Lexus z dobrymi wynikami sprzedaży w 2021 . Rekordowy wynik w Polsce

W 2021 roku sprzedaż Lexusa w Europie wzrosła o 2 proc. do 72 441 samochodów. W tym samym czasie sprzedaż aut premium w Europie spadła o 2 proc. W efekcie udział Lexusa w rynku samochodów klasy premium osiągnął rekordowy poziom 2,3 proc.

Publikacja: 23.01.2022 09:25

Lexus NX

Lexus NX

Foto: mat. prasowe

Największy wzrost osiągnęło flagowe coupe LC (+53 proc.), do czego przyczynił się debiut modelu LC Convertible. Flagowy Lexus LS również znacznie zwiększył sprzedaż (+46 proc.) po odświeżeniu modelu na początku 2021 roku. Lexus UX zanotował rekordowy wzrost o 25 proc., głównie dzięki nowej elektrycznej wersji tego modelu. Zainteresowanie europejskich klientów sedanem ES zwiększyło się o 19 proc. Najpopularniejszymi modelami Lexusa w Europie są kompaktowy crossover UX, który osiągnął sprzedaż 21 144 samochodów, średniej wielkości SUV NX, który trafił do 19 493 kierowców, oraz duży SUV RX z wynikiem 18 346 aut. Gama SUV-ów odpowiadała w minionym roku za 87 proc. sprzedaży Lexusa w Europie. Modele hybrydowe to nie mniej niż 96 proc. sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej. Od momentu wprowadzenia pierwszego hybrydowego Lexusa RX400h w 2005 roku po drogach Europy jeździ ponad pół miliona hybryd marki Lexus. Najpopularniejszy model hybrydowy, Lexus UX, zanotował sprzedaż 17 261 egzemplarzy w ciągu roku. Drugim najchętniej wybieranym hybrydowym Lexusem był NX z wynikiem 14 255 samochodów, zaś trzecim – RX z wynikiem 5 718 aut. Elektryczny UX 300e trafił do 2 987 kierowców.

Lexus UX 300e

Lexus UX 300e

Foto: mat. prasowe

Lexus w Polsce miał znaczący udział w europejskim sukcesie marki, rejestrując w ubiegłym roku 6 154 samochody – aż o 1,7 tys. więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik o 38,3 proc. lepszy niż w 2020 roku, przy średnim wzroście rynku o 17 proc. Rekordowy jest też udział Lexusa w rynku premium na poziomie 7 proc. (vs. 5,9 proc. w 2020 roku). Najchętniej wybieranym modelem Lexusa w Polsce był NX z wynikiem 2 187 aut. Na podium znalazły się także UX (1593 auta) i RX (873 auta). Mniejszy brat flagowej limuzyny LS – model ES, którego nowa generacja zadebiutowała na polskim rynku w ubiegłym roku, znalazł 814 nabywców.

Czytaj więcej

Terenowa wersja Lexusa NX i ekstremalny buggy. Póki co to tylko wizje
Lexus LC 500 Convertible

Lexus LC 500 Convertible

Foto: mat. prasowe

Największy wzrost osiągnęło flagowe coupe LC (+53 proc.), do czego przyczynił się debiut modelu LC Convertible. Flagowy Lexus LS również znacznie zwiększył sprzedaż (+46 proc.) po odświeżeniu modelu na początku 2021 roku. Lexus UX zanotował rekordowy wzrost o 25 proc., głównie dzięki nowej elektrycznej wersji tego modelu. Zainteresowanie europejskich klientów sedanem ES zwiększyło się o 19 proc. Najpopularniejszymi modelami Lexusa w Europie są kompaktowy crossover UX, który osiągnął sprzedaż 21 144 samochodów, średniej wielkości SUV NX, który trafił do 19 493 kierowców, oraz duży SUV RX z wynikiem 18 346 aut. Gama SUV-ów odpowiadała w minionym roku za 87 proc. sprzedaży Lexusa w Europie. Modele hybrydowe to nie mniej niż 96 proc. sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej. Od momentu wprowadzenia pierwszego hybrydowego Lexusa RX400h w 2005 roku po drogach Europy jeździ ponad pół miliona hybryd marki Lexus. Najpopularniejszy model hybrydowy, Lexus UX, zanotował sprzedaż 17 261 egzemplarzy w ciągu roku. Drugim najchętniej wybieranym hybrydowym Lexusem był NX z wynikiem 14 255 samochodów, zaś trzecim – RX z wynikiem 5 718 aut. Elektryczny UX 300e trafił do 2 987 kierowców.

Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
Producenci
Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być
Producenci
Problemy Volkswagena pogłębiają się. Możliwe strajki załogi
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Producenci
Donald Trump dociska niemiecką motoryzację. Ile fabryk w USA mają BMW, Mercedes i Volkswagen?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką