Samochody dostawcze mają tak duży zbyt, że postanowiono w Gliwicach uruchomić trzecią zmianę oraz zatrudnić około 600 nowych pracowników. Proces rekrutacji właśnie ruszył, a pierwsze nowo zatrudnione osoby dołączą, tak by w czerwcu zakład mógł podjąć działalność produkcyjną w systemie trzyzmianowym. - Z dużą satysfakcja ogłaszamy decyzję o uruchomieniu III zmiany w naszej gliwickiej fabryce, zwłaszcza, że pozwala ona nam stworzyć 600 nowych miejsc pracy i potwierdza, że Stellantis umacnia swoją obecność w Polsce. Niedawno ogłosiliśmy wybór Gliwic na lokalizację jednego z Centrów Oprogramowania Stellantis, co również oznacza zwiększenie zatrudnienia w naszej firmie – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Stellantis Gliwice.
Czytaj więcej
Ile można zarobić pracując dla Elona Muska w niemieckiej fabryce Tesli? Jeden z najbogatszych ludzi na świecie jest znany z tworzenia ostrych warunków pracy i nietypowych działań. Sprawdzamy jakie są pensje są wypłacane w fabryce Tesli w Niemczech.
Gliwicka fabryka LCV została wybudowana od podstaw i produkuje nie tylko samochody dostawcze i bazy pod zabudowy kamperów, ale również pokrywy do baterii akumulatorów elektrycznych na potrzeby innych jednostek grupy. W fabryce funkcjonuje również Centrum Konwersji, dostosowujące pojazdy do specjalnych potrzeb użytkowych. Stellantis Gliwice zatrudnia około 2000 osób, w działach produkcyjnych, a także w działach świadczących usługi na rzecz innych jednostek korporacji w Europie w zakresie Finansów, IT, Zakupów oraz CentralnejInżynierii. W lutym tego roku firma ogłosiła otwarcie Centrum Oprogramowania Software Experience.
Czytaj więcej
Dacia jest również częścią wielkich zmian strategii grupy Renault. Wraz z produkcyjną wersją SUV-a o nazwie Bigster Rumuni w 2025 roku wkraczają do segmentu C.