BMW 6 GRAN TURISMO
Miał przyciągnąć nowych klientów i pomóc BMW zarobić więcej pieniędzy, a zyskał image samochodu, który wozi gości hotelowych. Wygląda na to, że ostatni rok produkcji BMW 6 GT. I tak trwało to bardzo długo. Model Gran Turismo kiedy jako seria 5 zadebiutował w 2009 roku łamał główne zasady jakim marka BMW była wierna od lat. Za nic miał umiejscowienie środka ciężkości i eleganckie proporcje, cierpiał na otyłość, był ociężały w prowadzeniu i co najgorsze przejawiał znamiona spokrewnienia z vanami. Od 2017 roku BMW próbowało podnieść jego rangę o stopień i zamiast 5 Gran Turismo nazwało go 6 Gran Turismo. Ale i ten zabieg i nieco bardziej proporcjonalna karoseria nie były w stanie ukryć jego proweniencji. Gran Turismo podobnie jak Active Tourer, którego vanowate DNA obecnie ukrywa się również pod powłoką udającego SUV-a modelu X1, miał wnosić świeży powiew do marki i przyciągnąć nowych klientów.
BMW serii 6 Gran Turismo
Zamiast tego osłabił znaczenie liter BMW i wywołał niezdrowe reakcje u znających się na rzeczy miłośników marki. BMW przez lata z pomocą marketingowej nowomowy starało się bronić decyzję o wprowadzeniu do sprzedaży Gran Turismo. Do dziś można przeczytać na stronach producenta „Wyrafinowane pod każdym względem - BMW serii 6 Gran Turismo łączy elegancję i dynamikę”. Nie bez powodu Alpina nigdy nie wzięła na warsztat tego modelu BMW. Jak donosi BimmerToday seria 6 GT zostanie usunięta z oferty marki na rok modelowy 2024. Wszystko wskazuje na to, że nie jest to decyzja związana ze zmianą generacji. W zeszłym roku w Niemczech sprzedano zaledwie 509 sztuk tego modelu, co jest liczbą absurdalnie niską, biorąc pod uwagę fakt, że seria 5 (która ma tę samą platformę i silniki) osiągała czterocyfrowy wynik każdego miesiąca 2022 roku. W połowie 2023 roku Gran Turismo serii 6 okazało się najgorzej sprzedającym się modelem marki w Niemczech z zaledwie 237 egzemplarzami, które opuściły salony.
BMW serii 6 Gran Turismo
BMW serii 6 Gran Turismo