Na następną dekadę Porsche planuje Cayenne z trzema rodzajami napędu

Porsche planuje następcę aktualnej generacji Cayenne. Obok całkowicie elektrycznego modelu największy SUV Porsche dostępny będzie również z klasycznym silnikiem spalinowy, ale wyłącznie w swojej aktualnej generacji.

Publikacja: 09.08.2024 06:27

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Porsche będzie produkować nowego, całkowicie elektrycznego Cayenne w fabryce Volkswagena w Bratysławie na Słowacji. E-Cayenne to czwarta generacja tego SUV-a i czwarty model elektryczny model Porsche, po Taycanie, Macanie i 718. Nowy Cayenne trafi do klientów od 2026 roku. Wprowadzenie na rynek elektrycznego Cayenne nie oznacza jednak końca wersji z silnikiem spalinowym. Porsche chce równolegle rozwijać swoje wersje spalinowe. I tak aktualny model ma być dostępny do 2030 roku w trzech wariantach napędu. Wróćmy jednak do elektrycznego Cayenne. Czwarta generacja opiera się na platformie PPE (Premium Platform Electric) opracowanej wspólnie z Audi. Podobnie jak w przypadku elektrycznego Macana, Porsche stawia na technologię 800 V i moc ładowania ponad 270 kW. Cayenne EV powinien móc zostać naładowany do 80 procent w niecałe 25 minut.

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Wojciech Grzegorski, dyr. zarządzający Porsche Polska: Przenosimy siedzibę do Warszawy

Nowe Porsche Cayenne otrzyma napęd elektryczny

Na pokładzie znajdują się dwa elektryczne silniki, które zapewniają napęd na wszystkie koła. Maksymalny moment obrotowy wynosi ponad 1000 Nm, a moc wyjściowa dzięki funkcji overboost ma znacznie przekroczyć 600 KM. Najnowsze zdjęcia przedstawiają zamaskowane elektryczne Cayenne. Wizualnie e-Cayenne będzie się wzorować stylistyce Taycana. Możliwa jest także wersja coupé nowgo SUV-a. We wnętrzu można się spodziewać cyfrowego wyświetlacza w stylu Tayacana i kolejny wyświetlacza na desce rozdzielczej dla pasażera. Auto trafi na rynek w 2026 roku. Elektryczny Cayenne produkowany będzie w Bratysławie na Słowacji. Do chwili premiery prototypy mają pokonać kilka milionów kilometrów testowych na całym świecie, również w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych.

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Zamaskowane prototypy elektrycznego Porsche Cayenne

Foto: mat. prasowe

Aktualna generacja Porsche Cayenne oferowana będzie do 2030 r.

Aktualna generacja Porsche Cayenne oferowana będzie do 2030 r.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy elektryczny Porsche Macan: Gra wysokiego ryzyka

Porsche będzie produkować nowego, całkowicie elektrycznego Cayenne w fabryce Volkswagena w Bratysławie na Słowacji. E-Cayenne to czwarta generacja tego SUV-a i czwarty model elektryczny model Porsche, po Taycanie, Macanie i 718. Nowy Cayenne trafi do klientów od 2026 roku. Wprowadzenie na rynek elektrycznego Cayenne nie oznacza jednak końca wersji z silnikiem spalinowym. Porsche chce równolegle rozwijać swoje wersje spalinowe. I tak aktualny model ma być dostępny do 2030 roku w trzech wariantach napędu. Wróćmy jednak do elektrycznego Cayenne. Czwarta generacja opiera się na platformie PPE (Premium Platform Electric) opracowanej wspólnie z Audi. Podobnie jak w przypadku elektrycznego Macana, Porsche stawia na technologię 800 V i moc ładowania ponad 270 kW. Cayenne EV powinien móc zostać naładowany do 80 procent w niecałe 25 minut.

Samochód Jutra
Suzuki planuje nowy model. Sportowe Cappuccino z pulą genów Toyoty
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Samochód Jutra
Mitsubishi planuje nowego rodzinnego SUV-a z napędem hybrydowym. Premiera w 2025 r.
Samochód Jutra
To będzie pierwszy elektryk Volkswagena dla ludu. Ma kosztować ok. 80 tys. zł
Samochód Jutra
Mazda pracuje nad dużym SUV-em. Tym razem nie będzie diesla
Samochód Jutra
Dacia jako tani kamper. To mógłby być absolutny hit
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”