Nowa elektryczna Kia EV3. Może powalczyć z Volvo, ma zasięg 600 km

Kia zaprezentowała elektryczne EV3. Jest wielkości modelu Sportage, nawiązuje nowoczesną stylizacja do większego EV9 i może na jednym ładowaniu pokonać 600 km.

Publikacja: 28.05.2024 05:30

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

Foto: mat. prasowe

- EV3 doskonale ucieleśnia naszą filozofię projektowania – połączenie zabawnego designu z przemyślaną funkcjonalnością – mówi odpowiedzialny za styl Karim Habib, który wcześniej pracował dla BMW. Habib wprowadził nową interpretację „tygrysiej facjaty”. Dla nas jest na tyle innowacyjna, że trudno dopatrzeć się w niej tygrysa. Nie zmienia to faktu, że niezwykle odważna i atrakcyjna stylizacja przyciąga uwagę i bazuje na solidnych podstawach.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

Foto: mat. prasowe

Wnętrze ma być wyjątkowo komfortowe i relaksujące. Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 30 cali, obejmuje 12,3-calowy zestaw wskaźników, 5-calowy panel klimatyzacji i 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Duże możliwości multimediów połączono z wygodą użytkowania. Fizyczne przyciski pozostawiono na kierownicy oraz panelu pod ekranem centralnym, a sztuczna inteligencja wzbogaca asystenta głosowego, z którym jak zapewnia producent znacznie łatwiej się porozumieć. Na desce rozdzielczej i tapicerce drzwi zastosowano materiał z recyklingu, który ma tworzyć domową atmosferę. Politereftalan etylenu (PET), należący do grupy najłatwiejszych w przetwarzaniu tworzyw sztucznych, znajduje się w siedzeniach, podsufitce, podłokietnikach drzwi, elementach dekoracyjnych i dywanikach podłogowych. 25-litrowy schowek pod maską i 460-litrowy bagażnik sprawiają, że EV3 oferuje największą przestrzeń bagażową w swojej klasie. Ale mowa tu o autach elektrycznych.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty

EV3 bazuje na platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP) i ma 430 cm długości, 185 cm szerokości, 156 cm wysokości oraz rozstaw osi wynoszący 268 cm. W wersji Standard jest oferowana z akumulatorem 58,3 kWh, natomiast odmiana Long Range może zmagazynować 81,4 kWh. Obydwie wersje wykorzystują silnik elektryczny o mocy 204 KM i momencie 283 Nm. EV3 rozpędza się do setki w 7,5 sekundy i może podróżować z prędkością 170 km/h. Mimo odważnych kształtów EV3 może pochwalić się niskim współczynnikiem oporu powietrza 0,263, który w samochodach elektrycznych jest szczególnie ważny. EV3 Long Range zapewnia szacunkowy zasięg do 600 km (WLTP), a naładowanie akumulatora od 10 do 80 procent zajmuje pół godziny. EV3 to pierwszy model, w którym zastosowano nową technologię hamowania regeneracyjnego i-Pedal 3.0. Pozwala regulować poziom hamowania i umożliwia jazdę za pomocą jednego pedału. EV3 oferuje również funkcję vehicle-to-load (V2L), zapewniając możliwość zasilania urządzeń zewnętrznych, takich jak laptop, lodówka, ekspres do kawy czy suszarka do włosów.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

Foto: mat. prasowe

Polskie ceny Kii EV3 zostaną ogłoszone w III kwartale 2024 roku

Filozofia projektowania stosowana przez Kię kieruje się hasłem „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. W małżeństwie czasem to się sprawdza, a przypadku Kii EV3 będziemy to mogli sprawdzić już pod koniec roku kiedy to samochód trafi do salonów. Ceny i specyfikacje na polskim rynku ogłoszone zostaną w III kwartale 2024 roku, a produkcja ruszy w Korei w połowie sierpnia.

Elektryczna Kia EV3

Elektryczna Kia EV3

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Kia EV9: Rodzinny, elektryczny gigant

- EV3 doskonale ucieleśnia naszą filozofię projektowania – połączenie zabawnego designu z przemyślaną funkcjonalnością – mówi odpowiedzialny za styl Karim Habib, który wcześniej pracował dla BMW. Habib wprowadził nową interpretację „tygrysiej facjaty”. Dla nas jest na tyle innowacyjna, że trudno dopatrzeć się w niej tygrysa. Nie zmienia to faktu, że niezwykle odważna i atrakcyjna stylizacja przyciąga uwagę i bazuje na solidnych podstawach.

Wnętrze ma być wyjątkowo komfortowe i relaksujące. Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 30 cali, obejmuje 12,3-calowy zestaw wskaźników, 5-calowy panel klimatyzacji i 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Duże możliwości multimediów połączono z wygodą użytkowania. Fizyczne przyciski pozostawiono na kierownicy oraz panelu pod ekranem centralnym, a sztuczna inteligencja wzbogaca asystenta głosowego, z którym jak zapewnia producent znacznie łatwiej się porozumieć. Na desce rozdzielczej i tapicerce drzwi zastosowano materiał z recyklingu, który ma tworzyć domową atmosferę. Politereftalan etylenu (PET), należący do grupy najłatwiejszych w przetwarzaniu tworzyw sztucznych, znajduje się w siedzeniach, podsufitce, podłokietnikach drzwi, elementach dekoracyjnych i dywanikach podłogowych. 25-litrowy schowek pod maską i 460-litrowy bagażnik sprawiają, że EV3 oferuje największą przestrzeń bagażową w swojej klasie. Ale mowa tu o autach elektrycznych.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł