Toyota Land Cruiser to jedna z najbardziej legendarnych terenówek, słynnych od Tokio po Johannesburg i od grenlandzkiego Nuuk po puszczę amazońską. Wszędzie tam różne generacje (a przez niemal 70 lat powstało ich już kilkanaście) japońskiego offroadera służą do ciężkiej pracy albo po prostu do doskonałej zabawy w piasku, śniegu czy błocie. Korzystają z nich wojskowi, lekarze i przedstawiciele innych służb, ale ze względu na dobre właściwości nie tylko w terenie, ale również na asfalcie (zwłaszcza w przypadku nowszych odsłon), Land Cruiser świetnie sprawdza się także jako luksusowy samochód dla biznesmena i jego rodziny. Właśnie nadchodzi pora na najnowszą odsłonę tego modelu.
Toyota Land Cruiser 250
Nowy Land Cruiser, stare wzorce
Przeszło dwa lata temu Toyota wprowadziła na rynek Land Cruisera J300, czyli „dużego”. Teraz pokazano także odmianę J250 – czyli mniejszą, na niektórych rynkach znaną pod nazwą Prado. W Polsce obecną generację takiego samochodu użytkuje np. policja. Nowa Toyota zaskakuje wyglądem. Styliści musieli mieć w pracowni rozłożone fotografie dawnych Land Cruiserów. J250 może mieć okrągłe przednie światła (w limitowanej wersji First Edition), jest kanciasty, a pierwszy rzut oka na pełną czarnych nakładek karoserię wyjaśnia, że mamy do czynienia z modelem terenowym. Nie chodzi tu tylko o robienie wrażenia wyglądem, ale o realne zalety. Wspomniane nakładki ograniczą szkody od gałęzi i kamieni, a krótkie zwisy, ścięte narożniki nadwozia i zwężony tył pomogą w manewrowaniu poza asfaltem. Poza tym, dzięki nisko poprowadzonej linii szyb lepsza jest widoczność w środku – zarówno podczas jazdy w mieście, jak i w lesie.
Czytaj więcej
Właśnie debiutująca, druga generacja Toyoty C-HR przyciąga wzrok odważnym wyglądem i będzie oferowana również jako hybryda typu plug-in.
Toyota Land Cruiser 250