Nowa elektryczna Kia EV3. Może powalczyć z Volvo, ma zasięg 600 km

Kia zaprezentowała elektryczne EV3. Jest wielkości modelu Sportage, nawiązuje nowoczesną stylizacja do większego EV9 i może na jednym ładowaniu pokonać 600 km.

Publikacja: 28.05.2024 05:30

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

Foto: mat. prasowe

- EV3 doskonale ucieleśnia naszą filozofię projektowania – połączenie zabawnego designu z przemyślaną funkcjonalnością – mówi odpowiedzialny za styl Karim Habib, który wcześniej pracował dla BMW. Habib wprowadził nową interpretację „tygrysiej facjaty”. Dla nas jest na tyle innowacyjna, że trudno dopatrzeć się w niej tygrysa. Nie zmienia to faktu, że niezwykle odważna i atrakcyjna stylizacja przyciąga uwagę i bazuje na solidnych podstawach.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

mat. prasowe

Wnętrze ma być wyjątkowo komfortowe i relaksujące. Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 30 cali, obejmuje 12,3-calowy zestaw wskaźników, 5-calowy panel klimatyzacji i 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Duże możliwości multimediów połączono z wygodą użytkowania. Fizyczne przyciski pozostawiono na kierownicy oraz panelu pod ekranem centralnym, a sztuczna inteligencja wzbogaca asystenta głosowego, z którym jak zapewnia producent znacznie łatwiej się porozumieć. Na desce rozdzielczej i tapicerce drzwi zastosowano materiał z recyklingu, który ma tworzyć domową atmosferę. Politereftalan etylenu (PET), należący do grupy najłatwiejszych w przetwarzaniu tworzyw sztucznych, znajduje się w siedzeniach, podsufitce, podłokietnikach drzwi, elementach dekoracyjnych i dywanikach podłogowych. 25-litrowy schowek pod maską i 460-litrowy bagażnik sprawiają, że EV3 oferuje największą przestrzeń bagażową w swojej klasie. Ale mowa tu o autach elektrycznych.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

mat. prasowe

Czytaj więcej

Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty

EV3 bazuje na platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP) i ma 430 cm długości, 185 cm szerokości, 156 cm wysokości oraz rozstaw osi wynoszący 268 cm. W wersji Standard jest oferowana z akumulatorem 58,3 kWh, natomiast odmiana Long Range może zmagazynować 81,4 kWh. Obydwie wersje wykorzystują silnik elektryczny o mocy 204 KM i momencie 283 Nm. EV3 rozpędza się do setki w 7,5 sekundy i może podróżować z prędkością 170 km/h. Mimo odważnych kształtów EV3 może pochwalić się niskim współczynnikiem oporu powietrza 0,263, który w samochodach elektrycznych jest szczególnie ważny. EV3 Long Range zapewnia szacunkowy zasięg do 600 km (WLTP), a naładowanie akumulatora od 10 do 80 procent zajmuje pół godziny. EV3 to pierwszy model, w którym zastosowano nową technologię hamowania regeneracyjnego i-Pedal 3.0. Pozwala regulować poziom hamowania i umożliwia jazdę za pomocą jednego pedału. EV3 oferuje również funkcję vehicle-to-load (V2L), zapewniając możliwość zasilania urządzeń zewnętrznych, takich jak laptop, lodówka, ekspres do kawy czy suszarka do włosów.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

mat. prasowe

Polskie ceny Kii EV3 zostaną ogłoszone w III kwartale 2024 roku

Filozofia projektowania stosowana przez Kię kieruje się hasłem „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. W małżeństwie czasem to się sprawdza, a przypadku Kii EV3 będziemy to mogli sprawdzić już pod koniec roku kiedy to samochód trafi do salonów. Ceny i specyfikacje na polskim rynku ogłoszone zostaną w III kwartale 2024 roku, a produkcja ruszy w Korei w połowie sierpnia.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

mat. prasowe

Czytaj więcej

Kia EV9: Rodzinny, elektryczny gigant

- EV3 doskonale ucieleśnia naszą filozofię projektowania – połączenie zabawnego designu z przemyślaną funkcjonalnością – mówi odpowiedzialny za styl Karim Habib, który wcześniej pracował dla BMW. Habib wprowadził nową interpretację „tygrysiej facjaty”. Dla nas jest na tyle innowacyjna, że trudno dopatrzeć się w niej tygrysa. Nie zmienia to faktu, że niezwykle odważna i atrakcyjna stylizacja przyciąga uwagę i bazuje na solidnych podstawach.

Wnętrze ma być wyjątkowo komfortowe i relaksujące. Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 30 cali, obejmuje 12,3-calowy zestaw wskaźników, 5-calowy panel klimatyzacji i 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Duże możliwości multimediów połączono z wygodą użytkowania. Fizyczne przyciski pozostawiono na kierownicy oraz panelu pod ekranem centralnym, a sztuczna inteligencja wzbogaca asystenta głosowego, z którym jak zapewnia producent znacznie łatwiej się porozumieć. Na desce rozdzielczej i tapicerce drzwi zastosowano materiał z recyklingu, który ma tworzyć domową atmosferę. Politereftalan etylenu (PET), należący do grupy najłatwiejszych w przetwarzaniu tworzyw sztucznych, znajduje się w siedzeniach, podsufitce, podłokietnikach drzwi, elementach dekoracyjnych i dywanikach podłogowych. 25-litrowy schowek pod maską i 460-litrowy bagażnik sprawiają, że EV3 oferuje największą przestrzeń bagażową w swojej klasie. Ale mowa tu o autach elektrycznych.

Premiery
Kia EV6 przeszła modernizację. Czy Tesla Model 3 ma się czego obawiać?
Premiery
Nowe auto z Chin ma szanse stać się hitem w segmencie B. MG3 nokautuje ceną
Premiery
Porsche 911 po modernizacji. Pierwszy raz z napędem hybrydowym
Premiery
Wyjątkowe Audi RS 4 Avant na wyjątkową rocznicę. Plus 20 KM i mnóstwo żółtego koloru
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Premiery
Cadillac wraca do Europy. Nowy elektryczny SUV ma pomóc w ekspansji
Premiery
Rekordowy zasięg. Chińska hybryda ma pokonać za jednym tankowaniu 2100 km