Bentley Motors ogłosił rekordowe wyniki finansowe za ubiegły rok. Zysk operacyjny wzrósł w 2021 roku do 389 mln euro, czyli o 369 mln euro w porównaniu do 2020 roku. Obroty z 12 miesięcy sięgnęły 2,845 mld euro, a zwiększony poziom personalizacji, duże zainteresowanie wersjami Speed i Mulliner oraz modelami hybrydowymi zaowocowały wzrostem średniego przychodu za samochód o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Przyczyniły się także do osiągnięcia imponującego zwrotu ze sprzedaży w wysokości 13,7 proc. Innymi słowy klientom Bentleya kryzysy nie groźny i nie przeszkadza to w niczym, żeby kupować droższe modele.
Bentley już wcześniej poinformował, że sprzedał w ubiegłym roku 14 659 aut, co stanowi wzrost o 31 proc. w porównaniu z poprzednim, rekordowym 2020 rokiem. Ponadto, stale rósł popyt na nowe modele, czego efektem była najwyższa odnotowana liczba zamówień na początku 2022 roku. – Kluczem do sukcesu finansowego w 2021 roku jest siła marki Bentley. Nowe modele takie jak Bentayga Hybrid przyczyniły wzrostu zysku operacyjnego do rekordowych 389 mln euro. Rosnący popyt na samochody hybrydowe i 3-miliardowa inwestycja w fabrykę w Crewe zagwarantują utrzymanie naszego statusu jako wiodącego producenta zrównoważonych pojazdów luksusowych – mówi Jan-Henrik Lafrentz, członek zarządu ds. Finansów i IT w Bentley Motors.
Czytaj więcej
W 2030 r. Bentley chce zostać czysto elektryczną marką neutralnym dla klimatu. W osiągnięciu tego celu ma pomóc platforma Premium Platform Electric (PPE), opracowana wspólnie przez Audi i Porsche.
Bentley wdrożył program transformacji fabryki w Crewe, wart 3 mld euro. Przedsięwzięcie stanowi część strategii Beyond100, która zakłada osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. Producent zamierza zelektryfikować całą gamę produktową, a począwszy od 2025 roku prezentować jeden elektryczny model rocznie. – Wyniki osiągnięto w warunkach utrzymującej się niepewności gospodarczej. Stanowią ogromny sukces każdego pracownika Bentley Motors. Konsekwentnie wdrażamy strategię Beyond100 i przebudowujemy gamę oferowanych modeli, aby zrealizować nasz cel neutralności emisyjnej do 2030 roku – skomentował Adrian Hallmark, prezes i CEO Bentley Motors.
Bentley Bentayga S