Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody

Skoda powiększa rodzinę Elroq o topowy model RS. Kompaktowy SUV z napędem elektrycznym o mocy 340 KM pozostawia w tyle wszystkich swoich braci pod względem przyspieszenia.

Publikacja: 08.05.2025 06:58

Skoda Erloq RS ma aż 340 KM mocy

Skoda Erloq RS ma aż 340 KM mocy

Foto: mat. prasowe

Najmłodszym członkiem rodziny RS jest Elroq RS. Dla zwiększenia dynamiki Czesi wyposażyli ten model w dwa silniki elektryczny. Oprócz napędu na wszystkie koła RS zapewnia dużą moc, bo aż 340 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h nowy model realizuje w 5,4 sekundy, szybciej niż jakikolwiek inny seryjny model Skody. Maksymalna prędkość Elroqa RS wynosi jednak nadal 180 km/h, dokładnie tyle co reszta elektrycznych modeli Skody. Energia dostarczana jest przez akumulator o pojemności brutto 84 kWh (netto 79 kWh). W cyklu WLTP zasięg wynosi 550 km. Dzięki prędkości ładowania dochodzącej do 185 kW, co również jest rekordem Skody, akumulator na stacjach szybkiego ładowania można naładować od 10 do 80 procent w ciągu około 26 minut. Przy ładowaniu prądem zmiennym o mocy 11 kW akumulator powinien naładować się od zera do 100 procent w ciągu ośmiu godzin.

Skoda Elroq RS

Skoda Elroq RS

Foto: mat. prasowe

Skoda RS zawsze wizualnie wyróżnia swoje modele ciekawymi detalami. Elroq RS otrzymał 21-calowe felgi z czarnymi akcentami na zewnątrz, obramowanie bocznych szyb, relingi dachowe, napisy na tylnej klapie, osłona chłodnicy i obudowy lusterek zewnętrznych są czarne. Przyciemniane tylne szyby oraz przednie akustyczne również montowane są seryjnie. Charakterystycznym elementem modelu RS jest również nowy przedni i tylny zderzak, a kolor lakieru – Mamba Green – jest zarezerwowany specjalnie dla modelu RS.

Czytaj więcej

Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Skoda Elroq RS

Skoda Elroq RS

Foto: mat. prasowe

Wewnątrz model otrzymał wystrój Design Selection RS Lounge, którego elementy również są w kolorze czarnym. Fotele są obite mikrofibrą z kontrastującymi przeszyciami w kolorze limonkowej zieleni. Podgrzewana trójramienna sportowa kierownica z logo RS pokryta jest wykończona perforowaną skórą i ma również zielone kontrastowe przeszycia. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie i standardowo wyposażony w funkcję masażu, pamięci ustawień oraz regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Opcjonalny pakiet Maxx obejmuje fotel pasażera regulowany elektrycznie oraz wyposażony w te same funkcje co fotel kierowcy. W pakiecie znajduje się również 3-strefowa klimatyzacja Climatronic.

Skoda Elroq RS

Skoda Elroq RS

Foto: mat. prasowe

Skoda Erloq RS ma po jednym silniku przy osi i moc 340 KM

Tryby jazdy, które umożliwiają dostęp do elektronicznie sterowanych stabilizatorów i elektronicznie sterowanego podwozia DCC. Zawieszenie zostało na nowo dostrojone, Skoda w wersji RS montuje również z przodu mocniejsze hamulce z zaciskami dwutłoczkowymi. Rozszerzono system Driving Mode Select o tryb trakcji przeznaczony specjalnie dla pojazdów z napędem na cztery koła. Elektryczny RS musi mieć również odpowiednią scenę dźwiękową - tu do dyspozycji są dwa dźwięki jazdy: sportowy i futurystyczny.

Skoda Elroq RS

Skoda Elroq RS

Foto: mat. prasowe

Skoda Elroq RS

Skoda Elroq RS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Skoda Octavia: Auto, które (po)lubisz

Najmłodszym członkiem rodziny RS jest Elroq RS. Dla zwiększenia dynamiki Czesi wyposażyli ten model w dwa silniki elektryczny. Oprócz napędu na wszystkie koła RS zapewnia dużą moc, bo aż 340 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h nowy model realizuje w 5,4 sekundy, szybciej niż jakikolwiek inny seryjny model Skody. Maksymalna prędkość Elroqa RS wynosi jednak nadal 180 km/h, dokładnie tyle co reszta elektrycznych modeli Skody. Energia dostarczana jest przez akumulator o pojemności brutto 84 kWh (netto 79 kWh). W cyklu WLTP zasięg wynosi 550 km. Dzięki prędkości ładowania dochodzącej do 185 kW, co również jest rekordem Skody, akumulator na stacjach szybkiego ładowania można naładować od 10 do 80 procent w ciągu około 26 minut. Przy ładowaniu prądem zmiennym o mocy 11 kW akumulator powinien naładować się od zera do 100 procent w ciągu ośmiu godzin.

Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy
Premiery
Volvo S90 po 9 latach doczekało się modernizacji. Polscy klienci nie będą zadowoleni
Premiery
Wyjątkowe Porsche 911. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy
Premiery
Spalinowe Audi A6 teraz dostępne w „klasycznej” wersji. Są już polskie ceny
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku