Skoda Kodiaq to jeden z najpopularniejszych na naszym rynku samochodów rodzinnych. Pierwsza generacja tego SUV-a zdobyła popularność wśród osób, które potrzebowały dużej przestrzeni, ale nie chciały decydować się na minivana ani kombi. Możliwość zamówienia wersji siedmioosobowej, obecność typowych dla czeskiej marki „sprytnych” rozwiązań „Simply Clever”, dobre prowadzenie, relatywnie korzystne ceny i wygląd, który mógł się podobać, zwłaszcza w wersji Sportline - oto tylko niektóre z zalet, które sprawiły, że Kodiaq jest dziś częstym widokiem na polskich drogach. Pisząc o plusach Kodiaqa, warto wspomnieć też o szerokiej gamie wersji.
Skoda Kodiaq RS
Czytaj więcej
Skoda zaprezentowała nową Octavię. Zmodernizowana generacja, produkowanego od 1996 roku hitu wprowadza wiele nowego, nie psując niczego, co było dobre w poprzednich modelach.
Obecnie na rynku coraz śmielej radzi sobie nowa, czyli druga generacja rodzinnej Skody. Jest jeszcze większa, bardziej przestronna i praktyczna, a przy tym wygodniejsza i oszczędniejsza od poprzednika - ot, klasyka przy zmianie „pokoleń”. Niestety, także więcej kosztuje. Co z gamą wersji? Również jest duża - i właśnie poszerzyła się o odmianę topową. Mowa o Skodzie Kodiaq RS. Dwie „sportowe” literki kojarzymy głównie z Octavią, dawniej występowały także w Fabii. Pierwszy Kodiaq RS początkowo był oferowany z silnikiem Diesla z dwoma turbosprężarkami i o mocy 240 KM. Teraz druga generacja szybkiej odmiany rodzinnego SUV-a zasilana jest benzyną. Co warto podkreślić, mowa o jednostce spalinowej bez elektrycznego wspomagania. W gamie Kodiaqa nie brakuje ani hybryd plug-in, ani układów mild hybrid. Tutaj postawiono jednak tylko na silnik benzynowy.
Skoda Kodiaq RS