Przyszłość Jaguara: żaden z obecnych modeli bez bezpośredniego następcy

Brytyjska luksusowa marka Jaguar planuje całkowity reset i budowę swojego portfolio praktycznie od nowa. Od 2025 roku nowe Jaguary dostępne będą wyłącznie z napędem w pełni elektrycznym, a design ma stać się bardziej wyrazisty.

Publikacja: 02.01.2023 15:38

Przyszłość Jaguara: żaden z obecnych modeli bez bezpośredniego następcy

Foto: mat. prasowe

Przyszłość Jaguara ma być ekscytująca. Do 2025 roku brytyjska marka luksusowa chce całkowicie przestawić swoje portfolio na modele w pełni elektryczne. Poza elektrycznym modelem I-Pace, żaden z obecnych modeli nie będzie miał bezpośredniego następcy. Nadchodzące Jaguary mają być szczególnie dynamiczne, luksusowe, stylowe i niepowtarzalne oraz wykonane z materiałów najwyższej jakości. Tak przynajmniej obiecuje producent.

Czytaj więcej

Land Rover Defender 130: Karta dużej rodziny

Jedno jest pewne: Jaguar całkowicie odkrywa siebie na nowo. Strategia „Reimagine”, zainicjowana przez byłego szefa Jaguara/Land Rovera, Therry’ego Bolloré, jest równie rygorystyczna, co ambitna. Do 2030 roku JLR chce być w 54 procentach neutralny klimatycznie. W 100 procentach do 2039 roku. I to w całym łańcuchu dostaw. Od surowców po produkcję, od materiałów wykończeniowych po sprzedaż i serwis.

Brytyjska marka postanowiła pozostać w Formule E przez kolejne cztery lata. W styczniu rozpoczną swój kolejny sezon w Mexico City. Producent zapłaci 25 mln euro za dwa lata, a zespół kolejne 13 mln. Team nazywa Jaguar TCS Racing - TCS oznacza Tata Consultancy Services, przyszłego sponsora tytularnego obecnego wicemistrza. Thomas Müller, nowy szef rozwoju Jaguara twierdzi, że marka wiele się uczy się w Formule E.

Bolid Jaguara w Formule E

Bolid Jaguara w Formule E

Foto: mat. prasowe

Przyszłość Jaguara ma być ekscytująca. Do 2025 roku brytyjska marka luksusowa chce całkowicie przestawić swoje portfolio na modele w pełni elektryczne. Poza elektrycznym modelem I-Pace, żaden z obecnych modeli nie będzie miał bezpośredniego następcy. Nadchodzące Jaguary mają być szczególnie dynamiczne, luksusowe, stylowe i niepowtarzalne oraz wykonane z materiałów najwyższej jakości. Tak przynajmniej obiecuje producent.

Jedno jest pewne: Jaguar całkowicie odkrywa siebie na nowo. Strategia „Reimagine”, zainicjowana przez byłego szefa Jaguara/Land Rovera, Therry’ego Bolloré, jest równie rygorystyczna, co ambitna. Do 2030 roku JLR chce być w 54 procentach neutralny klimatycznie. W 100 procentach do 2039 roku. I to w całym łańcuchu dostaw. Od surowców po produkcję, od materiałów wykończeniowych po sprzedaż i serwis.

Po Drodze
Luksusy na salonie samochodowym w Monako. Główny sponsor to firma z polskimi korzeniami
Po Drodze
Pożegnanie kultowej ciężarówki. Kenworth odchodzi na emeryturę
Po Drodze
Kultowe Porsche trafiło na aukcję. Ruf CTR Yellowbird powstał w 29 egz.
Po Drodze
Bugatti trackday. Milionerzy musieli najpierw pójść do szkoły jazdy Porsche
Po Drodze
30 lat Mercedesa Sprintera. Rewolucyjny dostawczak świętuje swoje urodziny