Reklama

Chińczycy szykują ofensywę w nowym segmencie. Na rynku moto pojawi się nowa marka

Farizon Auto to nowa marka na europejskim rynku motoryzacyjnym. Pochodząca z Chin i należąca do giganta Geely, zajmuje się sprzedażą samochodów użytkowych. Na początek wprowadza elektrycznego vana Farizon SV – dostawczaka zaprojektowanego specjalnie z myślą o europejskim rynku.

Publikacja: 28.12.2024 13:44

Farizon SV to nowa marka z Chin, która w przyszłym roku zawita na europejskim rynku

Farizon SV to nowa marka z Chin, która w przyszłym roku zawita na europejskim rynku

Foto: mat. prasowe

Farizon będzie dostępny w trzech długościach, trzech wysokościach i trzech wersjach akumulatorów. Chińczycy rozpoczną sprzedaż w pierwszej połowie 2025 roku w Wielkiej Brytanii, później pojawi się na innych rynkach, w tym również w Polsce. Farizon SV (skrót od: SuperVan) ma napęd wyłącznie elektryczny i jest zbudowany na platformie modułowej, która zapewnia znaczną poprawę przestrzeni ładunkowej, większą pojemność akumulatora i mniejszą masę auta.

Platforma nosi nazwę HGV i umożliwia konfigurację dostosowaną do wymagań klienta, w tym napęd na przednie koła, napęd na tylne koła oraz opcję napędu na wszystkie koła. Krótszy furgon ma długość 4990 mm, a rozstaw osi wynosi 3100 mm. Średni ma 5490 mm, a najdłuższy blisko 6 metrów i może mieć maksymalnie 2,5 metra wysokości.

Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chińczycy rezygnują z produkcji elektryka w Tychach. W tle cła nałożone przez UE

Masa własna waha się od 2090 kg do 2370 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy to 2 tony. Ładowność, w zależności od konfiguracji, wynosi od 1100 do 1300 kg, a pojemność ładunkowa – od 6,9 do 13 m³. Dostępne mają być trzy wersje baterii: 67 kWh, 83 kWh i 106 kWh. Prędkość furgonu jest ograniczona do 135 km/h. Według normy WLTP zasięg wynosi 288 km. Elektryczny furgon przeszedł pomyślnie testy zderzeniowe Euro NCAP.

Reklama
Reklama
Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Elektryczny furgon z Chin chce powalczyć z europejską konkurencją

We wnętrzu znalazł się duży ekran dotykowy systemu multimedialnego, a tradycyjne zegary zastąpiono wyświetlaczem cyfrowym. Z przodu jest miejsce dla trzech osób. Jak zapewnia producent, prototypy pokonały ponad milion mil (czyli przeszło 1,6 mln km) w ramach testów w różnych warunkach. Geely z nową marką ma zamiar rywalizować m.in. z Fordem Transitem, Toyotą ProAce, Volkswagenem Transporterem i Renault Trafic.

Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chiński bestseller wjeżdża do Europy. W Państwie Środka kosztuje ok. 21 tys. zł
Premiery
Pierwsze takie Porsche w historii. Elektryczny Macan GTS ma kusić mocą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Premiery
Nowe modele GAC wjeżdżają do polski. Produkcja aut w Austrii
Premiery
Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition. Złoty i zupełnie nieskromny
Premiery
GAC wzbija się w powietrze. Chiński gigant stworzył markę latających samochodów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Premiery
Zmiany na rok modelowy 2026 w hicie Toyoty. W Europie sprzedano już milion egzemplarzy
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama