Zbudowano je na platformie modelu F8 Tributo i przejęto w niezmienionej formie silnik V8 twin-turbo o mocy 720 KM. To jeden z najmocniejszych ośmiocylindrowych jednostek napędowych Ferrari. Silnik ma 3,9 litra pojemności i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić Ferrari od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy, a sprint do 200 km/h trwa 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.
Czytaj więcej
Ferrari doda do swojego portfolio hybrydową wersję Spidera z rozsuwanym dachem, który pojawi się również w hardkorowej wersji Assetto Fiorano.
Ferrari SP48 Unica
Chociaż Unica została zaprojektowana na zamówienie, nawiązuje do oryginalnego modelu. Z przodu dodano nowe wloty powietrza i przeprojektowano reflektory. Inżynierowie musieli również przenieść wloty powietrza do chłodzenia hamulców. W środkowej części dachu znajdują się również wloty powietrza, które są wpuszczone w tylną część pokrywy silnika zbudowanej z włókna węglowego. Jeśli chodzi o wnętrze, Ferrari pozostaje wierne temu seryjnemu z modelu F8 Tributo. Dodano jedynie czarną perforowaną alcantarę i pomarańczowo-czerwoną tkaninę, pasująca do koloru nadwozia.
Ferrari SP48 Unica