Ten mały elektryk z Chin ma podbić Europę. Cena poniżej 85 tys. zł

Ma mieć system wymiany baterii i kosztować poniżej 20 000 euro. Tak marka samochodów Nio świętuje swoje dziesięciolecie i w ramach obchodów prezentuje pierwszy samochód swojej nowej marki zależnej Firefly.

Publikacja: 22.01.2025 07:00

Firefly EV planowany jest na rynek chiński i europejski, na który trafi z opóźnieniem

Firefly EV planowany jest na rynek chiński i europejski, na który trafi z opóźnieniem

Foto: mat. prasowe

Chińska marka Nio obchodzi swoje dziesiąte urodziny. W ramach obchodów zaprezentowana została nowa marka Firefly, której portfolio ma składać się z kompaktowych, inteligentnych aut elektrycznych, które zostały opracowane specjalnie z myślą o użytkownikach w Chinach i Europie. Firefly EV to pierwszy model nowej marki, który opracowany został w Monachium.

Firefly EV

Firefly EV

Foto: mat. prasowe

Firefly to kompaktowy elektryk, którego wymiary można porównać z tymi Volkswagena Polo. Ma mały promień skrętu, wynoszący 9,4 metra i kompaktowe wymiary, które mają pozwolić sprawnie poruszać się w mieście. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1250 litrów, a dodatkowy bagażnik z przodu ma pojemność 92 l. System wymiany baterii Nio pozwala na wymianę pustej baterii na naładowaną. Sam proces wymiany akumulatora ma trwać kilka minut i zająć znacznie mniej czasu niż klasyczne ładowanie. Nio zbudował już sieć punktów wymiany baterii w Chinach. Teraz to samo chce zrobić na europejskim rynku.

Czytaj więcej

Chińscy producenci aut łapią zadyszkę. Ich metody nie wszędzie są akceptowane
Firefly EV

Firefly EV

Foto: mat. prasowe

Firefly ma mieć na pokładzie nowoczesną technologię, obejmującą systemy wspomagania kierowcy. William Li, dyrektor generalny Nio, ogłosił, że premiera Firefly planowana jest na kwiecień 2025 roku, ale póki co wyłącznie w Chinach. Europejską premierę przesunięto ze względu na słabe wyniki sprzedaży i narzucone przez UE wysokie cła.

Firefly EV

Firefly EV

Foto: mat. prasowe

Marka Firefly ma skoncentrować się na tanich elektrycznych samochodach

Cena bazowa tego modelu wynosi 148 800 juanów (około 84 tys. zł). Według oceny Nio Firefly jest skierowany głównie do młodych ludzi mieszkających w mieście poszukujących niedrogiego samochodu elektrycznego. W przyszłości submarka Firefly ma koncentrować się na modelach elektrycznych z segmentu cenowego pomiędzy 55 000 a 110 000 złotych. W perspektywie długoterminowej ma ugruntować swoją pozycję jako alternatywę dla małych samochodów europejskich.

Firefly EV

Firefly EV

Foto: mat. prasowe

Firefly EV

Firefly EV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chiński bestseller wjeżdża do Europy. W Państwie Środka kosztuje ok. 21 tys. zł

Chińska marka Nio obchodzi swoje dziesiąte urodziny. W ramach obchodów zaprezentowana została nowa marka Firefly, której portfolio ma składać się z kompaktowych, inteligentnych aut elektrycznych, które zostały opracowane specjalnie z myślą o użytkownikach w Chinach i Europie. Firefly EV to pierwszy model nowej marki, który opracowany został w Monachium.

Firefly to kompaktowy elektryk, którego wymiary można porównać z tymi Volkswagena Polo. Ma mały promień skrętu, wynoszący 9,4 metra i kompaktowe wymiary, które mają pozwolić sprawnie poruszać się w mieście. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1250 litrów, a dodatkowy bagażnik z przodu ma pojemność 92 l. System wymiany baterii Nio pozwala na wymianę pustej baterii na naładowaną. Sam proces wymiany akumulatora ma trwać kilka minut i zająć znacznie mniej czasu niż klasyczne ładowanie. Nio zbudował już sieć punktów wymiany baterii w Chinach. Teraz to samo chce zrobić na europejskim rynku.

Premiery
BMW iX po liftingu: Szybciej, dalej i znacznie taniej
Premiery
BMW M3 CS Touring: Z całą rodziną na torze wyścigowym. Znamy polskie ceny
Premiery
Renault zbudowało elektryczny samochód o masie 1000 kg. Ma tylko jedno miejsce
Premiery
Aston Martin Vantage Roadster. W 6,8 sekundy do słońca
Premiery
Renault pokochało styl retro. Wskrzesza kolejny model ze swojej przeszłości