Od 2019 roku bazowym modelem w portfolio Ferrari jest model Roma. Jak dotąd był dostępny wyłącznie jako coupe. Teraz oferta rozszerza się o wersję z otwartym dachem. Ferrari Roma Spider łączy koncepcję samochodu sportowego z silnikiem z przodu i miękkim dachem. Taka kombinacja nie istniała w Ferrari od 1969 roku. 54 lata temu 365 GTS4 było ostatnim modelem Ferrari, który zastosował takie rozwiązanie.
Pięciowarstwowy miękki dach składany w kształcie litery Z, będzie mógł być wykonany z różnych materiałów i w różnych kolorach. "Kapuca" Romy Spider ma akustycznie dorównywać składanemu twardemu dachowi. Otwiera się w zaledwie 13,5 sekundy i to do prędkości 60 km/h. Opatentowano specjalną owiewkę zintegrowaną z oparciami tylnych siedzeń, która ma sprawić, że wiatr nie rozwiewa włosów pasażerów. Można nią sterować przyciskiem na tunelu środkowym - oparcia tylnych siedzeń składają się i przepływ powietrza, nawet przy wysokich prędkościach ma nie zakłócać przyjemności z jazdy. Owiewkę można wysunąć do prędkości 170 km/h. Po otwarciu można jej używać do maksymalnej prędkości 320 km/h.
Czytaj więcej
To pierwsze w historii czterodrzwiowe Ferrari i pierwszy model tej marki z podniesionym zawieszeniem. Purosangue jest nie tylko najmocniejszym i najlepiej prowadzącym się „SUV-em” na świecie, ale również najdroższym.