Farizon będzie dostępny w trzech długościach, trzech wysokościach i trzech wersjach akumulatorów. Chińczycy rozpoczną sprzedaż w pierwszej połowie 2025 roku w Wielkiej Brytanii, później pojawi się na innych rynkach, w tym również w Polsce. Farizon SV (skrót od: SuperVan) ma napęd wyłącznie elektryczny i jest zbudowany na platformie modułowej, która zapewnia znaczną poprawę przestrzeni ładunkowej, większą pojemność akumulatora i mniejszą masę auta.
Platforma nosi nazwę HGV i umożliwia konfigurację dostosowaną do wymagań klienta, w tym napęd na przednie koła, napęd na tylne koła oraz opcję napędu na wszystkie koła. Krótszy furgon ma długość 4990 mm, a rozstaw osi wynosi 3100 mm. Średni ma 5490 mm, a najdłuższy blisko 6 metrów i może mieć maksymalnie 2,5 metra wysokości.
Farizon SV
Czytaj więcej
Stellantis i jego chiński partner zrezygnowały z produkcji drugiego elektrycznego modelu w fabryce w Tychach. To skutek przyłączenia się Polski do grupy krajów Unii Europejskiej, które głosowały za nałożeniem ceł na chińskie auta elektryczne.
Masa własna waha się od 2090 kg do 2370 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy to 2 tony. Ładowność, w zależności od konfiguracji, wynosi od 1100 do 1300 kg, a pojemność ładunkowa – od 6,9 do 13 m³. Dostępne mają być trzy wersje baterii: 67 kWh, 83 kWh i 106 kWh. Prędkość furgonu jest ograniczona do 135 km/h. Według normy WLTP zasięg wynosi 288 km. Elektryczny furgon przeszedł pomyślnie testy zderzeniowe Euro NCAP.