Lexus sprzedał już ponad 6 milionów SUV-ów na świecie

Lexus stworzył segment SUV-ów premium i do tej pory sprzedał 6 040 307 aut tej klasy na świecie. To blisko połowa całej sprzedaży w 33-letniej historii marki.

Publikacja: 26.08.2022 10:38

Nowa generacja Lexusa RX

Nowa generacja Lexusa RX

Foto: mat. prasowe

Absolutnym liderem jest RX, którego od 1998 roku wyjechało z salonów prawie 3,6 mln egzemplarzy. To nie tylko najlepiej sprzedający się SUV, ale i model Lexusa wszech czasów. RX to model pionierski pod wieloma względami. RX 400h z 2005 roku był pierwszym autem premium z napędem hybrydowym, a do tej pory sprzedano na całym świecie blisko 600 tys. RX-ów w wersji zelektryfikowanej. Wkrótce na rynku zadebiutuje nowa, 5. generacja tego modelu, która pod względem ekologicznych i wydajnych napędów wyznaczy nowe standardy. W gamie będzie przełomowa hybryda połączona z silnikiem z turbodoładowaniem (RX 500h), hybryda typu plug-in (RX 450h+) oraz klasyczna hybryda (RX 350h).

Lexus RX

Lexus RX

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Piąta generacja Lexusa RX: Topowy SUV z trzema opcjami napędu hybrydowego

Drugim najpopularniejszym SUV-em Lexusa globalnie jest NX. Model zadebiutował w 2014 roku i od tamtej pory sprzedano 1,1 mln egzemplarzy tego auta. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja NX-a, który w Polsce występuje z dwoma zelektryfikowanymi napędami - jako pełna hybryda NX 350h oraz NX 450h+, pierwsza hybryda typu plug-in w historii marki. Ważne miejsce w sprzedaży zajmują duże SUV-y. Model LX znalazł do tej pory ponad 526 tys. nabywców na całym świecie. Jesienią 2021 roku zadebiutowała czwarta generacja tego modelu. Ponad 516 tys. egzemplarzy wynosi dotychczasowa sprzedaż modelu GX.

Lexus NX

Lexus NX

Foto: mat. prasowe

Globalną popularność zyskuje również najmniejszy w ofercie UX. Samochód trafił na rynek w 2018 roku i od tamtej pory sprzedano 257 tys. egzemplarzy miejskiego crossovera. Samochód występuje w trzech wariantach napędów – z silnikiem benzynowym, jako klasyczna hybryda (także z inteligentnym napędem na cztery koła E-Four) oraz jako auto z bateryjnym napędem elektrycznym. Blisko 75 proc. światowej sprzedaży UX-a to wersje z napędem hybrydowym.

Lexus UX

Lexus UX

Foto: mat. prasowe

Europejscy klienci kupili do tej pory 653 907 SUV-ów i crossoverów Lexusa. Liderem jest najdłużej oferowany RX, który trafił do blisko 320 tys. osób na Starym Kontynencie. Drugie miejsce zajmuje NX (188 tys. egzemplarzy), a trzecie UX (67 tys.). Ponad połowa europejskiej sprzedaży Lexusa w tym segmencie to auta z napędem hybrydowym. Prawie 90 proc. UX-ów, które wyjechały na europejskie drogi miało taki właśnie napęd. Z kolei w przypadku NX-a na wersje zelektryfikowane zdecydowało się blisko 70 proc. kupujących.

Czytaj więcej

Aston Martin DBX707: Pełna moc naprzód
Lexus LX

Lexus LX

Foto: mat. prasowe

Lexus GX

Lexus GX

Foto: mat. prasowe

Absolutnym liderem jest RX, którego od 1998 roku wyjechało z salonów prawie 3,6 mln egzemplarzy. To nie tylko najlepiej sprzedający się SUV, ale i model Lexusa wszech czasów. RX to model pionierski pod wieloma względami. RX 400h z 2005 roku był pierwszym autem premium z napędem hybrydowym, a do tej pory sprzedano na całym świecie blisko 600 tys. RX-ów w wersji zelektryfikowanej. Wkrótce na rynku zadebiutuje nowa, 5. generacja tego modelu, która pod względem ekologicznych i wydajnych napędów wyznaczy nowe standardy. W gamie będzie przełomowa hybryda połączona z silnikiem z turbodoładowaniem (RX 500h), hybryda typu plug-in (RX 450h+) oraz klasyczna hybryda (RX 350h).

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem