Ferrari przez 54 lata nie miało takiego modelu

Ferrari rozszerza swoją ofertę modelową o kabriolet Roma z miękkim, elektrycznie otwieranym dachem. Spider całkowicie przejmuje technologię z wersji coupe.

Publikacja: 17.03.2023 10:51

Ferrari przez 54 lata nie miało takiego modelu

Foto: mat. prasowe

Od 2019 roku bazowym modelem w portfolio Ferrari jest model Roma. Jak dotąd był dostępny wyłącznie jako coupe. Teraz oferta rozszerza się o wersję z otwartym dachem. Ferrari Roma Spider łączy koncepcję samochodu sportowego z silnikiem z przodu i miękkim dachem. Taka kombinacja nie istniała w Ferrari od 1969 roku. 54 lata temu 365 GTS4 było ostatnim modelem Ferrari, który zastosował takie rozwiązanie.

Foto: mat. prasowe

Pięciowarstwowy miękki dach składany w kształcie litery Z, będzie mógł być wykonany z różnych materiałów i w różnych kolorach. "Kapuca" Romy Spider ma akustycznie dorównywać składanemu twardemu dachowi. Otwiera się w zaledwie 13,5 sekundy i to do prędkości 60 km/h. Opatentowano specjalną owiewkę zintegrowaną z oparciami tylnych siedzeń, która ma sprawić, że ​​wiatr nie rozwiewa włosów pasażerów. Można nią sterować przyciskiem na tunelu środkowym - oparcia tylnych siedzeń składają się i przepływ powietrza, nawet przy wysokich prędkościach ma nie zakłócać przyjemności z jazdy. Owiewkę można wysunąć do prędkości 170 km/h. Po otwarciu można jej używać do maksymalnej prędkości 320 km/h.

Czytaj więcej

Jeździliśmy pierwszym w historii SUV-em Ferrari. Jest najmocniejszy i najdroższy

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Ponadto na ramie przedniej szyby znajduje się minispojler o wysokości pięciu milimetrów. Miękki dach oszczędza miejsce i ma pozytywny wpływ na objętość bagażnika - Roma Spider oferuje 255 litrów przestrzeni bagażowej. Składane oparcia tylnych siedzeń zapewniają dodatkową przestrzeń. Ferrari kompensuje zmniejszoną sztywność skrętną nadwozia spowodowaną brakiem stałego dachu wzmocnionymi progami bocznymi, wzmocnionymi słupkami A i sztywniejszą ramą przedniej szyby. Wszystkie środki razem dodają dodatkowe 84 kg do masy własnej auta (1556 kg).

Foto: mat. prasowe

Spider przejmuje kokpit ze wszystkimi funkcjami od Romy Coupe. Tylko przyciski dotykowe na ramionach kierownicy zostały subtelnie przemodelowane, a przycisk uruchamiania silnika jest teraz podświetlony na czerwono. Technologia napędu Romy pozostała nietknięta. Pod maską pracuje 3,9-litrowy biturbo V8 o mocy 620 KM i momencie obrotowym 760 Nm. Ośmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia przeniesienie mocy na tylne koła.

Foto: mat. prasowe

Ferrari nie zdradziło ceny tego modelu i czy będzie ona niższa od modelu Portofino M, a z tym może być ciężko. Roma Coupe na polskim rynku kosztuje 235 675 euro (ok. 1,1 mln zł), a najtańszy kabriolet Portofino M240 360 euro (ok. 1,13 mln zł).

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Fabryka Bentleya w Crewe: Narodziny luksusu

Od 2019 roku bazowym modelem w portfolio Ferrari jest model Roma. Jak dotąd był dostępny wyłącznie jako coupe. Teraz oferta rozszerza się o wersję z otwartym dachem. Ferrari Roma Spider łączy koncepcję samochodu sportowego z silnikiem z przodu i miękkim dachem. Taka kombinacja nie istniała w Ferrari od 1969 roku. 54 lata temu 365 GTS4 było ostatnim modelem Ferrari, który zastosował takie rozwiązanie.

Pięciowarstwowy miękki dach składany w kształcie litery Z, będzie mógł być wykonany z różnych materiałów i w różnych kolorach. "Kapuca" Romy Spider ma akustycznie dorównywać składanemu twardemu dachowi. Otwiera się w zaledwie 13,5 sekundy i to do prędkości 60 km/h. Opatentowano specjalną owiewkę zintegrowaną z oparciami tylnych siedzeń, która ma sprawić, że ​​wiatr nie rozwiewa włosów pasażerów. Można nią sterować przyciskiem na tunelu środkowym - oparcia tylnych siedzeń składają się i przepływ powietrza, nawet przy wysokich prędkościach ma nie zakłócać przyjemności z jazdy. Owiewkę można wysunąć do prędkości 170 km/h. Po otwarciu można jej używać do maksymalnej prędkości 320 km/h.

Reklama
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Premiery
Tak Mercedes wyobraża sobie przyszłość AMG. Bardzo dużo mocy i napęd elektryczny
Premiery
Powrót Łady. Nowy model nosi nazwę Azimut i jest SUV-em z aspiracjami premium
Premiery
Przełom dla wodoru? Renault Emblème z innowacyjnym napędem elektryczno-wodorowym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama