Reklama

Chińczycy szykują ofensywę w nowym segmencie. Na rynku moto pojawi się nowa marka

Farizon Auto to nowa marka na europejskim rynku motoryzacyjnym. Pochodząca z Chin i należąca do giganta Geely, zajmuje się sprzedażą samochodów użytkowych. Na początek wprowadza elektrycznego vana Farizon SV – dostawczaka zaprojektowanego specjalnie z myślą o europejskim rynku.

Publikacja: 28.12.2024 13:44

Farizon SV to nowa marka z Chin, która w przyszłym roku zawita na europejskim rynku

Farizon SV to nowa marka z Chin, która w przyszłym roku zawita na europejskim rynku

Foto: mat. prasowe

Farizon będzie dostępny w trzech długościach, trzech wysokościach i trzech wersjach akumulatorów. Chińczycy rozpoczną sprzedaż w pierwszej połowie 2025 roku w Wielkiej Brytanii, później pojawi się na innych rynkach, w tym również w Polsce. Farizon SV (skrót od: SuperVan) ma napęd wyłącznie elektryczny i jest zbudowany na platformie modułowej, która zapewnia znaczną poprawę przestrzeni ładunkowej, większą pojemność akumulatora i mniejszą masę auta.

Platforma nosi nazwę HGV i umożliwia konfigurację dostosowaną do wymagań klienta, w tym napęd na przednie koła, napęd na tylne koła oraz opcję napędu na wszystkie koła. Krótszy furgon ma długość 4990 mm, a rozstaw osi wynosi 3100 mm. Średni ma 5490 mm, a najdłuższy blisko 6 metrów i może mieć maksymalnie 2,5 metra wysokości.

Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chińczycy rezygnują z produkcji elektryka w Tychach. W tle cła nałożone przez UE

Masa własna waha się od 2090 kg do 2370 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy to 2 tony. Ładowność, w zależności od konfiguracji, wynosi od 1100 do 1300 kg, a pojemność ładunkowa – od 6,9 do 13 m³. Dostępne mają być trzy wersje baterii: 67 kWh, 83 kWh i 106 kWh. Prędkość furgonu jest ograniczona do 135 km/h. Według normy WLTP zasięg wynosi 288 km. Elektryczny furgon przeszedł pomyślnie testy zderzeniowe Euro NCAP.

Reklama
Reklama
Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Elektryczny furgon z Chin chce powalczyć z europejską konkurencją

We wnętrzu znalazł się duży ekran dotykowy systemu multimedialnego, a tradycyjne zegary zastąpiono wyświetlaczem cyfrowym. Z przodu jest miejsce dla trzech osób. Jak zapewnia producent, prototypy pokonały ponad milion mil (czyli przeszło 1,6 mln km) w ramach testów w różnych warunkach. Geely z nową marką ma zamiar rywalizować m.in. z Fordem Transitem, Toyotą ProAce, Volkswagenem Transporterem i Renault Trafic.

Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Farizon SV

Farizon SV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chiński bestseller wjeżdża do Europy. W Państwie Środka kosztuje ok. 21 tys. zł
Premiery
Ferrari Amalfi: Elegancja codzienności, precyzja toru, dusza gran turismo
Premiery
Powstanie tylko 90 egz. Limitowane Porsche 911 GT3 za prawie 1,9 mln zł
Premiery
Ten chiński SUV kosztuje tylko 30 tys. zł. Nowe auto za cenę używanego
Premiery
Bentley Continental GT Supersports: Spartański, jak na tę markę
Premiery
Europa go straciła, na innych rynkach wypłynął w nowej wersji. Tak wygląda Ford Mondeo
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama