Przez ostatnich dziesięć generacji Honda Civic bardzo się zmieniała. Od konserwatywnej, poprzez sportową, aż po dość egzotyczną i futurystyczną. Nowa, 11 generacja ma przekonywać klientów elegancją i wewnętrznymi wartościami. To model Hondy, który ma już 50-letnią tradycję. Dziesięć generacji sprzedało się w imponującej liczbie 27,5 miliona egzemplarzy na całym świecie.
Nowy model ma pozostać wierny sportowemu charakterowi marki. Kotaro Yamamoto, odpowiedzialny za technologię w Honda Motor Europe, jest dumny z faktu, że nowy Civic ma najniższą wysokość całkowitą w segmencie C. Maska została obniżona o 2,5 centymetra w porównaniu z obecnym modelem, a stosunkowo wąski słupek A został przesunięty do tyłu. Honda zapewnia, że tyłu i z przodu Civic oferuje dużo miejsca. Zobaczymy jak będzie z przestrzenią nad głową z tyłu. Bagażnik, o pojemności nieco ponad 400 litrów, jest o około 15 litrów mniejszy niż poprzednio. Tylna klapa wykonana jest z tworzywa sztucznego, dzięki czemu około 20 procent lżejsza i tym samym powinna być łatwiejsza do otwierania i zamykania.
Honda Civic
Honda chce w środku pod względem jakości materiałów wspiąć się do poziomu segmentu premium. Miękkie plastiki, przejrzyste instrumenty, skórzane fotele i staranne wykonanie. Nawet za dopłatą Honda nie oferuje w swoim nowym modelu wyświetlacza head-up. Za to jest 10,2-calowy wyświetlacz przed kierowcą i 8- lub 9-calowy na środku deski rozdzielczej. Klienci do wyboru będą mieli podstawowy model "Elegance" oraz kolejne poziomy wyposażenia "Advanced" i "Advanced Sport".
Czytaj więcej
Firma technologiczna – Sony Corp. oraz motoryzacyjna – Honda Motor Co Ltd. potwierdziły połączenie sił w opracowywaniu i sprzedaży samochodów elektrycznych. Zapraszają również innych partnerów, którzy chcieli, by współpracować przy tym projekcie.