Astra to bardzo ważny model dla Opla. Ten kompakt od dziesięcioleci symbolizuje markę z Rüsselsheim. Teraz czas na jego szóstą generację. Nigdy wcześniej w trzydziestoletniej historii Astry nie było tak przełomowego modelu. Dzięki przejęciu przez grupę PSA, nowy Opel pod karoserią nie tylko posiada francuską technologię, ale po raz pierwszy będzie dostępny z hybrydą typu plug-in, a w 2022 roku również w wersji elektrycznej. Z oferty nie znikną silniki benzynowe i wysokoprężne.

mat. prasowe

Nowa Astra ma 4,37 metra długości, czyli mniej więcej taką samą (+4 mm) jak jego poprzednik. Za to szerokość wzrosła o 5,1 centymetra, wysokość karoserii jest o 1,5 cm niższa, a rozstaw osi o 1,3 cm dłuższy. Bagażnik pomieści 422 litrów z możliwością powiększenia do 1250 l.

mat. prasowe

Astra zaskakuje wyglądem wnętrza. Jest cyfrowo i nowocześnie. Ogromny, cienki wyświetlacz rozciąga się za kierownicą aż po centralną część deski rozdzielczcej. Nie zapomniano o manualnych przełącznikach i przyciskach. Jest nawet klasyczny obrotowy regulator głośności. Opel otrzymał zaawansowane technologicznie funkcje jak np. systemy wspomagające, które umożliwiają półautonomiczną jazdę.

mat. prasowe

Hybrydowa wersja Astry typu plug-in będzie dostępna w dwóch wersjach z silnikiem o mocy 180 KM lub 225 KM. Akumulator ma pojemność 12,4 kWh, co powinno zapewnić zasięg elektryczny około 60 km. Silniki benzynowe zaczynają się od 110 KM, 3-cylindrów i pojemności 1,2 litra. Jedyny silnik wysokoprężny Astry ma 4-cyl. 1,5 litra i 130 KM. W przyszłym roku Opel przedstawi wyczynową hybrydę plug-in o mocy 300 KM. Inżynierowie z Rüsselsheim podążają w ten sposób za strategią swoich francuskich kolegów. Najmocniejsze wersje muszą być zawsze napędzane hybrydami typu plug-in. Nie ma za to dokładnych danych wersji w pełni elektrycznej. Astra dzieli platformę z Citroenem C4 tak więc powinna mieć moc 136 KM i akumulator o pojemności 50 kWh co pozwala na zasięg około 300 km.

mat. prasowe