Tak będzie wyglądała nowa Skoda. Elektryczny kompaktowy SUV zadebiutuje niebawem

Skoda chce zdobyć nowych klientów na rynku samochodów elektrycznych za pomocą młodszego brata Enyaqa. Czesi pokazali już Skodę Erloq, kompaktowego SUV-a w formie rzeźby i prototypu. Teraz zaprezentowano pierwsze szkice karoserii i wnętrza.

Publikacja: 14.09.2024 14:22

Premierę Skoda Erloq  zapowiedziano na początek października.

Premierę Skoda Erloq zapowiedziano na początek października.

Foto: mat. prasowe

Spośród sześciu nowych samochodów elektrycznych, które Skoda zapowiedział do 2026 roku, pięć z nich będzie miało nadwozie SUV. Bezpośrednio pod modelem Enyaq Czesi zaprezentują Elroqa jako drugi w pełni elektryczny model marki. To kompaktowy model, który ma około 4,50 m długości i ma te same wymiary wewnątrz, co popularny benzynowy Karoq. Skoda pokazała już Elroqa jako rzeźbę. Teraz przyszedł czas na pierwsze szkice.

Skoda Erloq

Skoda Erloq

mat. prasowe

Czytaj więcej

Skoda Elroq: Jeździliśmy Skodą, której jeszcze nie ma w salonach

Elroq zapowiada dynamiczną stylistykę, której kluczowym elementem ma być "Tech-Deck Face" – szeroka struktura zastępująca tradycyjny grill. To pierwsza Skoda z takim przodem. - Skoda Elroq to kwintesencja naszego nowego języka projektowania Modern Solid. Nowoczesny Tech-Deck Face i charakterystyczny przedni zderzak przyciągają wzrok, a napis Škoda na masce to unikalny akcent naszego najnowszego, w pełni elektrycznego pojazdu. Detale w kolorze Unique Dark Chrome dodają elegancji i wyjątkowego stylu. Dzięki dużemu zasięgowi i śmiałej stylistyce Elroq stanie się idealnym towarzyszem dla codziennych odkrywców, zarówno w mieście, jak i poza nim - komentuje Karl Neuhold, szef działu projektowania karoserii w Škoda Auto.

Skoda Erloq

Skoda Erloq

mat. prasowe

Skoda Erloq zaprezentowana zostanie na początki października

Elroq ma otrzymać nowe materiały takie jak Recytitan i Technofil. To tapicerki wykonane z plastikowych butelek pochodzących z recyklingu oraz, po raz pierwszy, z poddanej recyklingowi odzieży używanej. Wnętrze ma być przestronne, zdefiniowanym przez proste linie. Klienci będą mieli do wyboru cztery wersje stylistyczne: Studio, Loft, Lodge i Suite. Loft Design Selection, wykorzystuje Recytitan - materiał składający się w 78 proc. z przetworzonych butele PET i wspomnianej przetworzonej używanej odzieży. Ciemnoszaroniebieską tkaninę uzupełniają detale z ciemnej sztucznej skóry i żółte kontrastowe szwy. Lodge Design Selection wykorzystuje materiał o nazwie Technofil. Materiał ten zawiera Econyl wykonany z regenerowanego nylonu uzyskanego np. ze starych sieci rybackich i skrawków tkanin. Wariant ten wyróżnia się czarną tapicerką w połączeniu z jasnoszarą sztuczną skórą, podkreśloną pomarańczowymi kontrastowymi szwami i pasującymi pomarańczowymi pasami bezpieczeństwa. Aby zapewnić atrakcyjną cenę bazową, podstawowa wersja Elroqa powinna być dostępna z napędem na tylne koła i mocą 150 KM oraz z najmniejszym akumulatorem o pojemności 48 kWh. Premierę elektrycznego SUV-a zapowiedziano na początek października.

Czytaj więcej

Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda: Skupiamy się na życzeniach naszych klientów

Spośród sześciu nowych samochodów elektrycznych, które Skoda zapowiedział do 2026 roku, pięć z nich będzie miało nadwozie SUV. Bezpośrednio pod modelem Enyaq Czesi zaprezentują Elroqa jako drugi w pełni elektryczny model marki. To kompaktowy model, który ma około 4,50 m długości i ma te same wymiary wewnątrz, co popularny benzynowy Karoq. Skoda pokazała już Elroqa jako rzeźbę. Teraz przyszedł czas na pierwsze szkice.

Pozostało 84% artykułu
Samochód Jutra
Kia wchodzi na rynek w nowy segment. Powalczy o klienta samochodów użytkowych
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Samochód Jutra
Restomod Renault R17: Coupe w stylu retro z szansą na seryjną produkcję
Samochód Jutra
Wnętrze nowej Skody będzie zbudowane z używanej odzieży i sieci rybackich
Samochód Jutra
Na następną dekadę Porsche planuje Cayenne z trzema rodzajami napędu
Samochód Jutra
Honda Prelude powraca. Także do Europy. I nie będzie SUV-em