Lotus kończy produkcję modeli Exige, Elise i Evora

Brytyjski producent aut sportowych Lotus wprowadza na rynek całkowicie nową rodzinę samochodów. Tym samym modele Elise, Exige i Evora zostają wycofane. Wspaniała era samochodów sportowych dobiega końca, a przed Lotusem elektryczna przyszłość.

Publikacja: 25.12.2021 10:19

Lotus kończy produkcję modeli Exige, Elise i Evora

Foto: mat. prasowe

Pod kierownictwem nowego właściciela Geely przyszłość Lotusa nabiera tempa. Modele Elise, Exige i Evora zostają wycofane z produkcji jeszcze w 2021 roku. Podstawą zupełnie nowej rodziny modeli będzie Type 131, którego prawdziwa nazwa to Emira, który będzie ostatnim modelem spalinowym Lotusa. To model bardziej zorientowany na komfort, niestety  o nieco większej masie własnej, z manualną skrzynią biegów dostępny wyłącznie z silnikiem V6, a czterocylindrowy turbodoładowany silnik AMG o mocy 360 ​​KM połączony jest z automatyczną skrzynią biegów. Zupełnie nowym modelem ma też być w pełni  elektryczny sportowy Evija, oraz pierwszy SUV Lotusa, który jest również wyposażony będzie w napęd elektryczny. W ramach strategii Vision 80 zainwestowano już 100 milionów funtów w modernizację zakładu w Norfolk i planowane jest zatrudnienie 250 nowych pracowników.

Lotus Elise

Lotus Elise

Foto: mat. prasowe

W ciągu 26 lat Lotus wyprodukował łącznie 51 738 trzech powiązanych technicznie modeli - Elise, Exige i Evora. Te trzy auta sportowe stanowią prawie połowę całkowitej produkcji Lotusa w jego 73-letniej historii. Ponadto zbudowano 9715 modeli dla GM i Tesli. General Motors za czasów Opla używał platformy Lotusa dla modelu Speedster (w latach 2000-2005 powstało 7200 egzemplarzy). Tesla użyła bazy Lotusa do budowy swojego pierwszego modelu - Roadster (powstało 2515 egzemplarzy). Jeśli dodać specjalne modele Lotus 340R, Europa, 2-Eleven i 3-Eleven to Lotus zbudował na aluminiowej platformie 56 618 samochodów.

Lotus Exige

Lotus Exige

Foto: mat. prasowe

Lotus Elise rozpoczął swoją karierę w 1995 roku i wprowadził aluminiową konstrukcję. Bazując na tej technologii wprowadzono w 2000 roku model Exige, a w 2008 roku Evorę. Ostatnie egzemplarze Elise, Exige i Evora będą limitowanymi edycjami.

Lotus Evora

Lotus Evora

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Najstarszy, nowy samochód sprzedany po siedmiu latach

Pod kierownictwem nowego właściciela Geely przyszłość Lotusa nabiera tempa. Modele Elise, Exige i Evora zostają wycofane z produkcji jeszcze w 2021 roku. Podstawą zupełnie nowej rodziny modeli będzie Type 131, którego prawdziwa nazwa to Emira, który będzie ostatnim modelem spalinowym Lotusa. To model bardziej zorientowany na komfort, niestety  o nieco większej masie własnej, z manualną skrzynią biegów dostępny wyłącznie z silnikiem V6, a czterocylindrowy turbodoładowany silnik AMG o mocy 360 ​​KM połączony jest z automatyczną skrzynią biegów. Zupełnie nowym modelem ma też być w pełni  elektryczny sportowy Evija, oraz pierwszy SUV Lotusa, który jest również wyposażony będzie w napęd elektryczny. W ramach strategii Vision 80 zainwestowano już 100 milionów funtów w modernizację zakładu w Norfolk i planowane jest zatrudnienie 250 nowych pracowników.

Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Po Drodze
Był jednym z najmocniejszych SUV-ów na rynku. Teraz żegna się wersją specjalną
Po Drodze
Miał zostać wycofany z oferty, a zostaje na kolejne lata. SUV Volvo po modernizacji
Po Drodze
Mercedes pokazał w Warszawie swoją wizję przyszłości
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Po Drodze
Garaż Taylor Swift robi wrażenie. Sprawdzamy, jakimi samochodami jeździ supergwiazda