Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego budowa pierwszej amerykańskiej fabryki baterii Toyoty jest kluczowa dla koncernu?
- Jakie znaczenie ma dodatkowa inwestycja Toyoty wynosząca 10 miliardów dolarów w USA?
- Jakie strategiczne znaczenie ma amerykański rynek w globalnej działalności Toyoty?
Zakład Toyota Battery Manufacturing North Carolina (TBMNC) w Liberty to jedenasty zakład produkcyjny Toyoty w USA i pierwszy w historii koncernu, produkujący baterie poza Japonią. W uroczystym otwarciu fabryki udział wzięli sekretarz transportu Sean Duffy, gubernator Karoliny Północnej Josh Stein oraz ambasador Japonii Shigeo Yamada. "Uruchomienie pierwszej amerykańskiej fabryki baterii Toyoty oraz zapowiedź dodatkowych inwestycji do 10 miliardów dolarów to kluczowy moment w historii naszej firmy" – powiedział Ted Ogawa, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor North America.
Czytaj więcej
Najbardziej rozpoznawalne auto świata szykuje się do elektrycznej rewolucji, ale na szczęście bez...
Rozległy teren o powierzchni 1850 akrów – równowartość około 121 boisk piłkarskich – może wytwarzać 30 GWh energii rocznie przy pełnej mocy produkcyjnej. Zakład wyposażono w 14 linii produkcyjnych wytwarzających baterie litowo-jonowe dla trzech typów zelektryfikowanych pojazdów: hybryd (HEV), hybryd plug-in (PHEV) oraz aut w pełni elektrycznych (BEV). Zakład w Karolinie Północnej, wyposażony w 14 linii produkcyjnych, będzie produkować baterie litowo-jonowe dla trzech typów zelektryfikowanych pojazdów: hybryd (HEV), hybryd plug-in (PHEV) oraz aut w pełni elektrycznych (BEV). Wśród modeli do których trafią akumulatory znajdują się hybrydowe wersje Toyoty Camry, Corolli Cross i RAV4, a także nieogłoszony jeszcze w pełni elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń – pierwszy tego typu pojazd Toyoty produkowany w USA. Baterie z tego zakładu trafią do fabryk w Kentucky oraz wspólnego przedsięwzięcia Mazdy i Toyoty w Alabamie.
Dodatkowe 10 mld dolarów na inwestycje
Wraz z otwarciem fabryki Toyota ogłosiła dodatkową inwestycję do 10 miliardów dolarów w swoje amerykańskie operacje w ciągu najbliższych pięciu lat na wsparcie przyszłych projektów związanych z mobilnością. To podniesie łączną inwestycję Toyoty w USA do prawie 60 miliardów dolarów od rozpoczęcia działalności prawie 70 lat temu. Japońska firma nie ujawniła szczegółów dotyczących tej inwestycji, ale Ogawa nazwał ją "kluczowym momentem" w historii koncernu. Jest to wyraźny sygnał, że Toyota traktuje amerykański rynek jako strategiczny filar swojej globalnej działalności.