Aktualizacja: 12.12.2024 02:52 Publikacja: 08.02.2022 11:46
Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe
Foto: mat. prasowe
Co jest najtrudniejsze w tym kryzysie, który trwa i co sprawiło, że poradziliście sobie lepiej niż konkurencja?
Nie mamy tego, o czym marzą wszyscy przedsiębiorcy, czyli stabilności. Wszystko szło świetnie, ale zaskoczyła nas pandemia, która w ciągu kilku tygodni sparaliżowała całą Polskę. W salonach i sklepach nie było klientów. W Toyocie bardzo szybko zareagowaliśmy na tę sytuację i dostosowaliśmy się do niej. Staraliśmy się robić dokładnie to, czego oczekują klienci. Mieliśmy nadzieję, że w tym roku szczepionki rozwiążą problem pandemii. Tymczasem, mam wrażenie, że pandemia wcale się nie kończy, a my po prostu przyzwyczailiśmy się do sytuacji. Dodatkowo, doszły kwestie związane z fluktuacją globalnego popytu na różne rzeczy i artykuły. To spowodowało gigantyczne wzrosty cen surowców, transportu, a to się przekłada na podwyżki cen wszystkich artykułów, bez względu na branżę. Na to wszystko nałożyły się zerwane łańcuchy dostaw. Ma to szczególne znaczenie w przemyśle samochodowym. Auto składa się z ponad 10 tysięcy komponentów. Wystarczy, że jednego zabraknie, a samochód nie może zjechać z linii produkcyjnej i trafić do klienta.
Futurystyczne samochody o prostych liniach często przyciągają uwagę swoją minimalistyczną elegancją i nowoczesnym designem - mówi Łukasz Czub, malarz i plakacista.
Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.
Transformacja napędowa będzie coraz bardziej zauważalna nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Prognozy zakładają, że na koniec roku globalna liczba rejestracji pojazdów elektrycznych wyniesie 57 milionów sztuk. Mimo wzrostów w sektorze elektromobilności, są jednak wyzwnania, które należy brać pod uwagę - mówi Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto.
Obecna koncepcja miast musi ulec zmianie. Konieczne jest otworzenie ulic na mieszkańców i umożliwienie im spędzania czasu bez zgiełku i zanieczyszczeń z szeroko pojętego transportu- mówi Gil Penalosa, urbanista, założyciel kanadyjskiej organizacji non-profit 8 80 Cities oraz założyciel Cities for Everyone.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Przenosimy naszą siedzibę do Warszawy, zmiany w odpowiedzialności importerskiej niosą ze sobą także konieczność powiększenia zespołu. Stanowimy mocny team i wierzę, że w najbliższych miesiącach dołączy do nas wielu nowych fachowców, przyczyniających się do przyszłych sukcesów Porsche w Polsce - mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
O zarzutach dla wcześniejszych władz PKO BP. O tym, jak rozwiązać problem kredytów frankowych i dlaczego nie boi się pozwów za WIBOR. O tym, czy bank będzie partnerem Allegro i dlaczego już dziś zaprasza wszystkich przedsiębiorców - mówi Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego.
Możemy młodym trochę zazdrościć luzu, ale ten luz zarazem zaburza nasz świat, nasze wartości. Ja naprawdę boję się świata, w którym każdy może zostać kozłem ofiarnym, łącznie ze mną. A degradując mnie, wszyscy będą się szeroko, empatycznie uśmiechać, bo znajdą na pewno jakieś bardzo dobre uzasadnienie tego, że jestem przemocowcem - mówi Michał Łuczewski, socjolog.
Wybory prezydenckie 1990 roku ujawniły bardzo istotne podziały, które ciążą nad naszą sceną polityczną do dzisiaj – na Polskę narodowo-katolicko-ludową i lewicowo-liberalno-kosmopolityczną. Odbyło się to w paskudnej atmosferze - mówi prof. Antoni Dudek, historyk, politolog, autor książki „Narodziny III RP”.
Jak przyciągnąć młodych klientów i kiedy pojawią się dywidendy dla akcjonariuszy? Kiedy koniec sagi frankowej, a jakie nowe ryzyka pojawiają się w sektorze – opowiada Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium.
Wielu członków elity politycznej Niemiec cały czas nie rozumie, że pakt Hitler-Stalin już nie obowiązuje. Nie rozumieją, że między Moskwą a Berlinem nie ma już terytoriów, które są wyłącznie kartą przetargową - mówi Marko Martin, niemiecki pisarz i publicysta.
Jeżeli Rafał Trzaskowski wygra wybory, to dzięki temu, że uda się przywrócić emocje z października 2023 roku. Można znowu upomnieć się o prawa kobiet i powiedzieć, że teraz już naprawdę obiecujemy poprawę. To się jeszcze może udać. Ale za dwa i pół roku już nie - mówi prof. Przemysław Sadura, socjolog.
Futurystyczne samochody o prostych liniach często przyciągają uwagę swoją minimalistyczną elegancją i nowoczesnym designem - mówi Łukasz Czub, malarz i plakacista.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas