Ile zarabiają pracownicy pierwszej fabryce Tesli w Europie? W Grünheide pod Berlinem pracę znalazło całkiem sporo polskich obywateli, a nowi pracownicy ciągle są poszukiwani. O zarobkach w Tesli zrobiło się głośno jeszcze przed uruchomieniem produkcji. Rozpoczęła się debata, czy w amerykańskiej firmie będą zarabiać jak ich koledzy w niemieckich fabrykach Volkswagena, Mercedesa, Audi czy BMW. Elon Musk od początku budowy fabryki musiał borykać się z problemami. Zaczęło się od kłopotów z niemiecką biurokracją, później długo nie można było domknąć inwestycji, a to z powodu braku zezwoleń, a to z powodu wycinki lasu pod budowę czy kolejnych protestów.
Czytaj więcej
W walce o podium 2022 roku biorą udział dwie firmy i trzy modele. Najpopularniejszym samochodem na świecie okazał się amerykański pick-up.
Fabryka miała zatrudniać 9 tys. pracowników. Zakładano, że większość dojeżdżać będzie do pracy zza wschodniej granicy. Do Polski jest 65 km. Ten plan się nie udał, bo póki co zatrudnionych zostało ok. 3,5 tys. osób, z czego Polaków jest zdecydowanie mniej niż się spodziewano. Gigafactory w Grünheide miało opuszczać rocznie 500 tys. samochodów. Zarobki w fabryce Tesli różnią się od wykonywanego stanowiska. Tak kształtuje się lista zarobków:
- Technik mechatronik pojazdów samochodowych - 38 300 euro (ok.180 tys. zł) brutto/rok
- inżynier - 71 600 euro (ok. 337 tys. zł) brutto/rok
- rekruter - 55 100 euro (ok. 260 tys. zł) brutto/rok
- wykwalifikowany pracownik na produkcji - 33 900 euro (ok.195 tys. zł) brutto/rok
- kierownik zespołu - 58 100 euro (ok. 273 tys. zł) brutto/rok
- programista - 63 700 euro (ok. 300 tys. zł) brutto/rok
- logistyk - 38 200 euro (ok. 180 tys. zł) brutto/rok
Czytaj więcej
Q4 e-tron Sportback to dopracowany elektryk. Model, który stawia nie tylko a ekologię, ale również stylistykę, nie tracąc przy tym wartości użytkowych.