Ferrari z minimalnym wzrostem sprzedaży, ale miliardowym zyskiem

Ferrari zarobiło w zeszłym roku mnóstwo pieniędzy. Zyski wzrosły znacząco i to mimo to, że sprzedano tylko o 89 samochodów więcej niż w roku poprzednim.

Publikacja: 09.02.2025 08:20

Ferrari zarobiło w zeszłym roku 1,53 miliarda euro

Ferrari zarobiło w zeszłym roku 1,53 miliarda euro

Foto: mat. prasowe

W Maranello mają powód do świętowania. Ferrari osiągnęła w ubiegłym roku finansowym znakomite wyniki biznesowe, przerastając wszelkie oczekiwania. Udało się to osiągnąć pomimo jedynie niewielkiego wzrostu sprzedaży i poważnego spadku sprzedaży na rynku w Chinach. Ferrari sprzedało raptem 89 samochodów więcej w roku 2024 niż w roku 2023.

Czytaj więcej

Ferrari buduje swój pierwszy elektryczny samochód

Już ceny Ferrari sugerują, że włoska marka nie przebije się na rynek masowy. Mimo to, w 2024 roku nabywcą nowych Ferrari zostało 13 752 klientów. Liderem sprzedaży został SUV - Ferrari Purosangue. Tuż za nim plasuje się Ferrari 296 GTS. Sprzedaż wzrosła zwłaszcza w Ameryce Północnej i Południowej oraz nieznacznie w Europie. Jedynie w Chinach Ferrari odnotowało stratę, podobnie jak wielu innych europejskich producentów samochodów, sprzedając o 328 aut mniej niż w roku poprzednim. Może się to wydawać niewiele, ale biorąc pod uwagę małą skalę Ferrari, oznacza to stratę w wysokości 22 procent.

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

Foto: mat. prasowe

W 2024 roku Ferrari zarobiło 5,6 mld zł

Gwałtownie wzrosła jednak sprzedaż netto do ok. 6,7 mld euro. Ciekawe jest to, w jaki sposób Ferrari zarabia tak dużo pieniędzy. Na każdym sprzedanym egzemplarzu włoska firma zarobiła średnio 117 927 euro. Finalny zysk włoskiej marki jest imponujący. Po opodatkowaniu Ferrari zarobiło w zeszłym roku 1,53 miliarda euro (około 5,6 mld zł). Na giełdzie te dobre wieści spowodowały znaczny wzrost wartości akcji Ferrari. W ciągu jednego dnia kurs wzrósł o ponad dziesięć procent. Samo Ferrari inwestuje część swoich zysków w trwający od kilku lat program skupu akcji.

Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari mocno uszczupla swoją ofertę. To koniec aż dla czterech modeli

W Maranello mają powód do świętowania. Ferrari osiągnęła w ubiegłym roku finansowym znakomite wyniki biznesowe, przerastając wszelkie oczekiwania. Udało się to osiągnąć pomimo jedynie niewielkiego wzrostu sprzedaży i poważnego spadku sprzedaży na rynku w Chinach. Ferrari sprzedało raptem 89 samochodów więcej w roku 2024 niż w roku 2023.

Już ceny Ferrari sugerują, że włoska marka nie przebije się na rynek masowy. Mimo to, w 2024 roku nabywcą nowych Ferrari zostało 13 752 klientów. Liderem sprzedaży został SUV - Ferrari Purosangue. Tuż za nim plasuje się Ferrari 296 GTS. Sprzedaż wzrosła zwłaszcza w Ameryce Północnej i Południowej oraz nieznacznie w Europie. Jedynie w Chinach Ferrari odnotowało stratę, podobnie jak wielu innych europejskich producentów samochodów, sprzedając o 328 aut mniej niż w roku poprzednim. Może się to wydawać niewiele, ale biorąc pod uwagę małą skalę Ferrari, oznacza to stratę w wysokości 22 procent.

Producenci
Byli dumą koncernu. Teraz 1900 pracowników Porsche może stracić pracę
Producenci
Audi znów zmienia oznaczenia modeli. Ostatnie zmiany nie spodobały się klientom
Producenci
Ta marka od pięciu lat jest najpopularniejszym producentem samochodów na świecie
Producenci
Hyundai w Polsce z rekordem sprzedaży. Najlepszy wynik od początku działalności
Producenci
Seat ma pomysł na Chińczyków. Chce ich pokonać ich własną bronią
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce