Skody Kamiq i Scala po liftingu. Żegnajcie diesle, witajcie lepsze reflektory

Skoda Scala i Skoda Kamiq przeszły modernizacje. Zmiany nie są wielkie, ale wydłużą rynkowe życie tych modeli o kilka kolejnych lat. Co się zmieniło?

Publikacja: 20.08.2023 10:05

Skoda Kamiq

Skoda Kamiq

Foto: mat. prasowe

Skoda ma przed sobą gorące miesiące. Już niedługo na rynek trafią nowe odsłony najważniejszych spalinowych modeli firmy, czyli Superba i Kodiaqa. Czesi nie zwalniają jednak tempa. Mniejsze modele, czyli Scala i Kamiq, też muszą wyglądać odpowiednio świeżo. Właśnie przeszły lifting – jednocześnie, bo i w 2019 roku weszły razem na rynek. Co się zmieniło? W przypadku Kamiqa najbardziej widoczny jest większy grill o bardziej prostokątnym kształcie. Powiększono także główne reflektory, ale za to LED-owe paski służące do jazdy dziennej są cieńsze. Dodano też dodatkowy wlot w przednim splitterze i przeprojektowano wloty powietrza w zderzaku. Z tyłu zmian jest mniej. Kamiq otrzymał zmienione światła przeciwmgłowe umieszczone pod tylnymi reflektorami – mają teraz kształt, który może kojarzyć się… z kijem do hokeja.

mat. prasowe

Skoda Scala

Skoda Scala

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Skoda Superb tuż przed premierą. Będzie jeszcze większa od obecnej

Kamiq, Scala - kosmetyczne modernizacje

Podobne zmiany zagościły w aucie z mniejszym prześwitem, czyli w Scali. Przeprojektowano reflektory, powiększono grill i zmieniono wloty powietrza w zderzaku. W przypadku obydwu samochodów modyfikacje są raczej kosmetyczne i trzeba dobrze znać się na czeskich modelach, by zauważyć je na pierwszy rzut oka. Niektórym najłatwiej będzie zauważyć… napis „Skoda” z tyłu z nową czcionką. Warto podkreślić też, że powiększone reflektory będą mogły być wreszcie dostępne z technologią TOP LED Matrix.

Skoda Kamiq

Skoda Kamiq

mat. prasowe

Skoda Scala

Skoda Scala

mat. prasowe

Czy wprawny obserwator pozna, że zmieniono coś także we wnętrzach Scali i Kamiqa? Ekrany standardowo mają 8 i 8,25 cala (ten za kierownicą i dotykowy na środku), ale za dopłatą mogą powiększyć się do 10,25 i 9 cali. Zgodnie z sugestiami klientów, uproszczono panel do sterowania prędkością nawiewów, a boczki drzwiowe są obszyte większą ilością materiału. Po liftingu pojawią się nowe wersje - Essence, Selection i Monte Carlo. Oprócz nich w cenniku będzie można wybierać spośród sześciu linii wykończenia, różniących się m.in. dostępnymi kolorami lakieru (również zupełnie nowymi) czy wzorami felg i tapicerek. Gama Scali i Kamiqa zostanie uproszczona. Zamiast dodawać pojedyncze opcje, klienci będą wybierać właśnie spośród wersji, linii i gotowych pakietów.

Skoda Kamiq

Skoda Kamiq

mat. prasowe

Skoda Scala

Skoda Scala

mat. prasowe

Koniec z silnikiem diesla

Nowością w kompaktowych Skodach będzie system Crew Protect, który podczas wypadku domyka szyby i błyskawicznie zaciska pasy. Jak wygląda gama silników? Jeśli ktoś jest miłośnikiem diesli, nie będzie zadowolony z liftingu. Jednostka 1.6 TDI została wycofana. Do wyboru w obydwu modelach pozostają: 1.0 TSI o mocy 95 lub 115 KM lub 150-konne 1.5 TSI. Najsłabszy silnik łączy się tylko ze skrzynią ręczną o pięciu przełożeniach. Mocniejsze mogą mieć albo sześciobiegowy „manual” albo siedmiobiegowe DSG. Zarówno Kamiq, jak i Scala po liftingu zadebiutują w Polsce na początku 2024 roku. Czy zdrożeją? Niestety, można się tego spodziewać...

Skoda Kamiq

Skoda Kamiq

mat. prasowe

Skoda Scala

Skoda Scala

mat. prasowe

Czytaj więcej

Podróż autem elektrycznym – przyjemność czy udręka?

Skoda ma przed sobą gorące miesiące. Już niedługo na rynek trafią nowe odsłony najważniejszych spalinowych modeli firmy, czyli Superba i Kodiaqa. Czesi nie zwalniają jednak tempa. Mniejsze modele, czyli Scala i Kamiq, też muszą wyglądać odpowiednio świeżo. Właśnie przeszły lifting – jednocześnie, bo i w 2019 roku weszły razem na rynek. Co się zmieniło? W przypadku Kamiqa najbardziej widoczny jest większy grill o bardziej prostokątnym kształcie. Powiększono także główne reflektory, ale za to LED-owe paski służące do jazdy dziennej są cieńsze. Dodano też dodatkowy wlot w przednim splitterze i przeprojektowano wloty powietrza w zderzaku. Z tyłu zmian jest mniej. Kamiq otrzymał zmienione światła przeciwmgłowe umieszczone pod tylnymi reflektorami – mają teraz kształt, który może kojarzyć się… z kijem do hokeja.

Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Premiery
Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę