Europa coraz silniej naciska na redukcję emisji CO2. Czy i jak w osiągnięciu tego celu pomaga ZF?
Przyjazne dla klimatu rozwiązania dla zrównoważonego ruchu drogowego już od dłuższego czasu wyznaczają kierunek działań firmy ZF, ale oczywiście wymogi europejskie dotyczące emisji CO2 przyspieszyły ten proces poprzez wyznaczenie jeszcze bardziej ambitnych celów. Istniejący portfel produktów, który pomaga utrzymać równowagę ekologiczną poprzez zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym emisji. Ponadto kontynuujemy wdrażanie zintegrowanych rozwiązań systemowych, rozwijamy elektryfikację pojazdów, zwiększamy efektywność konwencjonalnych przekładni i koncentrujemy się na rozwiązaniach kompatybilnych z napędami hybrydowymi. Na przykład, dzięki pojazdowi modelowemu EVplus (plug-in hybrid electric vehicle) pokazujemy, że hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in można uznać za prawdziwe pojazdy elektryczne. W rzeczywistych warunkach ten samochód może przejechać dystans ponad 100 km i jest w tym czasie zasilany wyłącznie energią elektryczną. Oferujemy również szeroką gamę hybrydowych i wyłącznie elektrycznych rozwiązań napędowych do produkcji seryjnej w niemal każdym segmencie pojazdów. Obejmuje to również rozwiązania z zakresu mobilności, takie jak autonomiczne elektryczne autobusy wahadłowe. Do 2030 roku emisja CO2 w zakładach ZF ma zostać zredukowana o 80 procent w porównaniu z rokiem 2019. Bierzemy również odpowiedzialność za swój łańcuch dostaw i fazę użytkowania swoich produktów. Cel: do 2030 roku zredukować tzw. emisje o 40 procent w porównaniu z rokiem 2019. Obecnie 25 proc. działających na świecie turbin wiatrowych wyposażonych jest w przekładnie produkowane przez ZF. Same te turbiny mogą zaopatrzyć w energię odnawialną nawet 100 milionów gospodarstw domowych.
Jak ZF wspiera elektryfikację pojazdów?
Elektryfikujemy wszystkie rodzaje pojazdów - od rowerów po ciężkie samochody ciężarowe. W chwili obecnej, unikalna wiedza specjalistyczna tego typu jest bardzo potrzebna dla rozwoju wszystkich typów pojazdów - i tak będzie również w przyszłości. Jeśli chodzi o elektromobilność kładziemy nacisk na wydajność i efektywność energetyczną, niezależnie od tego, czy w grę wchodzi sprzęt czy oprogramowanie. Aby układy napędu elektrycznego były naprawdę zrównoważone, muszą być wysoce energooszczędne w każdym przypadku zastosowania. Ponieważ liczy się czas, elektromobilność musi coraz szybciej wychodzić z działów rozwoju i trafiać do produkcji seryjnej. Naszym klientom oferujemy kompleksowe rozwiązania dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, jak również pojazdów wyłącznie elektrycznych.
ZF oferuje zestaw eDrive Kit, który skraca czas opracowania nowych napędów elektrycznych o 50 proc. Czy może Pan przybliżyć jak było to możliwe?