Nowy SUV Renault to Austral, następca Kadjara

Renault wprowadza na rynek nowego kompaktowego SUV-a. Austral ma długość 4,5 metra jest wyposażony w silniki hybrydowe i ma moc do 200 KM.

Publikacja: 09.03.2022 10:33

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Po zaledwie siedmiu latach Renault wymienia kompaktowego SUV-a Kadjara na nowy model. Chociaż nie do końca, bo w zasadzie nowe Renault Austral to tak naprawdę druga generacja Kadjara, zaprezentowanego w 2015 roku. Po co odcięcie od poprzedniej nazwy? Nie wiadomo. Nowy, stary Kadjar, to teraz Austral czyli siostrzany model Nissana Qashqai, który jest oparty na nowej platformie CMF-CD.

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Austral to klasyczny SUV. Największym stylistycznym wyróżnikiem jest układ świateł przednich i tylnych. We wnętrzu dominują dwa duże wyświetlacze (12,3 cala dla w pełni cyfrowych zegarów, 12 cali dla ekranu multimedialnego). Na szczęście Renault nie do końca poddało się głupiej modzie na totalną cyfryzację i Austral nadal posiada przyciski i pokrętła do podstawowych funkcji, które dzięki temu można obsługiwać "na ślepo". Nietypowy kształt ma duży element w kształcie dźwigni zabudowany na konsoli środkowej. To jednak nie dźwignia zmiany biegów, a podpórka pod rękę podczas obsługi wyświetlacza multimedialnego.

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

W porównaniu do Kadjara, Austral nieco urósł. Jest o dwa centymetry dłuższy (4,51 metra) za to szerokość (1,83 m) i wysokość (1,62 m) pozostała praktycznie bez zmian. W zależności od położenia tylnych siedzeń pojemność bagażnika wynosi od 500 do 1525 litrów. Tylną ławkę można złożyć w proporcji 2:1 i przesuwać o 16 cm. Nowa platforma umożliwia opcjonalne zastosowanie układu kierowniczego ze skrętnymi czterema kołami, nazwanego przez Renault „4-Control Advanced”. Przy tej opcji promień skrętu wynosi zaledwie 10,1 metra.

Czytaj więcej

Światowa motoryzacja wyjeżdża z Rosji. Które firmy wycofały się z rynku
Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Pod maską Australa znajdziemy wyłącznie silniki benzynowe. Póki co Renault nie oferuje nie tylko diesla, ale również hybrydy plug-in. Podstawową jednostką napędową jest opracowany wspólnie z Mercedesem czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3-litra, który występuje z mocą 140 i 160 KM. Mocniejsza wersja dostępna będzie tylko z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic. Poza tym w ofercie są dwie nowe trzycylindrowe hybrydy o pojemności 1,2 litra. Ta o mocy 130 KM to miękka hybryda z technologią 48 V i generatorem rozruchowym. W pełni hybrydowy Austral ma również pojemność 1,2 litra, ale w zależności od wersji ma moc 160 lub 200 KM. Wspomagany akumulatorem o pojemności 1,7 kWh może również pokonywać krótkie odległości wyłącznie na napędzie elektrycznie.

Renault póki co nie podaje cen nowego modelu. Auto będzie można zamawiać latem, a na rynek trafi jesienią 2022 roku. Obecnie bazowa wersja Kadjara stratuje od 105 900 zł (1,3l 140 KM).

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Sukces rewolucji w Renault. Firma się podzieli

Po zaledwie siedmiu latach Renault wymienia kompaktowego SUV-a Kadjara na nowy model. Chociaż nie do końca, bo w zasadzie nowe Renault Austral to tak naprawdę druga generacja Kadjara, zaprezentowanego w 2015 roku. Po co odcięcie od poprzedniej nazwy? Nie wiadomo. Nowy, stary Kadjar, to teraz Austral czyli siostrzany model Nissana Qashqai, który jest oparty na nowej platformie CMF-CD.

Austral to klasyczny SUV. Największym stylistycznym wyróżnikiem jest układ świateł przednich i tylnych. We wnętrzu dominują dwa duże wyświetlacze (12,3 cala dla w pełni cyfrowych zegarów, 12 cali dla ekranu multimedialnego). Na szczęście Renault nie do końca poddało się głupiej modzie na totalną cyfryzację i Austral nadal posiada przyciski i pokrętła do podstawowych funkcji, które dzięki temu można obsługiwać "na ślepo". Nietypowy kształt ma duży element w kształcie dźwigni zabudowany na konsoli środkowej. To jednak nie dźwignia zmiany biegów, a podpórka pod rękę podczas obsługi wyświetlacza multimedialnego.

Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką