Nowa Honda Civic wyłącznie z napędem hybrydowym

Honda wprowadza na rynek nowy model Civic. Generacja 11 będzie dostępna w salonach jesienią 2022 roku.

Publikacja: 30.03.2022 09:59

Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Przez ostatnich dziesięć generacji Honda Civic bardzo się zmieniała. Od konserwatywnej, poprzez sportową, aż po dość egzotyczną i futurystyczną. Nowa, 11 generacja ma przekonywać klientów elegancją i wewnętrznymi wartościami. To model Hondy, który ma już 50-letnią tradycję. Dziesięć generacji sprzedało się w imponującej liczbie 27,5 miliona egzemplarzy na całym świecie.

Nowy model ma pozostać wierny sportowemu charakterowi marki. Kotaro Yamamoto, odpowiedzialny za technologię w Honda Motor Europe, jest dumny z faktu, że nowy Civic ma najniższą wysokość całkowitą w segmencie C. Maska została obniżona o 2,5 centymetra w porównaniu z obecnym modelem, a stosunkowo wąski słupek A został przesunięty do tyłu. Honda zapewnia, że tyłu i z przodu Civic oferuje dużo miejsca. Zobaczymy jak będzie z przestrzenią nad głową z tyłu. Bagażnik, o pojemności nieco ponad 400 litrów, jest o około 15 litrów mniejszy niż poprzednio. Tylna klapa wykonana jest z tworzywa sztucznego, dzięki czemu około 20 procent lżejsza i tym samym powinna być łatwiejsza do otwierania i zamykania.

Honda Civic

Honda Civic

mat. prasowe

Honda chce w środku pod względem jakości materiałów wspiąć się do poziomu segmentu premium. Miękkie plastiki, przejrzyste instrumenty, skórzane fotele i staranne wykonanie. Nawet za dopłatą Honda nie oferuje w swoim nowym modelu wyświetlacza head-up. Za to jest 10,2-calowy wyświetlacz przed kierowcą i 8- lub 9-calowy na środku deski rozdzielczej. Klienci do wyboru będą mieli podstawowy model "Elegance" oraz kolejne poziomy wyposażenia "Advanced" i "Advanced Sport".

Czytaj więcej

Sony i Honda zacieśniają współpracę przy opracowywaniu i sprzedaży elektryków
Honda Civic

Honda Civic

mat. prasowe

Nie ma za to możliwości wyboru jednostki napędowej. Silnik jest tylko jeden i ma oznaczenie e:HEV. To hybryda, która automatycznie przełącza się pomiędzy napędem czysto elektrycznym i spalinowym, przy czym 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy służy przede wszystkim jako źródło energii do ładowania akumulatorów, ale może również samodzielnie napędzać auto np. podczas przyspieszania czy jazdy na autostradzie. Ten sam układ napędowy o mocy 184 KM jest już stosowany w SUV-ie CR-V. 72 ogniwa litowo-jonowe są zamontowane pod tylnym siedzeniem, a dwa silniki elektryczne zabudowane są obok silnika benzynowego. Honda twierdzi, że jej celem jest osiągnięcie zużycia paliwa poniżej 5 l/100 km. Honda nie zamyka opcji wprowadzenia w późniejszym czasie sportowej wersji Civica R.

Honda Civic

Honda Civic

mat. prasowe

Honda Civic

Honda Civic

mat. prasowe

Honda Civic

Honda Civic

mat. prasowe

Honda Civic

Honda Civic

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Honda Civic będzie produkowana w Japonii

Przez ostatnich dziesięć generacji Honda Civic bardzo się zmieniała. Od konserwatywnej, poprzez sportową, aż po dość egzotyczną i futurystyczną. Nowa, 11 generacja ma przekonywać klientów elegancją i wewnętrznymi wartościami. To model Hondy, który ma już 50-letnią tradycję. Dziesięć generacji sprzedało się w imponującej liczbie 27,5 miliona egzemplarzy na całym świecie.

Nowy model ma pozostać wierny sportowemu charakterowi marki. Kotaro Yamamoto, odpowiedzialny za technologię w Honda Motor Europe, jest dumny z faktu, że nowy Civic ma najniższą wysokość całkowitą w segmencie C. Maska została obniżona o 2,5 centymetra w porównaniu z obecnym modelem, a stosunkowo wąski słupek A został przesunięty do tyłu. Honda zapewnia, że tyłu i z przodu Civic oferuje dużo miejsca. Zobaczymy jak będzie z przestrzenią nad głową z tyłu. Bagażnik, o pojemności nieco ponad 400 litrów, jest o około 15 litrów mniejszy niż poprzednio. Tylna klapa wykonana jest z tworzywa sztucznego, dzięki czemu około 20 procent lżejsza i tym samym powinna być łatwiejsza do otwierania i zamykania.

Premiery
Nowa elektryczna Kia EV3. Może powalczyć z Volvo, ma zasięg 600 km
Premiery
Brytyjsko-włoski Morgan z niemieckim sercem. Jest idealny na lato
Premiery
To ostatni moment, by kupić SUV-a Jaguara z silnikiem spalinowym
Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować