Nowa twarz luksusu. Oto pierwszy elektryczny Maybach

Maybach wchodzi w nowy rozdział: elektromobilność. Pierwszym modelem będzie duży SUV EQS, który w 2024 roku pojawi się w polskich salonach Mercedesa. Ma być luksusowo, wytwornie i cicho.

Publikacja: 27.12.2023 15:07

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

Foto: mat. prasowe

Już po pierwszych, póki co jeszcze statycznych prezentacjach tego modelu widać, że Mercedes bardzo stara się podkreślić wszystko, co luksusowe w tym modelu. Na samym końcu tekstu prasowego i opisu Maybacha EQS pojawiają się tylko dwa krótkie akapity o jego technicznych zagadnieniach, a poprzedzające strony dotyczą designu, komfortu i wyposażenia. Tak, nowy Mercedes Maybach EQS SUV ma być ucztą dla zmysłów, luksusu i wyjątkowości. Bo nie ulega najmniejszej wątpliwości, że ten elektryczny SUV będzie wyjątkowy. Chociażby dlatego, że to pierwszy w pełni elektryczny model Maybacha, których w przyszłości ma być więcej.

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Mercedes twierdzi, że „to, co dobre, musi być również piękne”. Gordon Wagener, główny projektant tego modelu i szef stylistyczny Mercedesa, jest oczywiście przekonany, że tak jest również w przypadku elektrycznego Maybacha. Jednak nie wszyscy zebrani na prezentacji są takiego samego zdania. Dziennikarze oglądający na żywo ten samochód podzielili się na dwa obozy - tych, którym nie spodobały się zbyt duże ilości chromu i ozdób i tych, do których przemawia droga, którą podąża Maybach będący bardziej ekskluzywną wersją wyposażenia niż odrębnym modelem. Rację mają... jedni i drudzy. Wytworność Maybacha EQS SUV nie przypadnie do gustu każdemu europejskiemu klientowi, bo głównie jest nastawiona na smak odbiorcy w USA i Chinach. Fakt, że Mercedes nie uczynił z Maybacha zupełnie odrębnej marki w tym segmencie nie jest taki prosty, o czym firma z Stuttgartu już się przekonała w przeszłości. - W nowym Maybachu staramy się nadać pięknu dodatkowy blask niezwykłości. Wraz z nowymi proporcjami SUV-a definiujemy zupełnie nowy luksus przyszłości. Luksus SUV-a — mówi Gordon Wagener.

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Maybach notuje wzrost sprzedaży

Za to niemal wszyscy mówią to samo w przypadku prognoz sprzedaży. Ten samochód będzie się dobrze sprzedawać i to nie tylko ze względu na fakt, że aktualnie Maybach może pochwalić się znakomitymi wynikami sprzedaży. W 2022 roku po raz pierwszy przekroczono 21 tys. wyprodukowanych egzemplarzy, a to oznacza wzrost rok do roku o 37 proc. Polska jest skądinąd jednym z czołowych rynków Maybacha w Europie. Klienci szukają dużych SUV-ów, a tym bardziej dużych i luksusowych.

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

SUV Maybacha zbytnio nie różni się od standardowego SUV-a EQS. Na zewnątrz to ten sam garnitur, tylko inne buty, poszetka i spinki od mankietów. Dodatki bardziej błyszczą i mają definiować luksus i prestiż. Są więc nowe wzory felg, nowy wlot powietrza i sporo chromowanych dodatków. Jak już ma to miejsce w klasie S i Mercedesie GLS tu też widać, że jest "na bogato". Więcej dzieje się we wnętrzu, które ma absolutny fokus na luksus. Wykończone jest niemal w całości pozyskaną w zrównoważony sposób skórą i ekskluzywnym drewnem. Możesz w nim mieć pojedyncze fotele z tyłu i wtedy najwygodniejsze miejsce w aucie ma być te na tylnej kanapie po prawej stronie. Bo ten SUV ma być taką nową interpretacją limuzyny, w której fotel pasażera odsuwa się maksymalnie do przodu, a ten z tyłu rozsuwa się jak w klasie biznes. Aby uzyskać jeszcze bardziej elegancki wygląd, na życzenie dostępna jest skóra Exclusive Nappa Maybach MManufaktur w kolorze krystalicznej bieli/srebrnoszarej perły. Jako elementy dekoracyjne dostępne są różne rodzaje drewna: brązowa brzoza, porowaty i brązowy orzech, czerń lakieru fortepianowego.

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Moc 658 KM, zasięg ok. 600 km

Mercedes-Maybach EQS będzie bazować na aktualnej platformie EVA2. Układ napędowy odpowiada wariantowi z sedana sedana — Mercedesowi-AMG EQS 53. Oznacza to dwa elektryczne silniki z przodu i z tyłu, napęd na wszystkie koła, duży moment obrotowy 950 Nm i maksymalną moc 658 KM. Pojemność akumulatora, o której jeszcze oficjalnie nie wspomniano, ma odpowiadać 108,4 kWh i według wstępnych informacji zasięg ma wynieść nawet 600 km. Z taką mocą przyspieszenie do 100 km/h ma wynieść 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 210 km/h. Mercedes-Maybach EQS SUV otrzyma pneumatyczne zawieszenie Airmatic z możliwością regulacji tłumienia. Jest także skrętna tylna oś z kątem skrętu do 4,5 stopnia, opcjonalnie można zamówić kąt skrętu nawet do dziesięciu stopni. Obecnie nie ma żadnych informacji na temat ceny nowego modelu. Wiadomo tylko, że SUV pojawi się na rynku w 2024 r. Model produkowany jest w amerykańskich zakładach Mercedesa.

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Mercedes-Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV

mat. prasowe

Już po pierwszych, póki co jeszcze statycznych prezentacjach tego modelu widać, że Mercedes bardzo stara się podkreślić wszystko, co luksusowe w tym modelu. Na samym końcu tekstu prasowego i opisu Maybacha EQS pojawiają się tylko dwa krótkie akapity o jego technicznych zagadnieniach, a poprzedzające strony dotyczą designu, komfortu i wyposażenia. Tak, nowy Mercedes Maybach EQS SUV ma być ucztą dla zmysłów, luksusu i wyjątkowości. Bo nie ulega najmniejszej wątpliwości, że ten elektryczny SUV będzie wyjątkowy. Chociażby dlatego, że to pierwszy w pełni elektryczny model Maybacha, których w przyszłości ma być więcej.

Pozostało 86% artykułu
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO