Pod kierownictwem nowego właściciela Geely przyszłość Lotusa nabiera tempa. Modele Elise, Exige i Evora zostają wycofane z produkcji jeszcze w 2021 roku. Podstawą zupełnie nowej rodziny modeli będzie Type 131, którego prawdziwa nazwa to Emira, który będzie ostatnim modelem spalinowym Lotusa. To model bardziej zorientowany na komfort, niestety o nieco większej masie własnej, z manualną skrzynią biegów dostępny wyłącznie z silnikiem V6, a czterocylindrowy turbodoładowany silnik AMG o mocy 360 KM połączony jest z automatyczną skrzynią biegów. Zupełnie nowym modelem ma też być w pełni elektryczny sportowy Evija, oraz pierwszy SUV Lotusa, który jest również wyposażony będzie w napęd elektryczny. W ramach strategii Vision 80 zainwestowano już 100 milionów funtów w modernizację zakładu w Norfolk i planowane jest zatrudnienie 250 nowych pracowników.
Lotus Elise
W ciągu 26 lat Lotus wyprodukował łącznie 51 738 trzech powiązanych technicznie modeli - Elise, Exige i Evora. Te trzy auta sportowe stanowią prawie połowę całkowitej produkcji Lotusa w jego 73-letniej historii. Ponadto zbudowano 9715 modeli dla GM i Tesli. General Motors za czasów Opla używał platformy Lotusa dla modelu Speedster (w latach 2000-2005 powstało 7200 egzemplarzy). Tesla użyła bazy Lotusa do budowy swojego pierwszego modelu - Roadster (powstało 2515 egzemplarzy). Jeśli dodać specjalne modele Lotus 340R, Europa, 2-Eleven i 3-Eleven to Lotus zbudował na aluminiowej platformie 56 618 samochodów.
Lotus Exige
Lotus Elise rozpoczął swoją karierę w 1995 roku i wprowadził aluminiową konstrukcję. Bazując na tej technologii wprowadzono w 2000 roku model Exige, a w 2008 roku Evorę. Ostatnie egzemplarze Elise, Exige i Evora będą limitowanymi edycjami.