Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy

Najnowsza generacja Skody Kodiaq doczekała się najmocniejszej odmiany. Spory SUV w wersji RS ma 265 KM z silnika benzynowego i osiąga 100 km/h w 6,3 s.

Publikacja: 24.11.2024 08:31

Skoda Kodiaq RS ma moc 265 KM

Skoda Kodiaq RS ma moc 265 KM

Foto: mat. prasowe

Skoda Kodiaq to jeden z najpopularniejszych na naszym rynku samochodów rodzinnych. Pierwsza generacja tego SUV-a zdobyła popularność wśród osób, które potrzebowały dużej przestrzeni, ale nie chciały decydować się na minivana ani kombi. Możliwość zamówienia wersji siedmioosobowej, obecność typowych dla czeskiej marki „sprytnych” rozwiązań „Simply Clever”, dobre prowadzenie, relatywnie korzystne ceny i wygląd, który mógł się podobać, zwłaszcza w wersji Sportline - oto tylko niektóre z zalet, które sprawiły, że Kodiaq jest dziś częstym widokiem na polskich drogach. Pisząc o plusach Kodiaqa, warto wspomnieć też o szerokiej gamie wersji.

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Skoda Octavia: Auto, które (po)lubisz

Obecnie na rynku coraz śmielej radzi sobie nowa, czyli druga generacja rodzinnej Skody. Jest jeszcze większa, bardziej przestronna i praktyczna, a przy tym wygodniejsza i oszczędniejsza od poprzednika - ot, klasyka przy zmianie „pokoleń”. Niestety, także więcej kosztuje. Co z gamą wersji? Również jest duża - i właśnie poszerzyła się o odmianę topową. Mowa o Skodzie Kodiaq RS. Dwie „sportowe” literki kojarzymy głównie z Octavią, dawniej występowały także w Fabii. Pierwszy Kodiaq RS początkowo był oferowany z silnikiem Diesla z dwoma turbosprężarkami i o mocy 240 KM. Teraz druga generacja szybkiej odmiany rodzinnego SUV-a zasilana jest benzyną. Co warto podkreślić, mowa o jednostce spalinowej bez elektrycznego wspomagania. W gamie Kodiaqa nie brakuje ani hybryd plug-in, ani układów mild hybrid. Tutaj postawiono jednak tylko na silnik benzynowy.

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Foto: mat. prasowe

Nowa Skoda Kodiaq RS ma 265 KM mocy

Dokładniej, to motor 2.0 TSI o mocy 265 KM. Moment obrotowy wynosi 400 Nm. Moc trafia na cztery koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Osiągi, jak na tak duży i praktyczny samochód, są imponujące. Setka pojawia się na wskaźnikach Skody w 6,3 s od startu, a prędkość maksymalna sięga 232 km/h. Jak przystało na flagową odmianę, najmocniejszy Kodiaq ma już w standardzie bogate wyposażenie. Mowa o matrycowych LED-ach, pakiecie asystentów kierowcy czy wyciszających, akustycznych szybach. W środku nie zabrakło 10-calowego ekranu multimediów. W opcji: o 3 cale większy. Nie trzeba dopłacać również za aktywne zawieszenie DCC Plus. W tym wypadku zawiera aż piętnaście możliwych konfiguracji. Kierowca może wybierać spośród różnych trybów jazdy (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow i Off-Road) i dobierać ustawienia amortyzatorów.

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Foto: mat. prasowe

Kodiaq RS odróżnia się od słabszych „braci” także odpowiednimi detalami na zewnątrz i w środku. Pakiet aerodynamiczny z innymi zderzakami czy progami zdradza, że mówimy o mocnym aucie. Dodajmy do tego 20-calowe felgi, czarne detale (jak np. osłona chłodnicy z przodu) i układ wydechowy z dużymi, polerowanymi końcówkami. W środku pojawiły się kubełkowe fotele z przeszyciami, a na nowej kierownicy nie ma logo producenta (które budziło czasami kontrowersje). Zamiast niego: napis „Skoda”. Nie znamy jeszcze cen najmocniejszego Kodiaqa. Niestety, wszystko wskazuje na to, że za osiągi i wygląd trzeba będzie odpowiednio dopłacić do i tak już niemałej ceny słabszych odmian. Z drugiej strony, to jeden z najszybszych „autobusów” na rynku…

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Foto: mat. prasowe

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł

Skoda Kodiaq to jeden z najpopularniejszych na naszym rynku samochodów rodzinnych. Pierwsza generacja tego SUV-a zdobyła popularność wśród osób, które potrzebowały dużej przestrzeni, ale nie chciały decydować się na minivana ani kombi. Możliwość zamówienia wersji siedmioosobowej, obecność typowych dla czeskiej marki „sprytnych” rozwiązań „Simply Clever”, dobre prowadzenie, relatywnie korzystne ceny i wygląd, który mógł się podobać, zwłaszcza w wersji Sportline - oto tylko niektóre z zalet, które sprawiły, że Kodiaq jest dziś częstym widokiem na polskich drogach. Pisząc o plusach Kodiaqa, warto wspomnieć też o szerokiej gamie wersji.

Pozostało 83% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł