Rekordowe statystyki sprzedażowe Forda potwierdzają, że elektryki to przyszłość

Ford, drugi miesiąc z rzędu, utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się marki samochodowej w USA. Podczas gdy sprzedaż w całej branży motoryzacyjnej wzrosła o 4,8 proc. w porównaniu z rokiem 2021, Ford może pochwalić się dużo lepszymi wynikami.

Publikacja: 11.09.2022 19:34

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

Foto: mat. prasowe

Producent odnotował bowiem w ubiegłym miesiącu wzrost o 27,3 proc., a całkowity udział firmy w rynku zwiększył się o 2,4 proc. (w porównaniu do sierpnia 2021 r.) do obecnego poziomu 13,4 proc. Ford obserwuje silny popyt na rynku. Z danych firmy wynika, że zamówienia detaliczne na samochody roku modelowego 2023 wyniosły łącznie ponad 76 000 i osiągnęły tym samym wzrost o 41 proc. w porównaniu z zamówieniami na auta roku modelowego 2022 w ubiegłym roku. To już piąty miesiąc, w którym ponad połowa sprzedaży detalicznej producenta pochodziła z wcześniej złożonych zamówień. Doskonałe wyniki odnotowały także samochody elektryczne Forda, ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe tempo przyrostu sprzedaży BEV Forda jest prawie czterokrotnie szybsze niż segmentu pojazdów elektrycznych, zaś klienci przychodzący do Forda od innych marek stanowią ponad 60% sprzedaży. Najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA, F-150 Lightning, stał się także najszybciej rotującym pojazdem w gamie Forda – pozostaje na placach dilerskich zaledwie osiem dni. Na drugim miejscu uplasował się Bronco (10 dni), a na kolejnym – Maverick (11 dni).

Ford-F-150-Lightning to najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA.

Ford-F-150-Lightning to najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA.

Foto: mat. prasowe

Samochody serii F, których do sierpnia Ford sprzedał 420 969 sztuk, stały się w ubiegłym miesiącu nie tylko najlepiej sprzedającymi się pick-upami w Ameryce, ale także najchętniej wybieranym pick-upem elektrycznym i hybrydowym. Rekord odnotowały także hybrydy Forda. Do nowych klientów trafiło 7 302 pojazdy, co oznacza wzrost o 9 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Udział Forda w tym segmencie aut wynosi obecnie 13 proc. od początku roku – o 3,3 p.p. więcej niż w 2021 r., co stawia obecnie firmę na drugim miejscu po Toyocie. Producent podaje także, że do końca sierpnia hybrydy F-150 i Maverick osiągnęły łączną liczbę 47 091 sprzedanych pick-upów (wzrost o 87,6 proc. w porównaniu do zeszłego roku). Na stabilnym wysokim poziomie utrzymuje się zainteresowanie modelem Bronco, jego sprzedaż wzrosła o 268 proc., dzięki czemu sprzedaż SUV-ów marki Ford wzrosła o 50,4 proc. w porównaniu do roku ubiegłego i osiągnęła w sierpniu 2022 roku poziom 64 808 sztuk.

Czytaj więcej

Rekordowe zamówienie elektrycznych Fordów Mustangów Mach-E
Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: mat. prasowe

Warto podkreślić, że możliwości konfiguracji E-Transita zapewniają Fordowi znaczną przewagę nad konkurentami w tym segmencie. Wersje kabiny oferowane przed producenta mają ogromne znaczenie zwłaszcza dla klientów poszukujących miejskich samochodów dostawczych, które częstokroć muszą zmieścić się w garażach różnej wielkości. Potwierdzają to wyniki sprzedaży. Aż 60 proc. zamówień na E-Transita dotyczyło modelu ze średnim lub niskim dachem, a ogólna sprzedaż tego elektrycznego vana wyniosła do końca sierpnia łącznie 3 938 sztuk i zdominowała konkurencję osiągając ponad 90 proc. udziału w segmencie. F-150 Lightning natomiast odnotował najlepszą miesięczną sprzedaż od momentu wprowadzenia go na rynek, zostawiając w tyle mocnych konkurentów: pickupa Ram, Teslę Model 3 i Teslę Model X. Co istotne, także sprzedaż Mustanga Mach-E wzrosła o 115 proc. przy sprzedaży 3 120 sztuk i rekordowej liczbie zamówień detalicznych w sierpniu na poziomie ponad 7 800 sztuk.

Ford e-Transit

Ford e-Transit

Foto: mat. prasowe

Niezmiennie Ford pozostaje najlepiej sprzedającą się marką pickupów w USA. Do nowych właścicieli trafiło aż 65 446 aut, co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dobre wyniki to zasługa przede wszystkim zwiększonego popytu na pojazdy F-Series, Rangera i Mavericka. Całkowity udział Forda w całym segmencie pickupów wzrósł w sierpniu o 0,6 proc. do 28,3proc. Samochody serii F powiększyły w ubiegłym miesiącu swoją przewagę nad zajmującym drugie miejsce konkurentem do 85 411 sztuk. Rodzina Bronco odnotowała w sierpniu sprzedaż na poziomie 14 587 sztuk (wzrost o 54,7 proc. w stosunku do roku ubiegłego) Dzięki dobremu poziomowi zapasów, sprzedaż Explorera wzrosła natomiast o 125 proc., nowo zaprojektowanego modelu Expedition o 22,0 proc., a Escape Hybrid o 12,7 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford Ranger: Hit do pracy i do zabawy
Producenci
Chiński Elon Musk. Jest szefem Nio, spokojny i skromny, bez politycznych eskapad
Producenci
Niemcy zaciskają pasa. Przejęte przez Audi włoskie studio projektowe na sprzedaż
Producenci
Trump obniża cła na brytyjskie samochody. Reszta świata czeka na rozwój wydarzeń
Producenci
Made in Germany to fikcja. Aż 70 proc. niemieckich aut produkowanych jest za granicą
Producenci
Cupra zaliczyła najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii