Wraz ze specjalnym modelem opartym na M4 Competition BMW przywraca do życia skrót CSL - Coupe Sport Leichtbau, czyli lekkie, sportowe coupe. Ostatnim modelem dostępnym w wersji CSL było M3 z serii E46 dostępne od połowy 2003 r. do lata 2004 r. Teraz M4 CSL jest obecnie najszybszym seryjnie produkowanym BMW. Na torze Nürburgring (20,832 km) osiąga czas 7:20,207 minut na pokonanie pełnego okrążenia toru, a to oznacza, że jest to najlepszy czas w historii produkcyjnego BMW.
Już pierwszy rzut oka wystarczy żeby zobaczyć, że jest to wyjątkowe M4. Przedni splitter, maska silnika, osłony lusterek zewnętrznych, dach, pokrywa bagażnika, dyfuzor i tunel środkowy są wykonane z włókna węglowego, co pozwala zaoszczędzić w sumie 15 kg. I ten karbon widać jak np. na dachu i spodzie tylnej klapy, które są zabezpieczona bezbarwnym lakierem. Za dodatkową opłatą możemy mieć na karoserii znaczek BMW Motorsport. Również za dopłatą dostępne są przednie reflektory z laserowym oświetleniem. Podobnie jak w M5 CS, świecą one na żółto i mają nawiązywać do samochodów wyścigowych BMW GT.
Wnętrze ma tylko dwa fotele. To pozwala zaoszczędzić 21 kilogramów. Zamiast siedzeń znajduje się siatka bagażowa, pod którą można schować kaski. Kubełkowe siedzenia są wykonane z włókna węglowego, co pozwala zaoszczędzić kolejne 24 kg. Bez dodatkowej opłaty dostępne są również elektrycznie regulowane karbonowe fotele kubełkowe z podgrzewaniem, których zagłówki można zdejmować na potrzeby jazdy po torze wyścigowym (tak żeby zmieścić się wygodnie z kaskiem).
Czytaj więcej
BMW i7 pojawi się w Europie pod koniec 2022 roku, modele z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym będą dostępne wiosną 2023 r. Pod względem zewnętrznym i wewnętrznym pierwsza elektryczna wersja i7 prawie nie różni się od wersji z silnikiem spalinowym.