Rav4 to nazwa, która już 29 lat temu zawitała do świata motoryzacji. I już wtedy pierwsza generacja, w krótkiej serii i tylko w Kalifornii, była dostępna w wersji z napędem całkowicie elektrycznym (model Rav4 EV). W najnowszej, piątej generacji pełnego elektryka nie ma, ale za to jest coś jeszcze lepszego – hybryda plug-in z naprawdę dużym zasięgiem na prąd. Za napęd odpowiedzialny jest benzynowy 2,5-litrowy, wolnossący silnik o mocy 185 KM. Dodatkowo są dwa silniki elektryczne: 182-konny przy przedniej osi oraz 54-konny przy tylnych kołach. Tym samym wersja plug-in ma zawsze napęd na wszystkie koła.
Toyota Rav4 Plug-in Hybrid
Taki zestaw trzech silników generuje łącznie moc 306 KM. Brzmi na sporo i tak jest, bo to najmocniejsza wersja w portfolio modelu Rav4. Akumulator ma pojemność 18,1 kWh, a to pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym wg. danych fabrycznych 75 km. W praktyce jest podobnie, bo możemy na samym prądzie przejechać spokojnie 70 km. To bardzo dobry wynik no i taki plug-in ma w codziennej eksploatacji sens.
Czytaj więcej
Właśnie debiutująca, druga generacja Toyoty C-HR przyciąga wzrok odważnym wyglądem i będzie oferowana również jako hybryda typu plug-in.
Toyota Rav4 Plug-in Hybrid