To nawet coś więcej niż ważny model dla Lexusa. To fundament jego istnienia. RX jest nie tylko pierwszym luksusowym SUV-em w historii motoryzacji, ale też najczęściej sprzedawanym na świecie modelem japońskiego producenta. Nic więc dziwnego, że przy zupełnie nowej, piątej generacji ciśnienie jest duże, a oczekiwania wysokie.
Czytaj więcej
Lexus stworzył segment SUV-ów premium i do tej pory sprzedał 6 040 307 aut tej klasy na świecie. To blisko połowa całej sprzedaży w 33-letniej historii marki.
Po nowym musi być widać, że jest nowy, ale nie może zrywać z przeszłością i zbyt nowoczesnym czy awangardowym wyglądem onieśmielić klientów. Muszą też być nowe pomysły i detale, a także coś, co pozwoli utrzymać konkurencję w szachu. To pokrótce zadanie, które czeka nowego RX-a. Ten model to złoty medalista – 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy od 1997 roku. Sprzedażą przebija Mercedesa ML (aktualnie GLE), który został wprowadzony na rynek rok po RX-ie i do teraz sprzedał się na całym świecie w liczbie ponad dwóch milionów sztuk. Chociażby po tym widać jak duży jest sukces japońskiego modelu.
RX to japoński konkurent BMW X5, Mercedesa GLE czy Audi Q7. Japończycy nie rozdmuchali przesadnie karoserii i nowy RX ma identyczną długość jak poprzednik (4,89 cm) tyle, że jest od niego nieco szerszy i nieco niższy, ale z wydłużony o 60 mm rozstawem osi. Już na pierwszy rzut oka widać, że to nowy model. RX otrzymał coś w rodzaju charakterystycznego nosa. Wygląda to dobrze i ciekawie i na pewno jest lepszym pomysłem niż pójście w gigantomanię przedniej osłony chłodnicy – jak to czyni konkurencja. Profil też ciekawy (tu jeszcze bardziej przód wygląda jakby miał nos), a szczególnie to, co się dzieje w okolicy tylnego słupka. Bardzo dużo elegancji zyskał tył nadwozia. Wąskie, przebiegające przez całą szerokość karoserii światła i płynne linie nadają RX-owi stylu. Na żywo SUV Lexusa ma szyk i sportową nutę, z daleka widać, że to Lexus, a w dodatku, że nowy model. Fajny jest też nowy kolor nadwozia – Sonic Copper. Całość stylistycznie nawiązuje do nowego modelu NX.