Nowy pomysł Audi na Quattro. Elektryk na ekstremalne bezdroża

Audi raczej nie kojarzy nam się z producentem bezkompromisowych maszyn do podbijania bezdroży. Q6 e-tron offroad jest jednak prototypem, który każe nam spojrzeć na markę z Ingolstadt nieco inaczej.

Publikacja: 03.02.2025 08:58

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Foto: mat. prasowe

Audi Q6 e-tron to nowoczesna, elektryczny SUV. Przekonuje klientów niezłymi osiągami, przyjemnym dla oka wyglądem, a także dobrym prowadzeniem, przyzwoitymi parametrami w kwestii zasięgu i bardzo szybkim ładowaniem. Można się jednak założyć, że żaden z kupujących ten model nie wybrał go ze względu na jego właściwości terenowe. Dlaczego? To proste – nie do tego został zbudowany. Jeśli o tym pamiętamy, tym mocniej może nas dziwić wygląd prototypu, jaki Audi niedawno pokazało. Q6 e-tron offroad prezentuje się tak, jakby miało naprawdę duże ambicje dotyczące jazdy poza ubitym szlakiem… i tak rzeczywiście jest. Od zwykłego Q6 e-trona efektowny prototyp odróżnia się m.in. dużo większym prześwitem, wielkimi oponami z „mięsistym” bieżnikiem, a także bagażnikiem dachowym z czterema lampami LED rozświetlającymi ciemności. Całość wykończono matowym, czarnym lakierem. Robi wrażenie i budzi respekt.

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Najchętniej kupowane Audi doczekało się trzeciej generacji. Oto nowe Q5

W tym przypadku nie skończyło się tylko na zmianach stylistycznych. Łączna moc dwóch silników tego auta to aż 516 KM, a przeprojektowane osie pozwalają Audi na podjeżdżanie pod zbocza o nachyleniu nawet 45 stopni. Prześwit wzrósł o 16 cm, a rozstaw kół poszerzono o 250 mm. Moment obrotowy na kołach zwiększono o połowę. Co więcej, nowatorskie osie portalowe zwiększają łączny, szczytowy i dostępny przez 10 sekund moment obrotowy na kołach do 13 400 Nm. To wzrost o 4400 Nm w porównaniu ze standardowymi rozwiązaniami. Zmniejszono (do 175 km/h) prędkość maksymalną, wiadomo jednak, że to nie o nią tutaj chodzi.

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Foto: mat. prasowe

Audi ma nowy pomysł na elektryczne Quattro

„Q6 e-tron offroad concept to reinterpretacja napędu quattro, a model pokazuje potencjał platformy dla pojazdów elektrycznych. To auto pozwala na zdobywanie nowych terenów. Z niecierpliwością czekamy na reakcje naszych klientów na ten emocjonujący pojazd” - powiedział dyrektor generalny Audi, Gernot Döllner, po pierwszych jazdach elektryczną terenówką. Zdaniem Audi, czarny prototyp to idealny przykład znanej z hasła reklamowego „przewagi dzięki technice” zarówno na asfaltowej drodze, jak i poza nią. Czy są szansę na debiut odmiany produkcyjnej? Niewykluczone, choć według bardziej prawdopodobnego scenariusza, Q6 e-tron offroad zapowiada mocniejszą obecność marki w „poważnym”, terenowym ściganiu. Również - a może przede wszystkim - tym bezemisyjnym.

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Foto: mat. prasowe

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Audi Q6 e-tron Offroad Concept

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi RS e-tron GT: Komfortowa furioza

Audi Q6 e-tron to nowoczesna, elektryczny SUV. Przekonuje klientów niezłymi osiągami, przyjemnym dla oka wyglądem, a także dobrym prowadzeniem, przyzwoitymi parametrami w kwestii zasięgu i bardzo szybkim ładowaniem. Można się jednak założyć, że żaden z kupujących ten model nie wybrał go ze względu na jego właściwości terenowe. Dlaczego? To proste – nie do tego został zbudowany. Jeśli o tym pamiętamy, tym mocniej może nas dziwić wygląd prototypu, jaki Audi niedawno pokazało. Q6 e-tron offroad prezentuje się tak, jakby miało naprawdę duże ambicje dotyczące jazdy poza ubitym szlakiem… i tak rzeczywiście jest. Od zwykłego Q6 e-trona efektowny prototyp odróżnia się m.in. dużo większym prześwitem, wielkimi oponami z „mięsistym” bieżnikiem, a także bagażnikiem dachowym z czterema lampami LED rozświetlającymi ciemności. Całość wykończono matowym, czarnym lakierem. Robi wrażenie i budzi respekt.

Samochód Jutra
To będzie hit. Fiat zbuduje "pięćsetkę" z silnikiem spalinowym za ok. 70 tys. zł
Materiał Promocyjny
Technologia daje odpowiedź na zmiany demograficzne
Samochód Jutra
Tak będzie wyglądać ostatni nowy model Volkswagena z silnikiem spalinowym
Samochód Jutra
Jest szansa na powrót Fiata Multipla. Nowy model na bazie Grande Panda
Samochód Jutra
Wyciekły zdjęcia nowego Jaguara. Tylko dla osób o mocnych nerwach
Samochód Jutra
Koncepcyjny DS może doczekać się produkcji. Limitowana seria z silnikiem spalinowym