Rekordowe statystyki sprzedażowe Forda potwierdzają, że elektryki to przyszłość

Ford, drugi miesiąc z rzędu, utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się marki samochodowej w USA. Podczas gdy sprzedaż w całej branży motoryzacyjnej wzrosła o 4,8 proc. w porównaniu z rokiem 2021, Ford może pochwalić się dużo lepszymi wynikami.

Publikacja: 11.09.2022 19:34

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

Foto: mat. prasowe

Producent odnotował bowiem w ubiegłym miesiącu wzrost o 27,3 proc., a całkowity udział firmy w rynku zwiększył się o 2,4 proc. (w porównaniu do sierpnia 2021 r.) do obecnego poziomu 13,4 proc. Ford obserwuje silny popyt na rynku. Z danych firmy wynika, że zamówienia detaliczne na samochody roku modelowego 2023 wyniosły łącznie ponad 76 000 i osiągnęły tym samym wzrost o 41 proc. w porównaniu z zamówieniami na auta roku modelowego 2022 w ubiegłym roku. To już piąty miesiąc, w którym ponad połowa sprzedaży detalicznej producenta pochodziła z wcześniej złożonych zamówień. Doskonałe wyniki odnotowały także samochody elektryczne Forda, ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe tempo przyrostu sprzedaży BEV Forda jest prawie czterokrotnie szybsze niż segmentu pojazdów elektrycznych, zaś klienci przychodzący do Forda od innych marek stanowią ponad 60% sprzedaży. Najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA, F-150 Lightning, stał się także najszybciej rotującym pojazdem w gamie Forda – pozostaje na placach dilerskich zaledwie osiem dni. Na drugim miejscu uplasował się Bronco (10 dni), a na kolejnym – Maverick (11 dni).

Ford-F-150-Lightning to najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA.

Ford-F-150-Lightning to najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA.

mat. prasowe

Samochody serii F, których do sierpnia Ford sprzedał 420 969 sztuk, stały się w ubiegłym miesiącu nie tylko najlepiej sprzedającymi się pick-upami w Ameryce, ale także najchętniej wybieranym pick-upem elektrycznym i hybrydowym. Rekord odnotowały także hybrydy Forda. Do nowych klientów trafiło 7 302 pojazdy, co oznacza wzrost o 9 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Udział Forda w tym segmencie aut wynosi obecnie 13 proc. od początku roku – o 3,3 p.p. więcej niż w 2021 r., co stawia obecnie firmę na drugim miejscu po Toyocie. Producent podaje także, że do końca sierpnia hybrydy F-150 i Maverick osiągnęły łączną liczbę 47 091 sprzedanych pick-upów (wzrost o 87,6 proc. w porównaniu do zeszłego roku). Na stabilnym wysokim poziomie utrzymuje się zainteresowanie modelem Bronco, jego sprzedaż wzrosła o 268 proc., dzięki czemu sprzedaż SUV-ów marki Ford wzrosła o 50,4 proc. w porównaniu do roku ubiegłego i osiągnęła w sierpniu 2022 roku poziom 64 808 sztuk.

Czytaj więcej

Rekordowe zamówienie elektrycznych Fordów Mustangów Mach-E
Ford Bronco

Ford Bronco

mat. prasowe

Warto podkreślić, że możliwości konfiguracji E-Transita zapewniają Fordowi znaczną przewagę nad konkurentami w tym segmencie. Wersje kabiny oferowane przed producenta mają ogromne znaczenie zwłaszcza dla klientów poszukujących miejskich samochodów dostawczych, które częstokroć muszą zmieścić się w garażach różnej wielkości. Potwierdzają to wyniki sprzedaży. Aż 60 proc. zamówień na E-Transita dotyczyło modelu ze średnim lub niskim dachem, a ogólna sprzedaż tego elektrycznego vana wyniosła do końca sierpnia łącznie 3 938 sztuk i zdominowała konkurencję osiągając ponad 90 proc. udziału w segmencie. F-150 Lightning natomiast odnotował najlepszą miesięczną sprzedaż od momentu wprowadzenia go na rynek, zostawiając w tyle mocnych konkurentów: pickupa Ram, Teslę Model 3 i Teslę Model X. Co istotne, także sprzedaż Mustanga Mach-E wzrosła o 115 proc. przy sprzedaży 3 120 sztuk i rekordowej liczbie zamówień detalicznych w sierpniu na poziomie ponad 7 800 sztuk.

Ford e-Transit

Ford e-Transit

mat. prasowe

Niezmiennie Ford pozostaje najlepiej sprzedającą się marką pickupów w USA. Do nowych właścicieli trafiło aż 65 446 aut, co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dobre wyniki to zasługa przede wszystkim zwiększonego popytu na pojazdy F-Series, Rangera i Mavericka. Całkowity udział Forda w całym segmencie pickupów wzrósł w sierpniu o 0,6 proc. do 28,3proc. Samochody serii F powiększyły w ubiegłym miesiącu swoją przewagę nad zajmującym drugie miejsce konkurentem do 85 411 sztuk. Rodzina Bronco odnotowała w sierpniu sprzedaż na poziomie 14 587 sztuk (wzrost o 54,7 proc. w stosunku do roku ubiegłego) Dzięki dobremu poziomowi zapasów, sprzedaż Explorera wzrosła natomiast o 125 proc., nowo zaprojektowanego modelu Expedition o 22,0 proc., a Escape Hybrid o 12,7 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford Ranger: Hit do pracy i do zabawy

Producent odnotował bowiem w ubiegłym miesiącu wzrost o 27,3 proc., a całkowity udział firmy w rynku zwiększył się o 2,4 proc. (w porównaniu do sierpnia 2021 r.) do obecnego poziomu 13,4 proc. Ford obserwuje silny popyt na rynku. Z danych firmy wynika, że zamówienia detaliczne na samochody roku modelowego 2023 wyniosły łącznie ponad 76 000 i osiągnęły tym samym wzrost o 41 proc. w porównaniu z zamówieniami na auta roku modelowego 2022 w ubiegłym roku. To już piąty miesiąc, w którym ponad połowa sprzedaży detalicznej producenta pochodziła z wcześniej złożonych zamówień. Doskonałe wyniki odnotowały także samochody elektryczne Forda, ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe tempo przyrostu sprzedaży BEV Forda jest prawie czterokrotnie szybsze niż segmentu pojazdów elektrycznych, zaś klienci przychodzący do Forda od innych marek stanowią ponad 60% sprzedaży. Najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA, F-150 Lightning, stał się także najszybciej rotującym pojazdem w gamie Forda – pozostaje na placach dilerskich zaledwie osiem dni. Na drugim miejscu uplasował się Bronco (10 dni), a na kolejnym – Maverick (11 dni).

Producenci
Sprawdzamy ile zarabiają pracownicy w fabrykach Volkswagena. Prezes dostaje fortunę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Producenci
Kryzys w branży motoryzacyjnej. Kolejna niemiecka marka zwalnia tysiące pracowników
Producenci
Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli
Producenci
Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Producenci
Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy