Po prawie dziesięciu latach przyszedł czas na nowy model. Druga generacja Range Rovera Sport produkowana od 2013 roku, doczekała się następcy. Land Rover oficjalnie zaprezentował trzecią generację modelu. Projektanci chcieli zinterpretować poprzednią stylistykę w nowoczesny sposób i nie zrywać z poprzednikiem. Wizualnie Range Rover Sport zbliża się do dużego flagowego modelu Range Rovera.

Range Rover Sport

Range Rover Sport

mat. prasowe

Z technicznego punktu widzenia, nowy Range Rover Sport bazuje na najnowszej platformie MLA-Flex (Flexible Modular Longitudinal Architecture), która ma mieć o 35 proc. większą sztywność od poprzedniej. Dzięki temu nowy model ma być bardziej sportowy i precyzyjny w prowadzeniu. Ważnym elementem tej obiecanej dynamiki jazdy jest nowo opracowana technologia zawieszenia. Standardowo montowane jest zawieszenie pneumatyczne o nazwie Dynamic Air Suspension, którego sprężyny powietrzne mają regulowaną objętość. Umożliwia to automatyczną regulację ustawienia w zależności od sytuacji na drodze. W tym celu wykorzystywane są również dane z systemu nawigacyjnego, dzięki czemu zawieszenie jest wstępnie przygotowywane np. na szczególnie krętą trasę.

Czytaj więcej

Range Rover: Krok w luksus i nowoczesność
Range Rover Sport

Range Rover Sport

mat. prasowe

Nowością jest również układ skrętnej tylnej osi. Tylne koła skręcają maksymalnie pod kątem do 7,3 stopnia. Przy małych prędkościach zmniejsza to zdecydowanie promień skrętu. Wraz z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy i elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu z wektorowaniem momentu obrotowego, technologia ta ma na celu dalsze zwiększenie dynamiki jazdy. Ta opcjonalna technologia jest standardem w modelu P510e Plug-in Hybrid i P530 V8.

Range Rover Sport

Range Rover Sport

mat. prasowe

Nowy model oferowany będzie z silnikiem hybrydowy typu plug-in. To trzylitrowy silnik benzynowy o łącznej mocy 440 KM lub 510 KM w modelach P440e i P510e. "Słabsza" wersja przyspiesza Range Rovera Sport do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy, natomiast P510e robi to w 5,4 sekundy. Modele PHEV mają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 38,2 kWh, czyli więcej o pojemności jakie miały do niedawna samochody z napędem elektrycznym. Tym samym elektryczny zasięg 113 km wg. WLTP. Topowym silnik, zanim pojawi się odmiana SVR, to V8 biturbo o mocy 530 KM i pojemności 4,4 litra (z funkcją Launch Control przyspiesza w 4,5 sekundy do setki). Poniżej tej gamy silników znajduje się miękka hybryda P400 (benzyna) oraz silniki wysokoprężne D250, D300 i D350 - wszystkie są stosowane już w obecnym Range Roverze.

Range Rover Sport

Range Rover Sport

mat. prasowe

We wnętrzu Range Rovera Sport wiele elementów sterujących, takich jak klimatyzacja czy centralny monitor, pochodzi z dużego Range Rovera, choć są one inaczej rozmieszczone. Pasażerowie z tyłu mają o 31 mm więcej miejsca na nogi niż w poprzedniku. Nowe przednie fotele mają 22-stopniową regulację, klimatyzację i funkcję masażu. Centralny ekran systemu Pivi Pro o przekątnej 13,1 cala można spersonalizować pod kątem pożądanych opcji obsługi. Do sterowania głosem wykorzystywana jest usługa Alexa firmy Amazon, bez konieczności parowania ze smartfonem.

Podstawowa cena rozpoczyna się od 482 200 zł za bazowego diesla o mocy 249 KM. Za bazową wersję benzynową (400 KM) zapłacić trzeba 545 200 zł. To sporo, bo nawet Porsche Cayenne jest tańsze (489 000 złotych, 440 KM). Topowa wersja o mocy 530 KM wyceniona została na 776 600 zł. Dla przykładu Cayenne o mocy 550 KM startuje z ceną 729 000 zł.

Range Rover Sport

Range Rover Sport

mat. prasowe

Ceny Range Rovera Sport

Benzyna 6-cyl. 3.0 l 400 KM - od 545 200 zł

Hybryda Plug-in 6-cyl. 3,0 l 440 KM - od 519 400 zł

Hybryda Plug-in 6-cyl. 3,0 l 510 KM - od 716 800 zł

Benzyna V8 4,4 l 530 KM - od 776 600 zł

Diesel 6-cyl. 3,0 l 249 KM - od 482 200 zł

Diesel 6-cyl. 3,0 l 300 KM - od 501 500 zł

Diesel 6-cyl. 3,0 l 350 KM - od 632 200 zł

Czytaj więcej

Używane SUV-y 4×4 za 50 tys. z pancernymi dieslami