Po zaledwie siedmiu latach Renault wymienia kompaktowego SUV-a Kadjara na nowy model. Chociaż nie do końca, bo w zasadzie nowe Renault Austral to tak naprawdę druga generacja Kadjara, zaprezentowanego w 2015 roku. Po co odcięcie od poprzedniej nazwy? Nie wiadomo. Nowy, stary Kadjar, to teraz Austral czyli siostrzany model Nissana Qashqai, który jest oparty na nowej platformie CMF-CD.
Renault Austral
Austral to klasyczny SUV. Największym stylistycznym wyróżnikiem jest układ świateł przednich i tylnych. We wnętrzu dominują dwa duże wyświetlacze (12,3 cala dla w pełni cyfrowych zegarów, 12 cali dla ekranu multimedialnego). Na szczęście Renault nie do końca poddało się głupiej modzie na totalną cyfryzację i Austral nadal posiada przyciski i pokrętła do podstawowych funkcji, które dzięki temu można obsługiwać "na ślepo". Nietypowy kształt ma duży element w kształcie dźwigni zabudowany na konsoli środkowej. To jednak nie dźwignia zmiany biegów, a podpórka pod rękę podczas obsługi wyświetlacza multimedialnego.
Renault Austral
W porównaniu do Kadjara, Austral nieco urósł. Jest o dwa centymetry dłuższy (4,51 metra) za to szerokość (1,83 m) i wysokość (1,62 m) pozostała praktycznie bez zmian. W zależności od położenia tylnych siedzeń pojemność bagażnika wynosi od 500 do 1525 litrów. Tylną ławkę można złożyć w proporcji 2:1 i przesuwać o 16 cm. Nowa platforma umożliwia opcjonalne zastosowanie układu kierowniczego ze skrętnymi czterema kołami, nazwanego przez Renault „4-Control Advanced”. Przy tej opcji promień skrętu wynosi zaledwie 10,1 metra.