Absolutnym liderem jest RX, którego od 1998 roku wyjechało z salonów prawie 3,6 mln egzemplarzy. To nie tylko najlepiej sprzedający się SUV, ale i model Lexusa wszech czasów. RX to model pionierski pod wieloma względami. RX 400h z 2005 roku był pierwszym autem premium z napędem hybrydowym, a do tej pory sprzedano na całym świecie blisko 600 tys. RX-ów w wersji zelektryfikowanej. Wkrótce na rynku zadebiutuje nowa, 5. generacja tego modelu, która pod względem ekologicznych i wydajnych napędów wyznaczy nowe standardy. W gamie będzie przełomowa hybryda połączona z silnikiem z turbodoładowaniem (RX 500h), hybryda typu plug-in (RX 450h+) oraz klasyczna hybryda (RX 350h).
Lexus RX
Czytaj więcej
Lexus zaprezentował piątą generację swojego największego SUV-a, modelu RX. Nowy model dostępny będzie w aż trzech wersjach napędu hybrydowego, z których jedna z nich to hybryda typu plug-in.
Drugim najpopularniejszym SUV-em Lexusa globalnie jest NX. Model zadebiutował w 2014 roku i od tamtej pory sprzedano 1,1 mln egzemplarzy tego auta. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja NX-a, który w Polsce występuje z dwoma zelektryfikowanymi napędami - jako pełna hybryda NX 350h oraz NX 450h+, pierwsza hybryda typu plug-in w historii marki. Ważne miejsce w sprzedaży zajmują duże SUV-y. Model LX znalazł do tej pory ponad 526 tys. nabywców na całym świecie. Jesienią 2021 roku zadebiutowała czwarta generacja tego modelu. Ponad 516 tys. egzemplarzy wynosi dotychczasowa sprzedaż modelu GX.
Lexus NX