Aktualizacja: 19.03.2025 20:10 Publikacja: 08.02.2022 11:46
Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe
Foto: mat. prasowe
Co jest najtrudniejsze w tym kryzysie, który trwa i co sprawiło, że poradziliście sobie lepiej niż konkurencja?
Nie mamy tego, o czym marzą wszyscy przedsiębiorcy, czyli stabilności. Wszystko szło świetnie, ale zaskoczyła nas pandemia, która w ciągu kilku tygodni sparaliżowała całą Polskę. W salonach i sklepach nie było klientów. W Toyocie bardzo szybko zareagowaliśmy na tę sytuację i dostosowaliśmy się do niej. Staraliśmy się robić dokładnie to, czego oczekują klienci. Mieliśmy nadzieję, że w tym roku szczepionki rozwiążą problem pandemii. Tymczasem, mam wrażenie, że pandemia wcale się nie kończy, a my po prostu przyzwyczailiśmy się do sytuacji. Dodatkowo, doszły kwestie związane z fluktuacją globalnego popytu na różne rzeczy i artykuły. To spowodowało gigantyczne wzrosty cen surowców, transportu, a to się przekłada na podwyżki cen wszystkich artykułów, bez względu na branżę. Na to wszystko nałożyły się zerwane łańcuchy dostaw. Ma to szczególne znaczenie w przemyśle samochodowym. Auto składa się z ponad 10 tysięcy komponentów. Wystarczy, że jednego zabraknie, a samochód nie może zjechać z linii produkcyjnej i trafić do klienta.
Już bardzo dawno nauczyliśmy się nie oceniać klientów po wyglądzie, bo można się na tym bardzo mocno przejechać - mówią Magda Konstantynowicz, Communications Manager i Paweł Tatur, Head of Marketing Auto Fus Group.
W 2024 roku Mercedes-Benz Polska sprzedał 26,3 tys samochodów. O 38 proc. więcej, niż rok wcześniej. Tym samym niemiecki producent doszedł do 5-procentowego udziału w polskim rynku.
Volkswagen przeprowadził restrukturyzację, zoptymalizował procesy produkcyjne. Ale to wszystko nie pomoże, jeśli sprzedaż nie zacznie znów rosnąć. Musimy pozyskiwać nowych klientów, w tym takich, którzy wcześniej nie myśleli o kupnie, czy nawet korzystaniu na co dzień z samochodu - mówi Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
To preferencje klienta powinny decydować o kierunku strategii i rozwoju marki, a nie inne kwestie – mówi Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe.
Mamy dobrze skonstruowaną ofertę dla klienta Seata. Widzę tu dobrą perspektywę na przyszły rok. Co do Cupry to nigdy w historii tej marki nie mieliśmy tak dużego zainteresowania samą marką i jednocześnie szerokiego portfela modelowego nowych produktów jak teraz - mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek Seat i Cupra.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Futurystyczne samochody o prostych liniach często przyciągają uwagę swoją minimalistyczną elegancją i nowoczesnym designem - mówi Łukasz Czub, malarz i plakacista.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Toyota Corolla, czyli najlepiej sprzedający się nowy samochód w Polsce, przeszedł delikatne zmiany. Nie ze wszystkich klienci się ucieszą. W przyszłym roku na rynek może wejść następca tego modelu.
Chcę, żeby za pięć lat, kiedy ktoś zapyta przechodnia na ulicy, co to jest BYD, ta osoba odpowiedziała: to firma europejska. I żebyśmy byli tu postrzegani jako firma technologiczna. Wtedy będę szczęśliwa – mówi Stella Li, wiceprezes chińskiej BYD Co. Ltd.
Japoński gigant samochodowy ogłosił zakończenie produkcji modeli Toyota Corolla Axio i Corolla Fielder. Obydwa pochodzą z Japonii, są tanie i pewnie jeszcze nigdy o nich nie słyszeliście.
Branża streamingowa jest relatywnie młoda. Teza, że platform jest za dużo, jest przedwczesna – przekonuje Monty Sarhan, prezes SkyShowtime, w rozmowie z „Rzeczpospolitą”. Co czeka polskiego i europejskiego widza?
Mamy obecnie proeuropejski rząd, który sprzeciwia się kluczowym elementom polityki europejskiej, takim jak Zielony Ład czy pakt migracyjny. Rezultat może być taki, że w potrzebie będziemy skazani na samych siebie - mówi profesor Jan Zielonka, prawnik i politolog.
W „Heksach”, które robimy w Teatrze Polskim w Podziemiu we Wrocławiu, próbujemy opowiedzieć o tym: nie macie nad nami władzy, bo nawet na najbardziej jałowej ziemi znajdziemy sposób, by i tak tworzyć życie - mówi pisarka Agnieszka Szpila, m.in. autorka „Heks”, mama dwójki niepełnosprawnych córek.
Moje książki są bardzo silnie osadzone w New Jersey, tak jak „Rodzina Soprano”, Bruce Springsteen czy Frank Sinatra. I kiedy piszę, to skupiam się na tym, by operować konkretami. Ale paradoksalnie im dokładniejszy jestem, tym historia staje się bardziej uniwersalna.Rozmowa z Harlanem Cobenem, amerykańskim pisarzem i scenarzystą
Dlaczego brak presji i poczucie stabilizacji mogą osłabiać zdolność do dostrzegania kluczowych zmian? W rozmowie z Agnieszką Kulas, dyrektor zarządzającą i partnerką w Boston Consulting Group, szukamy odpowiedzi na pytanie, jak liderzy mogą zachować ciekawość i otwartość, by nie przegapić tego, co naprawdę istotne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas