Luksusowe marki mają się dobrze. Rekordowe wyniki finansowe Bentleya i Maserati

Bentley Motors osiągnął w 2021 roku zysk operacyjny na poziomie 389 mln euro – ponad dwukrotnie wyższy od poprzedniego rekordowego wyniku, a Maserati wypracowało solidny wzrost sprzedaży – o 41 proc. rok do roku.

Publikacja: 19.03.2022 12:29

Luksusowe marki mają się dobrze. Rekordowe wyniki finansowe Bentleya i Maserati

Foto: mat. prasowe

Bentley Motors ogłosił rekordowe wyniki finansowe za ubiegły rok. Zysk operacyjny wzrósł w 2021 roku do 389 mln euro, czyli o 369 mln euro w porównaniu do 2020 roku. Obroty z 12 miesięcy sięgnęły 2,845 mld euro, a zwiększony poziom personalizacji, duże zainteresowanie wersjami Speed i Mulliner oraz modelami hybrydowymi zaowocowały wzrostem średniego przychodu za samochód o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Przyczyniły się także do osiągnięcia imponującego zwrotu ze sprzedaży w wysokości 13,7 proc. Innymi słowy klientom Bentleya kryzysy nie groźny i nie przeszkadza to w niczym, żeby kupować droższe modele.

Bentley już wcześniej poinformował, że sprzedał w ubiegłym roku 14 659 aut, co stanowi wzrost o 31 proc. w porównaniu z poprzednim, rekordowym 2020 rokiem. Ponadto, stale rósł popyt na nowe modele, czego efektem była najwyższa odnotowana liczba zamówień na początku 2022 roku. – Kluczem do sukcesu finansowego w 2021 roku jest siła marki Bentley. Nowe modele takie jak Bentayga Hybrid przyczyniły wzrostu zysku operacyjnego do rekordowych 389 mln euro. Rosnący popyt na samochody hybrydowe i 3-miliardowa inwestycja w fabrykę w Crewe zagwarantują utrzymanie naszego statusu jako wiodącego producenta zrównoważonych pojazdów luksusowych – mówi Jan-Henrik Lafrentz, członek zarządu ds. Finansów i IT w Bentley Motors.

Czytaj więcej

Bentley chce wymyślić się na nowo. Koniec z silnikami W12

Bentley wdrożył program transformacji fabryki w Crewe, wart 3 mld euro. Przedsięwzięcie stanowi część strategii Beyond100, która zakłada osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. Producent zamierza zelektryfikować całą gamę produktową, a począwszy od 2025 roku prezentować jeden elektryczny model rocznie. – Wyniki osiągnięto w warunkach utrzymującej się niepewności gospodarczej. Stanowią ogromny sukces każdego pracownika Bentley Motors. Konsekwentnie wdrażamy strategię Beyond100 i przebudowujemy gamę oferowanych modeli, aby zrealizować nasz cel neutralności emisyjnej do 2030 roku – skomentował Adrian Hallmark, prezes i CEO Bentley Motors.

Bentley Bentayga S

Bentley Bentayga S

mat. prasowe

Za to Maserati podsumowując ubiegły rok przy okazji chwali się, że jako pierwsza włoska marka samochodów luksusowych będzie produkować modele z napędem w pełni elektrycznym i ogłasza swoje plany wprowadzenia na rynek gamy e-modeli. W 2021 r. jako jedyna luksusowa marka Grupy Stellantis odnotowała wzrost udziału w światowym rynku do 2,4 proc., w szczególności w Ameryce Północnej i Chinach (odpowiednio, do 2,9 proc. i 2,7 proc.). W ubiegłym roku Maserati wypracowało solidny wzrost sprzedaży – 41 proc. rok do roku. Łącznie klienci na całym świecie odebrali 24 269 egzemplarze Maserati. Marża AOI (Adjusted Operating Income – skorygowany zysk operacyjny) wyniosła 5,1 proc., a przychody netto – 2,021 mld euro.

Czytaj więcej

Gotowy na letni sezon. Nowe Maserati MC 20 Cabrio pojawi się w tym roku

Włoska marka chce skompletować swoją gamę aut elektrycznych do 2025 r. Pierwszym samochodem w historii Maserati, który otrzyma rozwiązania w 100 proc. elektryczne, będzie nowe GranTurismo. Produkowany w centrum produkcyjnym w Mirafiori samochód zadebiutuje na rynku w 2023 r. Nowe GranTurismo ma zaoferować rozwiązania techniczne wywodzące się z Formuły E. W przyszłym roku w wersji elektrycznej pojawi się także zupełnie nowy SUV Grecale, którego premierę z klasycznym napędem zaplanowano już za kilka dni. Do 2025 r. wszystkie modele Maserati będą oferowane w wersji 100 proc. elektrycznej. Gamę strategii "Folgore" skompletują: supersportowy samochód MC20, nowy sportowy sedan Quattroporte oraz opracowany od podstaw SUV Levante.

Maserati MC20

Maserati MC20

mat. prasowe

Bentley Motors ogłosił rekordowe wyniki finansowe za ubiegły rok. Zysk operacyjny wzrósł w 2021 roku do 389 mln euro, czyli o 369 mln euro w porównaniu do 2020 roku. Obroty z 12 miesięcy sięgnęły 2,845 mld euro, a zwiększony poziom personalizacji, duże zainteresowanie wersjami Speed i Mulliner oraz modelami hybrydowymi zaowocowały wzrostem średniego przychodu za samochód o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Przyczyniły się także do osiągnięcia imponującego zwrotu ze sprzedaży w wysokości 13,7 proc. Innymi słowy klientom Bentleya kryzysy nie groźny i nie przeszkadza to w niczym, żeby kupować droższe modele.

Pozostało 83% artykułu
Producenci
To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową
Producenci
Volkswagen ma problem z popytem na modele elektryczne. Produkcja wstrzymana
Producenci
W zarządzie tej firmy motoryzacyjnej zasiadają wyłącznie kobiety
Producenci
Volvo poszło na rekord. Kolejne już niebawem
Producenci
Najszybsza sanacja w przemyśle moto. Francuska marka z rekordowymi wynikami