Renault porozumiał się z bankami i podpisał umowę o otwarciu linii kredytowej o wartości do 5 mld euro, gwarantowanej w 90 proc. przez skarb państwa Francji.

Umowa zawarta z BNP Paribas, Credit Agricole, HSBC France, Natixis i Société Générale pozwoli grupie samochodowej zwiększyć płynność finansową w bezprecedensowym kryzysie wywołanym przez pandemię koronawirusa. Renault będzie mógł pobrać całą sumę jednorazowo albo kilkakrotnie do 31 grudnia. Ta pomoc publiczna ma jednak swoje obwarowania. — Władze oczekują od Renaulta przykładnego dialogu z partnerami społecznymi – zastrzegł francuski minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire przed podpisaniem gwarancji. — Jeśli Renault zacznie przykładny dialog społeczny, czego pragniemy, o utworzeniu centrum doskonałości w departamencie Nord i jeśli ten proces rozpocznie się się w sposób konstruktywny i przejrzysty, to podpiszę pożyczkę 5 mld euro gwarantowaną przez państwo – oświadczył.


Minister Le Maire zażądał natychmiastowego podjęcia dialogu społecznego i technicznego dla opracowania przyszłościowego projektu przemysłowego dla zakładu w Maubeuge. Ten projekt ma zagwarantować długoterminowo, po roku 2023, zatrudnienie i poziom produkcji w tej fabryce . Nie zapadnie żadna decyzja o transferze działalności, dopóki taki projekt nie zyska aprobaty partnerów – powiedział minister Le Maire cytowany przez Reutera. Rozmowy z przedstawicielami pracowników, samorządów lokalnych i kierownictwa Renaulta zaczną się w przyszłym tygodniu, spotkanie bilansujące pod przewodnictwem ministra odbędzie się we wrześniu – dodał Le Maire.

CZYTAJ TAKŻE: Nissan i Renault tną koszty, żeby przetrwać

Jean-Dominique Senard, przewodniczący rady administracyjnej wyjaśnił w stacji radiowej France Info, że pomoc państwa dla Renaulta nie ma związku z przedstawionym w ubiegłym tygodniu planem drastycznych oszczędności w ramach partnerstwa w sojuszu z Nissanem i Mitsubishi. Francuzi zapowiedzieli likwidację 15 tys. miejsc pracy na świecie, w tym 4600 we Francji. W ciągu 3 lat pozwoli to zaoszczędzić ponad 2 mld euro. Senard dodał że Renault podjął już kilka zobowiązań, jak chociażby uregulowanie zobowiązań wobec dostawców.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Te drogi mają powstać w 2020 roku

Do obecnej sieci szybkich dróg liczącej 4146 kilometrów drogowcy dołożą w 2020 r. kolejne ...

Polak we władzach Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA będzie mieć nowe władze. Prestiżowe stanowisko zajmie w nich ...

Do Stuttgartu nie wjedziesz dieslem

Od 1 stycznia w Stuttgarcie obowiązuje zakaz wjazdu samochodów z silnikami diesla. Jest to ...

BMW zaczyna oszczędzać. Zwolnienia i krótszy czas pracy

BMW odczuwa skutki koronawirusa. Firma zwalnia pracowników i skraca czas pracy. Jednak nawet te ...

Volkswagen T-Cross: Wesoły szczeniak

SUV-y i crossovery zmieniają oblicze rynku motoryzacyjnego, to już wiadomo od pewnego czasu. Klienci ...

BMW i Daimler wycofują się ze wspólnego carsharingu w USA i nie tylko

Ogłoszona w lutym 2019 roku wspólna inicjatywa carsharingu pomiędzy Daimlerem i BMW zostaje wycofana ...