Marka Renault sprzedała na świecie 2,7 mln pojazdów, o 5,3 proc. mniej, bo przeszkadzała pandemia, ok. 500 tys. nie powstało z powodu braku półprzewodników, 30 proc. stanowiły hybrydy i elektryki. Dacia znalazła chętnych na 538 tys. sztuk. (+3 proc.) dzięki Sandero (227 tys., drugie najchętniej kupowane auto w Europie) i Duster (186 tys.). W Polsce zarejestrowano 30 952 nowych Renault, ( 5. miejsce w rankingu marek): 16 837 osobowych i rekordową liczbę 14 127 dostawczych (29,1 proc. rynku) i również rekordowe 8,5 tys. zabudowanych podwozi. W tym segmencie francuska marka jest w Polsce liderem od 2019 r. Dacia z wynikiem 20 867 sztuk zajęła 3. miejsce w rankingu najpopularniejszych marek. Szlagierami były Duster (5930 szt.) i Sandero (4975).
Dacia Duster
W 2022 roku Renault bardzo liczy na powodzenie modelu Arkana. Od kwietnia pojawi się na rynku Mégane E-Tech, a latem Kangoo Van E-Tech, i Master E-Tech. W październiku będzie można kupić następcę Kadjara, model Austral i nowego dostawczego Trafica. Wszystkie te pojazdy będą już miały nowe logo, zmieni się również wystrój salonów. Marka będzie oferować nowe warunki kupna elektryków (miesięczne raty, karta, ładowarka). Dacia w kwietniu rozpocznie sprzedaż nowego Joggera, 5- i 7-osobowe auto rodzinne. Od października marka ujednolici nowego logo na maskach i kierownicach i zacznie wprowadzać jednolity wygląd salonów. Ambicje grupy na rynku polskim to awans na 4. miejsce w rankingu marek i zwiększenie udziału w rynku elektryków do 33 proc. z 30 proc. w 2021 r.
Renault Megane E-Tech
Prezes Sojuszu, Jean-Dominique Senard podał, że w ramach nowego programu „Alliance to 2030” grupa zamierza zainwestować 23 mld euro w utrzymanie konkurencyjności, wprowadzenie na rynek 35 nowych aut elektrycznych, produkcję baterii o pojemności 220 GWh i zwiększenie z 4 do 5 liczby wspólnych płyt podłogowych. Z komunikatu ogłoszonego w Paryżu i Tokio wynika, że członkowie sojuszu zainwestują w ciągu 5 lat 23 mld euro, po zainwestowaniu dotąd 10 mld euro, w zaprojektowanie i w produkcję 35 nowych modeli samochodów elektrycznych. Teraz oferują 10 rodzajów elektryków. 90 proc. z nich będzie produkowane na pięciu wspólnych płytach podłogowych istniejących już, najtańszej CMF-AEV (nowa Dacia Spring), KEI-EV (minikompakty elektryczne), LCV-EV (dostawcze Renault Kangoo, Nissan Town Car), CMF-EV (Nissan Ariya EV, Renault Mégane E-Tech) dla różnych segmentów rynku oraz na opracowywanej CMF-BEV, która pojawi się w 2024 r. dla następnej wersji Nissana Micra, Renault R5 i Alpine.