Największy wzrost osiągnęło flagowe coupe LC (+53 proc.), do czego przyczynił się debiut modelu LC Convertible. Flagowy Lexus LS również znacznie zwiększył sprzedaż (+46 proc.) po odświeżeniu modelu na początku 2021 roku. Lexus UX zanotował rekordowy wzrost o 25 proc., głównie dzięki nowej elektrycznej wersji tego modelu. Zainteresowanie europejskich klientów sedanem ES zwiększyło się o 19 proc. Najpopularniejszymi modelami Lexusa w Europie są kompaktowy crossover UX, który osiągnął sprzedaż 21 144 samochodów, średniej wielkości SUV NX, który trafił do 19 493 kierowców, oraz duży SUV RX z wynikiem 18 346 aut. Gama SUV-ów odpowiadała w minionym roku za 87 proc. sprzedaży Lexusa w Europie. Modele hybrydowe to nie mniej niż 96 proc. sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej. Od momentu wprowadzenia pierwszego hybrydowego Lexusa RX400h w 2005 roku po drogach Europy jeździ ponad pół miliona hybryd marki Lexus. Najpopularniejszy model hybrydowy, Lexus UX, zanotował sprzedaż 17 261 egzemplarzy w ciągu roku. Drugim najchętniej wybieranym hybrydowym Lexusem był NX z wynikiem 14 255 samochodów, zaś trzecim – RX z wynikiem 5 718 aut. Elektryczny UX 300e trafił do 2 987 kierowców.
Lexus UX 300e
Lexus w Polsce miał znaczący udział w europejskim sukcesie marki, rejestrując w ubiegłym roku 6 154 samochody – aż o 1,7 tys. więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik o 38,3 proc. lepszy niż w 2020 roku, przy średnim wzroście rynku o 17 proc. Rekordowy jest też udział Lexusa w rynku premium na poziomie 7 proc. (vs. 5,9 proc. w 2020 roku). Najchętniej wybieranym modelem Lexusa w Polsce był NX z wynikiem 2 187 aut. Na podium znalazły się także UX (1593 auta) i RX (873 auta). Mniejszy brat flagowej limuzyny LS – model ES, którego nowa generacja zadebiutowała na polskim rynku w ubiegłym roku, znalazł 814 nabywców.
Czytaj więcej
Lexus idzie w nowe klimaty. Japończycy zaprezentowali dwa koncepcyjne modele. Pierwszy oparty na modelu NX, który napędzany jest hybrydą plug-in, a drugi to bardziej ekstremalny buggy.
Lexus LC 500 Convertible