Na następną dekadę Porsche planuje Cayenne z trzema rodzajami napędu

Porsche planuje następcę aktualnej generacji Cayenne. Obok całkowicie elektrycznego modelu największy SUV Porsche dostępny będzie również z klasycznym silnikiem spalinowy, ale wyłącznie w swojej aktualnej generacji.

Publikacja: 09.08.2024 06:27

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Porsche będzie produkować nowego, całkowicie elektrycznego Cayenne w fabryce Volkswagena w Bratysławie na Słowacji. E-Cayenne to czwarta generacja tego SUV-a i czwarty model elektryczny model Porsche, po Taycanie, Macanie i 718. Nowy Cayenne trafi do klientów od 2026 roku. Wprowadzenie na rynek elektrycznego Cayenne nie oznacza jednak końca wersji z silnikiem spalinowym. Porsche chce równolegle rozwijać swoje wersje spalinowe. I tak aktualny model ma być dostępny do 2030 roku w trzech wariantach napędu. Wróćmy jednak do elektrycznego Cayenne. Czwarta generacja opiera się na platformie PPE (Premium Platform Electric) opracowanej wspólnie z Audi. Podobnie jak w przypadku elektrycznego Macana, Porsche stawia na technologię 800 V i moc ładowania ponad 270 kW. Cayenne EV powinien móc zostać naładowany do 80 procent w niecałe 25 minut.

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Wojciech Grzegorski, dyr. zarządzający Porsche Polska: Przenosimy siedzibę do Warszawy

Nowe Porsche Cayenne otrzyma napęd elektryczny

Na pokładzie znajdują się dwa elektryczne silniki, które zapewniają napęd na wszystkie koła. Maksymalny moment obrotowy wynosi ponad 1000 Nm, a moc wyjściowa dzięki funkcji overboost ma znacznie przekroczyć 600 KM. Najnowsze zdjęcia przedstawiają zamaskowane elektryczne Cayenne. Wizualnie e-Cayenne będzie się wzorować stylistyce Taycana. Możliwa jest także wersja coupé nowgo SUV-a. We wnętrzu można się spodziewać cyfrowego wyświetlacza w stylu Tayacana i kolejny wyświetlacza na desce rozdzielczej dla pasażera. Auto trafi na rynek w 2026 roku. Elektryczny Cayenne produkowany będzie w Bratysławie na Słowacji. Do chwili premiery prototypy mają pokonać kilka milionów kilometrów testowych na całym świecie, również w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych.

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Aktualna generacja Porsche Cayenne oferowana będzie do 2030 r.

Aktualna generacja Porsche Cayenne oferowana będzie do 2030 r.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy elektryczny Porsche Macan: Gra wysokiego ryzyka

Porsche będzie produkować nowego, całkowicie elektrycznego Cayenne w fabryce Volkswagena w Bratysławie na Słowacji. E-Cayenne to czwarta generacja tego SUV-a i czwarty model elektryczny model Porsche, po Taycanie, Macanie i 718. Nowy Cayenne trafi do klientów od 2026 roku. Wprowadzenie na rynek elektrycznego Cayenne nie oznacza jednak końca wersji z silnikiem spalinowym. Porsche chce równolegle rozwijać swoje wersje spalinowe. I tak aktualny model ma być dostępny do 2030 roku w trzech wariantach napędu. Wróćmy jednak do elektrycznego Cayenne. Czwarta generacja opiera się na platformie PPE (Premium Platform Electric) opracowanej wspólnie z Audi. Podobnie jak w przypadku elektrycznego Macana, Porsche stawia na technologię 800 V i moc ładowania ponad 270 kW. Cayenne EV powinien móc zostać naładowany do 80 procent w niecałe 25 minut.

Samochód Jutra
Jest szansa na powrót Fiata Multipla. Nowy model na bazie Grande Panda
Samochód Jutra
Wyciekły zdjęcia nowego Jaguara. Tylko dla osób o mocnych nerwach
Samochód Jutra
Koncepcyjny DS może doczekać się produkcji. Limitowana seria z silnikiem spalinowym
Samochód Jutra
Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Samochód Jutra
Powrót legendarnej brytyjskiej marki samochodowej. Nowy model już za dwa lata
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką