Koncepcyjny dwumiejscowy ROV, który ma zaledwie 3,12 metra długości, jego napęd bazuje na klasycznym silniku spalinowym, ale napędzany jest nie benzyną, a wodorem. Niezbędny do jego pracy gaz pochodzi ze zbiornika wysokociśnieniowego i jest wtryskiwany do komór spalania jednolitrowego trzycylindrowego silnika. Lexus obiecuje wysoki moment obrotowy i szybką reakcję na gaz. Moc przekazywana jest na jedną ub obie osie. ROV nie emituje CO2! Konstrukcja nośna małego pustynnego buggy z odsłoniętymi terenowymi kołami to lekka rama rurowa. Chociaż jest to nietypowy samochód dla Lexusa, koncepcja zawiera pewne szczegóły obecnego języka stylistycznego Lexusa, takie jak klosze świateł w kształcie litery L.

mat. prasowe

Drugi pomysł to model NX PHEV Offroad Concept, oparty na nowej seryjnej wersji NX-a z napędem hybrydowym typu plug-in. Podobnie jak model seryjny, uterenowiony egzemplarz ma moc 309 KM i potrafi pokonywać dłuższe odcinki wyłącznie na energii elektrycznej.

Czytaj więcej

Lexus ES 300h: Relaks, wygoda i wyjątkowość
Lexus NX Concept

Lexus NX Concept

mat. prasowe

Lexus ROV Concept

Lexus ROV Concept

mat. prasowe