Nowe BMW 5 urosło w każdym kierunku. Długość wynosi 5060 mm, szerokość 1900 mm, a wysokość do 1515 mm. Jest wyższe ponieważ karoseria przystosowana jest do wielu typów napędu w tym również elektrycznego, a ten wymaga większej przestrzeni na akumulatory. Rozstaw osi został wydłużony do 2995 mm, bagażnik wersji spalinowych i hybrydowych mieści 520 litry, a elektrycznej 490 litry. W minimalistycznym wnętrzu pojawił się nowy system multimedialny. Dzięki funkcji QuickSelect powinien być jeszcze bardziej intuicyjny. Pogrupowane skróty na ekranie głównym powodują, że kierowca nie musi tak często sięgać do podmenu. Do dyspozycji ma 12,3-calowy wyświetlacz zegarów oraz 14,9-calowy ekran dotykowy w centralnej części. Oczywiście pozostaje sterowanie głosem i gestami.
BMW i5 M60
Foto: mat. prasowe
W ofercie znajdą się wersje 520i, 520d, 530i z turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem o mocy 255 KM. BMW 540i dostępny będzie tylko z napędem na wszystkie koła. Jego 3,0-litrowy, rzędowy sześciocylindrowy silnik produkuje 375 KM i wspomaga się systemem miękkiej hybrydy. Wersje plug-in 530e i 550e dołączą do oferty wiosną przyszłego roku. Elektryczne i5 jest dostępne w odmianach eDrive40 i M60. Ta pierwsza ma pojedynczy silnik zamontowany z tyłu o mocy 335 KM, a druga wykorzystuje konfigurację z dwoma silnikami o łącznej mocy 590 KM. M60 osiąga 100 km/h w zaledwie 3,7 s i rozpędza się do 243 km/h. Obie wersje posiadają akumulator o pojemności 84,3 kWh. BMW szacuje, że model RWD przejedzie 475 km na jednym ładowaniu, podczas gdy mocniejszy AWD powinien pokonać 411 km.
BMW i5
Foto: mat. prasowe
Oczywiście nie byłoby to BMW serii 5 gdyby nie wprowadzało na rynek rewolucyjnych rozwiązań. To pierwszy model BMW obsługujący proces zmiany pasa ruchu za pomocą wzroku. Wystarczy spojrzeć w jedno z lusterek bocznych, by samochód sam zmienił pas. Aktywacja procesu działa wtedy gdy samochód sam sugeruje zmianę pasa. To opcjonalne wyposażenie przyda się szczególnie tym kierowcom, którzy nie mają w zwyczaju używać kierunkowskazów. Jest to też pierwsze BMW z wegańskim wnętrzem. Nowe BMW 5 pojawi się salonach w październiku, a produkcja wersji hybrydowych rozpocznie się w listopadzie. Najnowsze wcielenie BMW 5 niejako przepowiada przyszłość motoryzacji. Z błyszczącej karoserii można wyczytać, że wciąż oferowane będą wszystkie rodzaje napędu, w tym również diesel. Trudno też oczekiwać drastycznego wzrostu zasięgu samochodów elektrycznych. Widać również wyraźnie, że tryb jazdy autonomicznej to wciąż pieśń przyszłości.
BMW i5
Foto: mat. prasowe