Pionier modeli hybrydowch – Toyota Prius – doczekała swojego końca. Przynajmniej na niemieckim rynku, na którym tego modelu nie można już zamówić.

Po około dwóch dekadach Toyota wycofała z niemieckiego rynku hybrydowego pioniera – Priusa. W ofercie pozostaje tylko wariant PHEV z akumulatorem doładowywanym zewnętrznie. Koniec dla Priusa nadszedł w fazie, w której hybrydy zaczeły na rynku niemieckim znacznie lepiej się sprzedawać. Tylko w czerwcu sprzedano tam około 20 000 samochodów z technologią napędu hybrydowego, co stanowi około 9 proc udziału w rynku (bez hybryd plug-in). Jednak Prius nie korzystał z tego hybrydowego trendu. W czerwcu zdecydowało się na ten model tylko 24 klientów, a od początku roku sprzedano w sumie 268 egzemplarzy.

CZYTAJ DALEJ: Toyota prezentuje ceny nowego Yarisa

Głównym powodem braku popularności jest duża konkurencja wewnętrzna Toyoty. Wraz z wprowadzeniem na rynek w 2019 roku Corolli, modeli RAV4 i C-HR oraz Yarisa w wersji hybrydowej każdy z nich był bardziej popularny od Priusa. W czerwcu Toyota w Niemczech sprzedał prawie 2700 pozostałych modeli hybrydowych, a od początku roku to niemal 18 000 samochodów.

Jednak w innych krajach europejskich klienci pokochali Priusa. W swoich najlepszych latach sprzedawano ponad 40 000 aut rocznie. Obecnie, mimo silnej wewnętrznej i nie tylko konkurencji sprzedaż utrzymuje się na poziomie około 10 000 samochodów w skali roku.

CZYTAJ TAKŻE: Ta Toyota sprzedaje się w Polsce najlepiej ze wszystkich krajów europejskich

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Honda od 2022 roku wyłącznie z silnikami elektrycznymi i hybrydowymi

Tego nikt się nie spodziewał. Japoński koncern motoryzacyjny – Honda – ogłosił, że od ...

Citroen Ami One: Elektrycznie w miasto bez prawa jazdy

Citroen na salonie samochodowym w Genewie zaprezentuje koncepcyjny model o nazwie Ami One. Elektryczny ...

W Niemczech powstanie największa stacja do ładowania aut elektrycznych

W południowych Niemczech, a dokładnie przy autostradzie A8 obok bawarskiego miasteczka Zusmarshausen powstanie największa ...

Produkcja samochodów w Niemczech na najniższym poziomie od 22 lat

Produkcja samochodów w Niemczech znacznie spadła w tym roku. Prognozy na rok 2020 również ...

Skrzynia DSG: Zalety i wady gry w dwa sprzęgła

W momencie debiutu była prawdziwym przełomem. Skrzynia DSG, bo o niej mowa, w ciągu ...

Michael Lohscheller, prezes Opel Automobile GmbH: Przyjdzie czas na Gliwice

Oczywiście myślimy o kolejnych inwestycjach w Polsce, ponieważ zakład w Gliwicach jest bardzo konkurencyjny. ...