Grupa Renault zadowolona z wyników w Polsce

Grupa Renaulta sprzedała w 2021 r. na świecie 2 822 326 samochodów osobowych i lekkich furgonetek, o 4,5 proc. mniej niż w 2020 r. Polska z liczbą 51 596 sztuk i wzrostem o 10 proc. była 12. rynkiem, wyprzedziły nas m.in. Maroko i Koreę.

Publikacja: 29.01.2022 09:24

Grupa Renault  zadowolona z wyników w Polsce

Foto: mat. prasowe

Marka Renault sprzedała na świecie 2,7 mln pojazdów, o 5,3 proc. mniej, bo przeszkadzała pandemia, ok. 500 tys. nie powstało z powodu braku półprzewodników, 30 proc. stanowiły hybrydy i elektryki. Dacia znalazła chętnych na 538 tys. sztuk. (+3 proc.) dzięki Sandero (227 tys., drugie najchętniej kupowane auto w Europie) i Duster (186 tys.). W Polsce zarejestrowano 30 952 nowych Renault, ( 5. miejsce w rankingu marek): 16 837 osobowych i rekordową liczbę 14 127 dostawczych (29,1 proc. rynku) i również rekordowe 8,5 tys. zabudowanych podwozi. W tym segmencie francuska marka jest w Polsce liderem od 2019 r. Dacia z wynikiem 20 867 sztuk zajęła 3. miejsce w rankingu najpopularniejszych marek. Szlagierami były Duster (5930 szt.) i Sandero (4975).

Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: mat. prasowe

W 2022 roku Renault bardzo liczy na powodzenie modelu Arkana. Od kwietnia pojawi się na rynku Mégane E-Tech, a latem Kangoo Van E-Tech, i Master E-Tech. W październiku będzie można kupić następcę Kadjara, model Austral i nowego dostawczego Trafica. Wszystkie te pojazdy będą już miały nowe logo, zmieni się również wystrój salonów. Marka będzie oferować nowe warunki kupna elektryków (miesięczne raty, karta, ładowarka). Dacia w kwietniu rozpocznie sprzedaż nowego Joggera, 5- i 7-osobowe auto rodzinne. Od października marka ujednolici nowego logo na maskach i kierownicach i zacznie wprowadzać jednolity wygląd salonów. Ambicje grupy na rynku polskim to awans na 4. miejsce w rankingu marek i zwiększenie udziału w rynku elektryków do 33 proc. z 30 proc. w 2021 r.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech

Foto: mat. prasowe

Prezes Sojuszu, Jean-Dominique Senard podał, że w ramach nowego programu „Alliance to 2030” grupa zamierza zainwestować 23 mld euro w utrzymanie konkurencyjności, wprowadzenie na rynek 35 nowych aut elektrycznych, produkcję baterii o pojemności 220 GWh i zwiększenie z 4 do 5 liczby wspólnych płyt podłogowych. Z komunikatu ogłoszonego w Paryżu i Tokio wynika, że członkowie sojuszu zainwestują w ciągu 5 lat 23 mld euro, po zainwestowaniu dotąd 10 mld euro, w zaprojektowanie i w produkcję 35 nowych modeli samochodów elektrycznych. Teraz oferują 10 rodzajów elektryków. 90 proc. z nich będzie produkowane na pięciu wspólnych płytach podłogowych istniejących już, najtańszej CMF-AEV (nowa Dacia Spring), KEI-EV (minikompakty elektryczne), LCV-EV (dostawcze Renault Kangoo, Nissan Town Car), CMF-EV (Nissan Ariya EV, Renault Mégane E-Tech) dla różnych segmentów rynku oraz na opracowywanej CMF-BEV, która pojawi się w 2024 r. dla następnej wersji Nissana Micra, Renault R5 i Alpine. 

Czytaj więcej

Renault z chińskim Geely chce podbić rynki Azji
Producenci
Ferrari z minimalnym wzrostem sprzedaży, ale miliardowym zyskiem
Producenci
Audi znów zmienia oznaczenia modeli. Ostatnie zmiany nie spodobały się klientom
Producenci
Ta marka od pięciu lat jest najpopularniejszym producentem samochodów na świecie
Producenci
Hyundai w Polsce z rekordem sprzedaży. Najlepszy wynik od początku działalności
Producenci
Seat ma pomysł na Chińczyków. Chce ich pokonać ich własną bronią