Volvo XC90 2.4 d
50 tysięcy złotych wystarczy na pierwszą generację Volvo XC90 z początkowego okresu produkcji. Szwedzkiego, flagowego SUV-a produkowano od 2002 do 2016. Co istotne, karoseria jest skutecznie zabezpieczona przed korozją. Wnętrze lekko rozczarowuje. Mimo pokaźnych rozmiarów auta, zapewnia tylko przeciętną ilość miejsca dla pasażerów. Jakość zastosowanych materiałów w kabinie prezentuje wysoki poziom i trwałość. Niestety, plastiki potrafią delikatnie trzeszczeć po latach. Lista dodatków obejmuje dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, archaiczną nawigację, szyberdach, skórzaną tapicerkę i dołączany napęd wszystkich kół. Wszystkie XC90 wyposażone są w automatyczne przekładnie. Mechanicy zgodnie polecają pięciocylindrowego diesla 2.4 o mocy 163-200 KM, który w zupełności wystarcza do całkiem żwawej eksploatacji. Uchodzi za jednostkę zdolną pokonać nawet 500 tysięcy kilometrów. W połowie tej drogi potrafi poddać się automat.
CZYTAJ TAKŻE: Przegląd rynku. Jakiego SUV-a wybrać za 150 tysięcy zł?
Volvo XC90
Volvo XC60 2.4 d
Drugą propozycją autorstwa Volvo jest pierwsze wcielenie XC60. Model produkowany był od 2008 do 2017. 50 tysięcy wystarczy na egzemplarz z początku produkcji. W tym przypadku także problem korozji nie występuje. Wnętrze oferuje komfortowe miejsca dla czterech dorosłych osób. Do ich dyspozycji pozostaje zazwyczaj skórzana tapicerka, klimatyzacja automatyczna, wydajne nagłośnienie i oczywiście liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa.
Na rynku znajdziemy zarówno wersje tańsze z napędem na przednią oś, jak i 4×4. Specjaliści doceniają pancernego diesla 2.4 d o mocy 190-215 KM, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat.
Volvo XC60