

Z wielkiej trójki droższych elektryków – Audi, Jaguar, Mercedes – najlepiej wypadło Audi wraz ze swoim modele e-tron. Nieźle też sobie radzi z utrzymaniem wartości koncern PSA. Niestety zestawienie nie obejmuje Skody Citygo iV, które po krótkiej nieobecności wróciła na rynek z ceną 82 050 zł. To najtańsze elektryczne auto na rynku i ciekawe jak wyglądałaby prognoza utraty wartości tego modelu.

Audi e-tron.

– Podczas gdy od początku bieżącego roku do maja cały rynek samochodów w Polsce spadł o niemal 38 procent, rynek pojazdów zeroemisyjnych zanotował 4-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. W rankingach sprzedaży to właśnie Nissan jest liderem segmentu samochodów elektrycznych ze wzrostem na poziomie 99 proc. Taki wynik w połączeniu z najwyższą wartością rezydualną osiąganą przez model Leaf bardzo nas cieszy i pozwala na optymistyczne predykcje dotyczące przyszłości tego segmentu zarówno w zakupie pierwotnym, jak i wtórnym – mówi Dorota Pajączkowska PR Manager w Nissan Sales CEE.

CZYTAJ TAKŻE: Ruszyły dotacje na elektryki. Lista modeli, na które otrzymasz wsparcie

Nissan Leaf.
Skoda-Citigo IV.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy elektryk Nissana nie będzie produkowany w Wielkiej Brytanii

Niedokończony Brexit oraz ogłoszona mutacja Covid-19, spowodowała duże problemy w Wielkiej Brytanii. Przełożyło się ...

Europa kupuje mniej diesli

Według danych ACEA jeszcze w 2016 roku nowe auta z silnikiem diesla szczyciły się ...

W którym kraju Europy pracuje się najkrócej na nowy samochód?

Według badania Eurostatu, przytoczonego przez IBRM Samar Irlandczyk na statystycznego Volkswagena Golfa pracuje pół ...

Mniej wypadków, ale więcej ofiar

W ubiegłym roku na terenie Warszawy doszło do 664 wypadków. Mniej niż rok wcześniej. ...

Tych modeli Mercedesa już niebawem nie będzie

Daimler musi oszczędzać. Ola Källenius, szef koncernu zapowiedział przegląd portfolio. Sprawdzamy, które modele przejdą ...

Niemcy coraz bardziej obawiają się diesli. Berlin z zakazem

Za naszą zachodnią granicą właściciele starszych diesli zaczynają być coraz bardziej niespokojni. Po Hamburgu, ...