Terenowa wersja Lexusa NX i ekstremalny buggy. Póki co to tylko wizje

Lexus idzie w nowe klimaty. Japończycy zaprezentowali dwa koncepcyjne modele. Pierwszy oparty na modelu NX, który napędzany jest hybrydą plug-in, a drugi to bardziej ekstremalny buggy.

Publikacja: 21.01.2022 11:46

Lexus ROV Concept

Lexus ROV Concept

Foto: mat. prasowe

Koncepcyjny dwumiejscowy ROV, który ma zaledwie 3,12 metra długości, jego napęd bazuje na klasycznym silniku spalinowym, ale napędzany jest nie benzyną, a wodorem. Niezbędny do jego pracy gaz pochodzi ze zbiornika wysokociśnieniowego i jest wtryskiwany do komór spalania jednolitrowego trzycylindrowego silnika. Lexus obiecuje wysoki moment obrotowy i szybką reakcję na gaz. Moc przekazywana jest na jedną ub obie osie. ROV nie emituje CO2! Konstrukcja nośna małego pustynnego buggy z odsłoniętymi terenowymi kołami to lekka rama rurowa. Chociaż jest to nietypowy samochód dla Lexusa, koncepcja zawiera pewne szczegóły obecnego języka stylistycznego Lexusa, takie jak klosze świateł w kształcie litery L.

Foto: mat. prasowe

Drugi pomysł to model NX PHEV Offroad Concept, oparty na nowej seryjnej wersji NX-a z napędem hybrydowym typu plug-in. Podobnie jak model seryjny, uterenowiony egzemplarz ma moc 309 KM i potrafi pokonywać dłuższe odcinki wyłącznie na energii elektrycznej.

Czytaj więcej

Lexus ES 300h: Relaks, wygoda i wyjątkowość
Lexus NX Concept

Lexus NX Concept

Foto: mat. prasowe

Samochód Jutra
Mazda pracuje nad dużym SUV-em. Tym razem nie będzie diesla
Samochód Jutra
Dacia jako tani kamper. To mógłby być absolutny hit
Samochód Jutra
Nowy pomysł Audi na Quattro. Elektryk na ekstremalne bezdroża
Samochód Jutra
To będzie hit. Fiat zbuduje "pięćsetkę" z silnikiem spalinowym za ok. 70 tys. zł
Samochód Jutra
Tak będzie wyglądać ostatni nowy model Volkswagena z silnikiem spalinowym