Nowa Honda Civic wyłącznie z napędem hybrydowym

Honda wprowadza na rynek nowy model Civic. Generacja 11 będzie dostępna w salonach jesienią 2022 roku.

Publikacja: 30.03.2022 09:59

Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Przez ostatnich dziesięć generacji Honda Civic bardzo się zmieniała. Od konserwatywnej, poprzez sportową, aż po dość egzotyczną i futurystyczną. Nowa, 11 generacja ma przekonywać klientów elegancją i wewnętrznymi wartościami. To model Hondy, który ma już 50-letnią tradycję. Dziesięć generacji sprzedało się w imponującej liczbie 27,5 miliona egzemplarzy na całym świecie.

Nowy model ma pozostać wierny sportowemu charakterowi marki. Kotaro Yamamoto, odpowiedzialny za technologię w Honda Motor Europe, jest dumny z faktu, że nowy Civic ma najniższą wysokość całkowitą w segmencie C. Maska została obniżona o 2,5 centymetra w porównaniu z obecnym modelem, a stosunkowo wąski słupek A został przesunięty do tyłu. Honda zapewnia, że tyłu i z przodu Civic oferuje dużo miejsca. Zobaczymy jak będzie z przestrzenią nad głową z tyłu. Bagażnik, o pojemności nieco ponad 400 litrów, jest o około 15 litrów mniejszy niż poprzednio. Tylna klapa wykonana jest z tworzywa sztucznego, dzięki czemu około 20 procent lżejsza i tym samym powinna być łatwiejsza do otwierania i zamykania.

Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Honda chce w środku pod względem jakości materiałów wspiąć się do poziomu segmentu premium. Miękkie plastiki, przejrzyste instrumenty, skórzane fotele i staranne wykonanie. Nawet za dopłatą Honda nie oferuje w swoim nowym modelu wyświetlacza head-up. Za to jest 10,2-calowy wyświetlacz przed kierowcą i 8- lub 9-calowy na środku deski rozdzielczej. Klienci do wyboru będą mieli podstawowy model "Elegance" oraz kolejne poziomy wyposażenia "Advanced" i "Advanced Sport".

Czytaj więcej

Sony i Honda zacieśniają współpracę przy opracowywaniu i sprzedaży elektryków
Reklama
Reklama
Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Nie ma za to możliwości wyboru jednostki napędowej. Silnik jest tylko jeden i ma oznaczenie e:HEV. To hybryda, która automatycznie przełącza się pomiędzy napędem czysto elektrycznym i spalinowym, przy czym 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy służy przede wszystkim jako źródło energii do ładowania akumulatorów, ale może również samodzielnie napędzać auto np. podczas przyspieszania czy jazdy na autostradzie. Ten sam układ napędowy o mocy 184 KM jest już stosowany w SUV-ie CR-V. 72 ogniwa litowo-jonowe są zamontowane pod tylnym siedzeniem, a dwa silniki elektryczne zabudowane są obok silnika benzynowego. Honda twierdzi, że jej celem jest osiągnięcie zużycia paliwa poniżej 5 l/100 km. Honda nie zamyka opcji wprowadzenia w późniejszym czasie sportowej wersji Civica R.

Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Honda Civic

Honda Civic

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Nowa Honda Civic będzie produkowana w Japonii

Przez ostatnich dziesięć generacji Honda Civic bardzo się zmieniała. Od konserwatywnej, poprzez sportową, aż po dość egzotyczną i futurystyczną. Nowa, 11 generacja ma przekonywać klientów elegancją i wewnętrznymi wartościami. To model Hondy, który ma już 50-letnią tradycję. Dziesięć generacji sprzedało się w imponującej liczbie 27,5 miliona egzemplarzy na całym świecie.

Nowy model ma pozostać wierny sportowemu charakterowi marki. Kotaro Yamamoto, odpowiedzialny za technologię w Honda Motor Europe, jest dumny z faktu, że nowy Civic ma najniższą wysokość całkowitą w segmencie C. Maska została obniżona o 2,5 centymetra w porównaniu z obecnym modelem, a stosunkowo wąski słupek A został przesunięty do tyłu. Honda zapewnia, że tyłu i z przodu Civic oferuje dużo miejsca. Zobaczymy jak będzie z przestrzenią nad głową z tyłu. Bagażnik, o pojemności nieco ponad 400 litrów, jest o około 15 litrów mniejszy niż poprzednio. Tylna klapa wykonana jest z tworzywa sztucznego, dzięki czemu około 20 procent lżejsza i tym samym powinna być łatwiejsza do otwierania i zamykania.

Reklama
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Premiery
Tak Mercedes wyobraża sobie przyszłość AMG. Bardzo dużo mocy i napęd elektryczny
Premiery
Powrót Łady. Nowy model nosi nazwę Azimut i jest SUV-em z aspiracjami premium
Premiery
Przełom dla wodoru? Renault Emblème z innowacyjnym napędem elektryczno-wodorowym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama