Zbudowano je na platformie modelu F8 Tributo i przejęto w niezmienionej formie silnik V8 twin-turbo o mocy 720 KM. To jeden z najmocniejszych ośmiocylindrowych jednostek napędowych Ferrari. Silnik ma 3,9 litra pojemności i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić Ferrari od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy, a sprint do 200 km/h trwa 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Czytaj więcej

Ferrari 296 GTS: Hybryda w wersji z otwartym dachem i mocą 830 KM
Ferrari SP48 Unica

Ferrari SP48 Unica

mat. prasowe

Chociaż Unica została zaprojektowana na zamówienie, nawiązuje do oryginalnego modelu. Z przodu dodano nowe wloty powietrza i przeprojektowano reflektory. Inżynierowie musieli również przenieść wloty powietrza do chłodzenia hamulców. W środkowej części dachu znajdują się również wloty powietrza, które są wpuszczone w tylną część pokrywy silnika zbudowanej z włókna węglowego. Jeśli chodzi o wnętrze, Ferrari pozostaje wierne temu seryjnemu z modelu F8 Tributo. Dodano jedynie czarną perforowaną alcantarę i pomarańczowo-czerwoną tkaninę, pasująca do koloru nadwozia.

Ferrari SP48 Unica

Ferrari SP48 Unica

mat. prasowe

Ferrari Centro Stile regularnie buduje dla swoich specjalnych klientów jednorazowe egzemplarze zbudowane na bazie seryjnych Ferrari. Każdy projekt zaczyna się od pomysłu klienta, a następnie jest realizowany przez projektantów. Cały proces trwa około roku. Pod koniec 2021 roku Ferrari zbudowało model BR20, który był jednorazowym egzemplarzem bazującym na GTC4 Lusso. Rok wcześniej na życzenie klienta powstał samochód o nazwie Omologata bazujący na modelu 812 Superfast.

Ferrari SP48 Unica

Ferrari SP48 Unica

mat. prasowe

Ferrari SP48 Unica

Ferrari SP48 Unica

mat. prasowe

Czytaj więcej

Wymiana oleju w Bugatti Veyron kosztuje więcej niż Dacia Spring