Mercedes umożliwił konfigurowanie i zamawianie nowego, kompaktowego, elektrycznego SUV-a. Model EQA na starcie dostępny jest w odmianie EQA 250 z silnikiem o mocy 190 KM i zasięgiem do 426 km. Cennik otwiera kwota 199 990 zł.

Mercedes EQA.

Najtańszy i zarazem najmniejszy Mercedes z rodziny EQ kosztuje mniej niż 200 tys. zł. Jest to drugi w pełni elektryczny samochód marki po wprowadzonym dwa lata temu EQC. Nowa propozycja ze Stuttgartu oparta jest na SUV-ie GLA, czyli przedstawicielu segmentu C. W odróżnieniu od spalinowych wersji, EQA ma charakterystyczny dla elektrycznych modeli EQ grill oraz zmodyfikowane przednie reflektory. Modyfikacji uległ również tylny pas, który otrzymał światła połączone LED-owym pasem oraz zderzaki o dopasowanym do bryły zarysie.

CZYTAJ TAKŻE: Tak prezentuje się nowy Mercedes klasy C

EQA jest oferowany w odmianie 250. Oznacza to, że jego silnik dysponuje mocą 190 KM oraz 375 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent podaje, że przy tych parametrach auto będzie przyspieszało do 100 km/h w 8,9 sekundy, a maksymalnie rozpędzało się do 160 km/h. Akumulator o pojemności 66,5 kWh ma zapewnić zasięg do 424 km (taki przynajmniej udało się uzyskać według procedury WLTP).

Samochód już w podstawowej specyfikacji jest bogato wyposażony. Na liście znalazły się m.in. takie pozycje jak: 18-calowe koła, tapicerka łącząca tkaninę ze skórą syntetyczną Artico, system multimedialny mbux, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, aluminiowe relingi dachowe, reflektory LED (statyczne) i adaptacyjną regulację świateł drogowych, wybór trybów jazdy Dynamic Select, elektrycznie otwieraną tylną pokrywę, kamerę cofania, nawigację, system ochrony pieszych czy oświetlenie ambiente w 64 odcieniach. Dodatkowo klienci otrzymają też ładowarkę pokładową 11 kW, pompę ciepła oraz kable do ładowania z gniazdka domowego i ze stacji publicznej.

Jak na markę premium przystało nie zabrakło też długiej listy opcji. Wśród niej można znaleźć np. specjalny pakiet Edition 1 za 36 548 zł. Jest on oparty na pakietach wyposażenia Advantage (10,25-calowy wyświetlacz multimedialny + 10,25-calowy wyświetlacz zegarów, pakiet parkowania z kamerą cofania, asystent martwego pola, pakiet lusterek) oraz linii Electric Art (przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji, podgrzewane przednie fotele, skórzana tapicerka, czarne relingi dachowe czy pakiet stylistyczny AMG wraz z obręczami kół AMG o średnicy 20-cali). Dodatkowo znalazły się też pakiet innowacji MBUX (5870 zł) obejmujący wyświetlacz head-up i Asystenta wnętrza MBUX, a także rozszerzoną rzeczywistość dla MBUX-a (1991 zł), dach panoramiczny (5972 zł), wentylowane przednie fotele (4543 zł) czy adaptacyjne zawieszenie (5053 zł).

Ceny Mercedes EQA

– EQA 250 Standard (190 KM) – od 199 990 zł
– EQA 250 Style (190 KM) – od 206 536 zł
– EQA 250 AMG Line (190 KM) – od 219 757 zł
– EQA 250 Edition 1 (190 KM) – od 237 810 zł

Dla porównania benzynowa odmiana GLA, na której bazuje elektryczny EQA kosztuje niewiele mniej. Przykładowo różnica pomiędzy modelem GLA plug-in hybrid z silnikiem o mocy 218 KM w wersji wyposażenia Style to 19 936 zł. Mercedes EQA jak na razie nie ma konkurencji w segmencie C premium. Cenowo zbliżone propozycje to m.in.:

BMW i3s (184 KM) – od 184 200 zł
– DS3 Crossback
(136 KM) – od 189 000 zł
– Ford Mustang Mach-E
(269 KM) – od 216 120 zł
– Hyundai Ioniq
(136 KM) – od 190 900 zł
– Hyundai Kona
(204 KM) – od 183 900 zł
– Kia Niro
(204 KM) – od 188 990 zł
– Kia Soul (204 KM) – od 181 490 zł
Skoda Enyaq iV (204 KM)  – od 211 700 zł
– Tesla Model 3
(285 KM) – od 199 990 zł
– Volkswagen ID3
(204 KM) – od 180 190 zł
– Volkswagen ID4
(204 KM) – od 190 890 zł

Nie wiadomo, kiedy bezpośrednia konkurencja (BMW, Audi) wprowadzi swoich elektrycznych przedstawicieli segmentu C. Mercedes natomiast zapowiedział, że ofertę EQA wzbogaci o kolejne warianty, które będą charakteryzować się m.in. mocniejszym silnikiem (ponad 272 KM), napędem na obie osie czy zasięgiem ponad 500 KM w cyklu WLTP. Pierwsze egzemplarze mają trafić do dealerów wiosną tego roku.

CZYTAJ TAKŻE: Wyprodukowano 400 tys. Mercedesów klasy G

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec produkcji Opla Astry

Gliwicka fabryka Opla zakończyła produkcję modelu Astra Sedan czwartej generacji. Tym samym na liniach ...

Przetargi na szybko. GDDKiA do końca roku wyda więcej niż przez ostatnie 10 miesięcy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że do końca tego roku ogłosi ...

2,5 mld zł na bezpieczniejsze drogi

Rząd zdecydował się na zwiększenie wydatków poprawiających bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Nowy program przyjęty ...

Volkswagen nie rezygnuje z diesli

Grupa Volkswagen inwestuje w diesle. Nowa generacja ma być ekologiczna i jeszcze bardziej oszczędna. ...

Zmiany w przepisach, które miały być od dzisiaj, ale ich nie ma…

1 lipca to data, która miała dużo zmienić w prawie o ruchu drogowym. Choć ...

Nowa Katana już w Polsce

Legendarny naked Suzuki Katana już w czerwcu trafi do polskich klientów. Wybrane autoryzowane salony ...