Po prawie dziesięciu latach przyszedł czas na nowy model. Druga generacja Range Rovera Sport produkowana od 2013 roku, doczekała się następcy. Land Rover oficjalnie zaprezentował trzecią generację modelu. Projektanci chcieli zinterpretować poprzednią stylistykę w nowoczesny sposób i nie zrywać z poprzednikiem. Wizualnie Range Rover Sport zbliża się do dużego flagowego modelu Range Rovera.
Range Rover Sport
Z technicznego punktu widzenia, nowy Range Rover Sport bazuje na najnowszej platformie MLA-Flex (Flexible Modular Longitudinal Architecture), która ma mieć o 35 proc. większą sztywność od poprzedniej. Dzięki temu nowy model ma być bardziej sportowy i precyzyjny w prowadzeniu. Ważnym elementem tej obiecanej dynamiki jazdy jest nowo opracowana technologia zawieszenia. Standardowo montowane jest zawieszenie pneumatyczne o nazwie Dynamic Air Suspension, którego sprężyny powietrzne mają regulowaną objętość. Umożliwia to automatyczną regulację ustawienia w zależności od sytuacji na drodze. W tym celu wykorzystywane są również dane z systemu nawigacyjnego, dzięki czemu zawieszenie jest wstępnie przygotowywane np. na szczególnie krętą trasę.
Czytaj więcej
Nowy Range Rover zrobił ogromny krok naprzód. Wprowadza największego SUV-a marki do świata nowoczesności, zostając przy tym tradycjonalistą.
Range Rover Sport