Ferrari przez 54 lata nie miało takiego modelu

Ferrari rozszerza swoją ofertę modelową o kabriolet Roma z miękkim, elektrycznie otwieranym dachem. Spider całkowicie przejmuje technologię z wersji coupe.

Publikacja: 17.03.2023 10:51

Ferrari przez 54 lata nie miało takiego modelu

Foto: mat. prasowe

Od 2019 roku bazowym modelem w portfolio Ferrari jest model Roma. Jak dotąd był dostępny wyłącznie jako coupe. Teraz oferta rozszerza się o wersję z otwartym dachem. Ferrari Roma Spider łączy koncepcję samochodu sportowego z silnikiem z przodu i miękkim dachem. Taka kombinacja nie istniała w Ferrari od 1969 roku. 54 lata temu 365 GTS4 było ostatnim modelem Ferrari, który zastosował takie rozwiązanie.

mat. prasowe

Pięciowarstwowy miękki dach składany w kształcie litery Z, będzie mógł być wykonany z różnych materiałów i w różnych kolorach. "Kapuca" Romy Spider ma akustycznie dorównywać składanemu twardemu dachowi. Otwiera się w zaledwie 13,5 sekundy i to do prędkości 60 km/h. Opatentowano specjalną owiewkę zintegrowaną z oparciami tylnych siedzeń, która ma sprawić, że ​​wiatr nie rozwiewa włosów pasażerów. Można nią sterować przyciskiem na tunelu środkowym - oparcia tylnych siedzeń składają się i przepływ powietrza, nawet przy wysokich prędkościach ma nie zakłócać przyjemności z jazdy. Owiewkę można wysunąć do prędkości 170 km/h. Po otwarciu można jej używać do maksymalnej prędkości 320 km/h.

Czytaj więcej

Jeździliśmy pierwszym w historii SUV-em Ferrari. Jest najmocniejszy i najdroższy

mat. prasowe

Ponadto na ramie przedniej szyby znajduje się minispojler o wysokości pięciu milimetrów. Miękki dach oszczędza miejsce i ma pozytywny wpływ na objętość bagażnika - Roma Spider oferuje 255 litrów przestrzeni bagażowej. Składane oparcia tylnych siedzeń zapewniają dodatkową przestrzeń. Ferrari kompensuje zmniejszoną sztywność skrętną nadwozia spowodowaną brakiem stałego dachu wzmocnionymi progami bocznymi, wzmocnionymi słupkami A i sztywniejszą ramą przedniej szyby. Wszystkie środki razem dodają dodatkowe 84 kg do masy własnej auta (1556 kg).

mat. prasowe

Spider przejmuje kokpit ze wszystkimi funkcjami od Romy Coupe. Tylko przyciski dotykowe na ramionach kierownicy zostały subtelnie przemodelowane, a przycisk uruchamiania silnika jest teraz podświetlony na czerwono. Technologia napędu Romy pozostała nietknięta. Pod maską pracuje 3,9-litrowy biturbo V8 o mocy 620 KM i momencie obrotowym 760 Nm. Ośmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia przeniesienie mocy na tylne koła.

mat. prasowe

Ferrari nie zdradziło ceny tego modelu i czy będzie ona niższa od modelu Portofino M, a z tym może być ciężko. Roma Coupe na polskim rynku kosztuje 235 675 euro (ok. 1,1 mln zł), a najtańszy kabriolet Portofino M240 360 euro (ok. 1,13 mln zł).

mat. prasowe

Czytaj więcej

Fabryka Bentleya w Crewe: Narodziny luksusu
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Premiery
Elektryczny hit Volvo doczekał się tuningu. Bodykit dla Volvo EX30
Premiery
Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana
Premiery
Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję