Nowy SUV Renault to Austral, następca Kadjara

Renault wprowadza na rynek nowego kompaktowego SUV-a. Austral ma długość 4,5 metra jest wyposażony w silniki hybrydowe i ma moc do 200 KM.

Publikacja: 09.03.2022 10:33

Renault Austral

Renault Austral

Foto: mat. prasowe

Po zaledwie siedmiu latach Renault wymienia kompaktowego SUV-a Kadjara na nowy model. Chociaż nie do końca, bo w zasadzie nowe Renault Austral to tak naprawdę druga generacja Kadjara, zaprezentowanego w 2015 roku. Po co odcięcie od poprzedniej nazwy? Nie wiadomo. Nowy, stary Kadjar, to teraz Austral czyli siostrzany model Nissana Qashqai, który jest oparty na nowej platformie CMF-CD.

Renault Austral

Renault Austral

mat. prasowe

Austral to klasyczny SUV. Największym stylistycznym wyróżnikiem jest układ świateł przednich i tylnych. We wnętrzu dominują dwa duże wyświetlacze (12,3 cala dla w pełni cyfrowych zegarów, 12 cali dla ekranu multimedialnego). Na szczęście Renault nie do końca poddało się głupiej modzie na totalną cyfryzację i Austral nadal posiada przyciski i pokrętła do podstawowych funkcji, które dzięki temu można obsługiwać "na ślepo". Nietypowy kształt ma duży element w kształcie dźwigni zabudowany na konsoli środkowej. To jednak nie dźwignia zmiany biegów, a podpórka pod rękę podczas obsługi wyświetlacza multimedialnego.

Renault Austral

Renault Austral

mat. prasowe

W porównaniu do Kadjara, Austral nieco urósł. Jest o dwa centymetry dłuższy (4,51 metra) za to szerokość (1,83 m) i wysokość (1,62 m) pozostała praktycznie bez zmian. W zależności od położenia tylnych siedzeń pojemność bagażnika wynosi od 500 do 1525 litrów. Tylną ławkę można złożyć w proporcji 2:1 i przesuwać o 16 cm. Nowa platforma umożliwia opcjonalne zastosowanie układu kierowniczego ze skrętnymi czterema kołami, nazwanego przez Renault „4-Control Advanced”. Przy tej opcji promień skrętu wynosi zaledwie 10,1 metra.

Czytaj więcej

Światowa motoryzacja wyjeżdża z Rosji. Które firmy wycofały się z rynku
Renault Austral

Renault Austral

mat. prasowe

Pod maską Australa znajdziemy wyłącznie silniki benzynowe. Póki co Renault nie oferuje nie tylko diesla, ale również hybrydy plug-in. Podstawową jednostką napędową jest opracowany wspólnie z Mercedesem czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3-litra, który występuje z mocą 140 i 160 KM. Mocniejsza wersja dostępna będzie tylko z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic. Poza tym w ofercie są dwie nowe trzycylindrowe hybrydy o pojemności 1,2 litra. Ta o mocy 130 KM to miękka hybryda z technologią 48 V i generatorem rozruchowym. W pełni hybrydowy Austral ma również pojemność 1,2 litra, ale w zależności od wersji ma moc 160 lub 200 KM. Wspomagany akumulatorem o pojemności 1,7 kWh może również pokonywać krótkie odległości wyłącznie na napędzie elektrycznie.

Renault póki co nie podaje cen nowego modelu. Auto będzie można zamawiać latem, a na rynek trafi jesienią 2022 roku. Obecnie bazowa wersja Kadjara stratuje od 105 900 zł (1,3l 140 KM).

Renault Austral

Renault Austral

mat. prasowe

Renault Austral

Renault Austral

mat. prasowe

Renault Austral

Renault Austral

mat. prasowe

Renault Austral

Renault Austral

mat. prasowe

Czytaj więcej

Sukces rewolucji w Renault. Firma się podzieli

Po zaledwie siedmiu latach Renault wymienia kompaktowego SUV-a Kadjara na nowy model. Chociaż nie do końca, bo w zasadzie nowe Renault Austral to tak naprawdę druga generacja Kadjara, zaprezentowanego w 2015 roku. Po co odcięcie od poprzedniej nazwy? Nie wiadomo. Nowy, stary Kadjar, to teraz Austral czyli siostrzany model Nissana Qashqai, który jest oparty na nowej platformie CMF-CD.

Austral to klasyczny SUV. Największym stylistycznym wyróżnikiem jest układ świateł przednich i tylnych. We wnętrzu dominują dwa duże wyświetlacze (12,3 cala dla w pełni cyfrowych zegarów, 12 cali dla ekranu multimedialnego). Na szczęście Renault nie do końca poddało się głupiej modzie na totalną cyfryzację i Austral nadal posiada przyciski i pokrętła do podstawowych funkcji, które dzięki temu można obsługiwać "na ślepo". Nietypowy kształt ma duży element w kształcie dźwigni zabudowany na konsoli środkowej. To jednak nie dźwignia zmiany biegów, a podpórka pod rękę podczas obsługi wyświetlacza multimedialnego.

Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Premiery
Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę