Tym samym Toyota wkracza do największego i najbardziej lukratywnego segmentu samochodów dostawczych. Będzie to już trzeci model auta dostawczego, który obejmie umowa między producentami. Stellantis dostarczy Toyocie nowy duży samochód dostawczy do sprzedaży w Europie pod marką Toyota. Pojazd będzie produkowany w zakładach Stellantis w Gliwicach w Polsce i w miejscowości Atessa we Włoszech. Auto trafi do sprzedaży w połowie 2024 roku, a wraz z nim Toyota zadebiutuje w segmencie dużych samochodów użytkowych.

- Objęcie umową z Toyotą trzeciego modelu potwierdza ogromne doświadczenie firmy Stellantis w produkcji pojazdów użytkowych oraz bateryjnych napędów elektrycznych do wszelkich typów pojazdów. Współpraca z Toyotą wzmacnia naszą pozycję lidera w Europie w zakresie lekkich aut użytkowych i bezemisyjnych oraz przybliża nas do realizacji naszego celu Dare Forward 2030, który zakłada, że staniemy się niekwestionowanym światowym liderem lekkich samochodów dostawczych pod względem technologii, produkcji, udziału w rynku i rentowności – ocenił Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

Czytaj więcej

Toyota Aygo X wjeżdża do salonów sprzedaży. To może być hit sprzedaży

Współpraca Stellantis i TME rozpoczęła się w 2012 roku od średniej wielkości użytkowego vana Toyota Proace produkowanego w fabryce Stellantis Hordain we Francji. W 2019 roku dołączył do niego kompaktowy model Proace City produkowany w fabryce Stellantis w Vigo w Hiszpanii. Zapowiadany duży dostawczy van pogłębi współpracę między TME i Stellantis, umożliwiając Toyocie skompletowanie pełnej gamy lekkich samochodów dostawczych w Europie, a jednocześnie pozwalając obu firmom czerpać korzyści z optymalizacji kosztów rozwoju i produkcji.

- Cieszymy się, że możemy rozszerzyć to udane partnerstwo poprzez wprowadzenie do naszej gamy dużego samochodu dostawczego, który odegra ważną rolę jako uzupełnienie naszej oferty samochodów użytkowych dla europejskich klientów Toyoty. Wraz z pick-upem Hilux, średniej wielkości vanem Proace i kompaktowym vanem Proace City, nowy samochód dostawczy wpisuje się cele Toyoty w zakresie rozwoju gamy lekkich pojazdów użytkowych –powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Czytaj więcej

Jak wojna w Ukrainie wpłynęła na przemysł motoryzacyjny