Luksusowe marki mają się dobrze. Rekordowe wyniki finansowe Bentleya i Maserati

Bentley Motors osiągnął w 2021 roku zysk operacyjny na poziomie 389 mln euro – ponad dwukrotnie wyższy od poprzedniego rekordowego wyniku, a Maserati wypracowało solidny wzrost sprzedaży – o 41 proc. rok do roku.

Publikacja: 19.03.2022 12:29

Luksusowe marki mają się dobrze. Rekordowe wyniki finansowe Bentleya i Maserati

Foto: mat. prasowe

Bentley Motors ogłosił rekordowe wyniki finansowe za ubiegły rok. Zysk operacyjny wzrósł w 2021 roku do 389 mln euro, czyli o 369 mln euro w porównaniu do 2020 roku. Obroty z 12 miesięcy sięgnęły 2,845 mld euro, a zwiększony poziom personalizacji, duże zainteresowanie wersjami Speed i Mulliner oraz modelami hybrydowymi zaowocowały wzrostem średniego przychodu za samochód o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Przyczyniły się także do osiągnięcia imponującego zwrotu ze sprzedaży w wysokości 13,7 proc. Innymi słowy klientom Bentleya kryzysy nie groźny i nie przeszkadza to w niczym, żeby kupować droższe modele.

Bentley już wcześniej poinformował, że sprzedał w ubiegłym roku 14 659 aut, co stanowi wzrost o 31 proc. w porównaniu z poprzednim, rekordowym 2020 rokiem. Ponadto, stale rósł popyt na nowe modele, czego efektem była najwyższa odnotowana liczba zamówień na początku 2022 roku. – Kluczem do sukcesu finansowego w 2021 roku jest siła marki Bentley. Nowe modele takie jak Bentayga Hybrid przyczyniły wzrostu zysku operacyjnego do rekordowych 389 mln euro. Rosnący popyt na samochody hybrydowe i 3-miliardowa inwestycja w fabrykę w Crewe zagwarantują utrzymanie naszego statusu jako wiodącego producenta zrównoważonych pojazdów luksusowych – mówi Jan-Henrik Lafrentz, członek zarządu ds. Finansów i IT w Bentley Motors.

Czytaj więcej

Bentley chce wymyślić się na nowo. Koniec z silnikami W12

Bentley wdrożył program transformacji fabryki w Crewe, wart 3 mld euro. Przedsięwzięcie stanowi część strategii Beyond100, która zakłada osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. Producent zamierza zelektryfikować całą gamę produktową, a począwszy od 2025 roku prezentować jeden elektryczny model rocznie. – Wyniki osiągnięto w warunkach utrzymującej się niepewności gospodarczej. Stanowią ogromny sukces każdego pracownika Bentley Motors. Konsekwentnie wdrażamy strategię Beyond100 i przebudowujemy gamę oferowanych modeli, aby zrealizować nasz cel neutralności emisyjnej do 2030 roku – skomentował Adrian Hallmark, prezes i CEO Bentley Motors.

Bentley Bentayga S

Bentley Bentayga S

Foto: mat. prasowe

Za to Maserati podsumowując ubiegły rok przy okazji chwali się, że jako pierwsza włoska marka samochodów luksusowych będzie produkować modele z napędem w pełni elektrycznym i ogłasza swoje plany wprowadzenia na rynek gamy e-modeli. W 2021 r. jako jedyna luksusowa marka Grupy Stellantis odnotowała wzrost udziału w światowym rynku do 2,4 proc., w szczególności w Ameryce Północnej i Chinach (odpowiednio, do 2,9 proc. i 2,7 proc.). W ubiegłym roku Maserati wypracowało solidny wzrost sprzedaży – 41 proc. rok do roku. Łącznie klienci na całym świecie odebrali 24 269 egzemplarze Maserati. Marża AOI (Adjusted Operating Income – skorygowany zysk operacyjny) wyniosła 5,1 proc., a przychody netto – 2,021 mld euro.

Czytaj więcej

Gotowy na letni sezon. Nowe Maserati MC 20 Cabrio pojawi się w tym roku

Włoska marka chce skompletować swoją gamę aut elektrycznych do 2025 r. Pierwszym samochodem w historii Maserati, który otrzyma rozwiązania w 100 proc. elektryczne, będzie nowe GranTurismo. Produkowany w centrum produkcyjnym w Mirafiori samochód zadebiutuje na rynku w 2023 r. Nowe GranTurismo ma zaoferować rozwiązania techniczne wywodzące się z Formuły E. W przyszłym roku w wersji elektrycznej pojawi się także zupełnie nowy SUV Grecale, którego premierę z klasycznym napędem zaplanowano już za kilka dni. Do 2025 r. wszystkie modele Maserati będą oferowane w wersji 100 proc. elektrycznej. Gamę strategii "Folgore" skompletują: supersportowy samochód MC20, nowy sportowy sedan Quattroporte oraz opracowany od podstaw SUV Levante.

Maserati MC20

Maserati MC20

Foto: mat. prasowe

Bentley Motors ogłosił rekordowe wyniki finansowe za ubiegły rok. Zysk operacyjny wzrósł w 2021 roku do 389 mln euro, czyli o 369 mln euro w porównaniu do 2020 roku. Obroty z 12 miesięcy sięgnęły 2,845 mld euro, a zwiększony poziom personalizacji, duże zainteresowanie wersjami Speed i Mulliner oraz modelami hybrydowymi zaowocowały wzrostem średniego przychodu za samochód o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Przyczyniły się także do osiągnięcia imponującego zwrotu ze sprzedaży w wysokości 13,7 proc. Innymi słowy klientom Bentleya kryzysy nie groźny i nie przeszkadza to w niczym, żeby kupować droższe modele.

Pozostało 83% artykułu
Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny