Nowy Opel Astra Sports Tourer zadebiutuje na początku 2022 roku. Wersja kombi kompaktowego modelu z Rüsselsheim będzie prawdopodobnie kosztować około 5000 zł więcej niż model pięciodrzwiowy. Do napędu posłużą dobrze znane silniki: 1,2-litrowy trzycylindrowy o mocy 110 KM i 130 KM oraz 1,5-litrowy diesel o mocy 130 KM. Opel wprowadza do oferty również hybrydę plug-in (PHEV). Spalinowo - elektryczny napęd w podstawowej wersji będzie mieć moc 180 KM, a w późniejszym czasie ma pojawić się model o mocy 225 KM. Zasięg elektryczny ma wynieść około 60 km.

mat. prasowe

Sports Tourer ma 4,64 metra długości, a rozstaw osi wynosi 2,73 metra. Nietypowo na dzisiejsze czasy nowa Astra Kombi jest o 6cm krótsza niż jego poprzednik, ale za to z 5,7 cm większym rozstawie osi. Dla porównania Sports Tourer jest aż o 27 cm dłuższy od modelu 5-drzwiowego. Zwiększyła się również objętość bagażnika. W przypadku modeli z napędem konwencjonalnym wynosi od 608 do 1634 litrów, a dla PHEV-a od 548 do 1574 litrów. Próg załadunkowy znajduje się we wszystkich wersjach na wysokości 60 cm.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Opel Astra. Niemiecki kompakt z francuskim rodowodem

Deska rozdzielcza pięciodrzwiowej Astry znajduje się również w nowym Sports Tourerze. Zakrzywiony szeroki ekran rozciąga się od krawędzi drzwi kierowcy do konsoli środkowej. Za kierownicą znajduje się ekran do wyświetlania wskaźników, a centralny obszar służy jako jednostka informacyjno-rozrywkowa i posiada logikę obsługi smartfona. Telefony można bezprzewodowo zintegrować z samochodem za pośrednictwem Android Auto lub Apple Carplay. Jak zwykle w Oplu, przednie fotele posiadają certyfikat AGR (Aktion Gesunder Rücken - akcja zdrowe plecy). Osoby, które wybiorą tapicerkę ze skóry nappa, otrzymają fotel kierowcy z funkcją klimatyzacji i masażu, a także ogrzewaniem wszystkich pozostałych siedzeń.

mat. prasowe

mat. prasowe