BMW 2 Active Tourer: Bardziej crossover niż van

Pierwsza generacja BMW serii 2 Active Tourer była zerwaniem z tradycją marki. Druga edycja chce spróbować zbliżyć się swoimi cechami i wyglądem do pozostałych modeli z Monachium.

Publikacja: 07.10.2021 09:27

BMW 2 Active Tourer: Bardziej crossover niż van

Foto: BMW 2 Active Tourer

Druga generacja BMW serii 2 Active Tourer ma stać się bardziej dynamiczna i mocniejsza. Kompaktowy model będzie początkowo dostępny od 2022 roku z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a latem dołączy do portfolio hybryda typu plug-in. Ceny rozpoczynają się od 137 000 zł (218i Active Tourer).

BMW 2 Active Tourer

Rodzinny van BMW o długości 4,39 metra wygląda teraz zdecydowanie odważniej i ciekawiej niż jego poprzednik. Trend wielkiego wlotu powietrza przeniósł się nawet do tego modelu. Widać, że BMW nie robi sobie nic z krytyki płynącej z zewnątrz i konsekwentnie idzie obraną stylistyczną linią. Żeby być fair przyznać trzeba, że w serii 2 Active Tourer przód prezentuje się o wiele ciekawiej niż u poprzednika. Tak więc zmiana poszła w dobrą stronę. Ogólnie rzecz biorąc, seria 2 wygląda teraz bardziej jak crossover niż klasyczny van.

BMW 2 Active Tourer

Wewnątrz zmiany są jeszcze bardziej widoczne. Centralny wyświetlacz łączą się w duży ekranu z elektronicznymi zegarami kierowcy – BMW nazywa to „Curved Display”. Pomiędzy przednimi fotelami zabudowano unoszącą się konsolę środkową. Zabudowano na niej między innymi przełącznik skrzyni biegów, przycisk świateł awaryjnych i potencjometr głośności. Zniknął kontroler iDrive. Obsługa ekranu odbywa się dotykowo lub za pomocą głosu.

BMW 2 Active Tourer

Nowa generacja 2 Active Tourer dostępna jest tylko w wersji pięciomiejscowej. Z ofert znika siedmiomiejscowy Gran Tourer. Bagażnik pomieści od 406 do 1455 litrów bagażu. Gama silników obejmuje początkowo trzy wersje benzynowe i jedną wysokoprężną. Podstawowym modelem jest 218i z trzycylindrowym silnikiem o mocy 136 KM. Koleną wersją jest 220i (170 KM), który połączony jest z 48-woltową technologią miękkiej hybrydy. Najmocniejszy silnik benzynowy - wersja 223i - ma pojemność 2,0 litra i moc 218 KM i również technologię 48 V. Jedynym silnikiem wysokoprężnym jest czterocylindrowy 2,0-litrowy diesel o mocy 150 KM (218d). Przenoszenie mocy na przednie koła zapewnia we wszystkich wariantach siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Modele z napędem na wszystkie koła zostaną przedstawione w późniejszym terminie. Będą benzynowe hybrydy plug-in o mocy 245 KM i i 326 KM. Zasięg elektryczny ma wynosić około 80 km.

BMW 2 Active Tourer

Najważniejszymi konkurentami są Mercedes klasy B (112 100 zł - 1,3 l 109 KM), VW Touran (98 890 zł - 1,5 l 150 KM), ale też BMW X1 (od 133 900 - 1,5 l 136 KM). BMW 2 Active Tourer startuje od 137 000 zł za model 218i (1,5 l 136 KM).

BMW 2 Active Tourer

Druga generacja BMW serii 2 Active Tourer ma stać się bardziej dynamiczna i mocniejsza. Kompaktowy model będzie początkowo dostępny od 2022 roku z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a latem dołączy do portfolio hybryda typu plug-in. Ceny rozpoczynają się od 137 000 zł (218i Active Tourer).

Rodzinny van BMW o długości 4,39 metra wygląda teraz zdecydowanie odważniej i ciekawiej niż jego poprzednik. Trend wielkiego wlotu powietrza przeniósł się nawet do tego modelu. Widać, że BMW nie robi sobie nic z krytyki płynącej z zewnątrz i konsekwentnie idzie obraną stylistyczną linią. Żeby być fair przyznać trzeba, że w serii 2 Active Tourer przód prezentuje się o wiele ciekawiej niż u poprzednika. Tak więc zmiana poszła w dobrą stronę. Ogólnie rzecz biorąc, seria 2 wygląda teraz bardziej jak crossover niż klasyczny van.

Rozmowa MOTO.RP.PL
Jean-Philippe Parain, BMW: Polski pociąg naprawdę pędzi
Na prąd
Przyszłość wodorowych ogniw paliwowych
Na prąd
Elektryk BMW zmodernizowany po kilku miesiącach od premiery
Od kuchni
Ch. Haririan, dyr. gen. BMW Group Polska: Możemy spokojnie patrzeć w przyszłość
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda