Volkswagen Golf
Ogromny wybór modeli niezmiennie mamy w segmencie C, gdzie jednym z silniejszych graczy jest VW Golf. Obecnie ma jednak bardzo mocną konkurencję. Golf przez wiele lat znajdował w Europie około 400 tysięcy klientów rocznie. Za jego plecami plasowały się Ford Focus, Opel Astra i Skoda Octavia, a w wyścigu brał jeszcze udział Hyundai i Kia. Ostatnich kilkanaście miesięcy mocno wyhamowało rynek, a na nowe auta trzeba czekać nawet kilkanaście miesięcy. W związku z tym, oferta rynku wtórnego przedstawia się wyjątkowo kusząco. Tym bardziej, że bazowe specyfikacje popularnych modeli możemy kupić już za 60-70 tysięcy. To auta pochodzące z 2019 roku. Za mocniejsze wersje z LED-owymi reflektorami i silnikami o mocy 150-180 KM, zapłacimy blisko 100 tysięcy złotych. Usportowione specyfikacje GTI i R dysponujące silnikami generującymi 280-300 koni mechanicznych, to wydatek rzędu 130-160 tysięcy. Niemniej, oferta jest szeroka, zatem każdy znajdzie dla siebie odpowiedni samochód. Do wyboru są klasyczne limuzyny, zwinne hatchbacki i rodzinne kombi. Oto popularne propozycje.
Volkswagen Golf R z 2017
Skoda Octavia III
Ogromną popularnością i uznaniem kierowców od zawsze cieszy się Skoda Octavia. Trzecia generacja czeskiego wcielenia VW Golfa produkowana była w latach 2012 - 2020. Ponownie do sprzedaży trafił liftback i praktyczne kombi. Po raz pierwszy postawiono na dynamiczną, wyrazistą sylwetkę i wiele niedostępnych wcześniej dodatków z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Wnętrze także zyskało na estetyce i otrzymało odrobinę charakteru. Oczywiście, jakość wykonania nadal pozostaje na wysokim poziomie. Zastosowane materiały są dokładnie spasowane i trwałe. Na przednich fotelach miejsca nie zabraknie nikomu, podobnie na kanapie, co wcale nie jest takie oczywiste w segmencie C. Droższe egzemplarze mogą też pochwalić się długą listą dodatków. To między innymi rozbudowane multimedia z nawigacją i dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali, dopracowane nagłośnienie, skórzana tapicerka, napęd 4x4, automatyczne przekładnie DSG i aktywny tempomat. Do gamy trafił tylko jeden wolnossący silnik – 1.6 MPI 110 KM. Pozostałe korzystają z doładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa. To 1.0 TSI 115 KM, 1.2 TSI 86-110 KM, 1.4 TSI 140-150 KM, 1.5 TSI 150 KM, 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 220-230 KM. Miłośnicy diesli mogą postawić na dopracowane 1.6 TDI 90-105 KM i 2.0 TDI 150-184 KM. W tych motorach producent uporał się z wcześniejszymi, problematycznymi usterkami.
Czytaj więcej
Mercedes-AMG przenosi technologię Formuły 1 na drogę. Model One to hipersamochód o mocy 1063 KM, który kosztuje 2,75 mln euro (prawie 13 mln zł). Ambitny projekt po kilku latach opóźnienia nareszcie może wyjechać do pierwszych klientów.
Skoda Octavia RS o mocy 245 KM