Toyota rozpoczyna przedsprzedaż nowej Toyoty Yaris czwartej generacji. Auto ma zupełnie nowy design i konstrukcję opartą na platformie TNGA oraz nowe układy napędowe.

Toyota Yaris czwartej generacji została zaprojektowana na platformie TNGA, która ma zapewnić sztywną konstrukcję, nisko położony środek ciężkości i pewne prowadzenie. Auto otrzymało zupełnie nowy design i wydajniejszy napęd hybrydowy 4. generacji o większej mocy. Yaris dostępny będzie z jednym z trzech oferowanych silników. Toyota najwięcej uwagi poświęca napędowi hybrydowemu nowego Yarisa. Jest on oparty na nowym 3-cylindrowym silniku 1,5 l Dynamic Force i generuje łączną moc 114 KM. Poza nim w gamie znajdują się także dwa silniki benzynowe – 1,0 l o mocy 72 KM, współpracujący z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów oraz opracowana specjalnie do tego modelu jednostka 1,5 l o mocy 121 KM, która może być sparowana z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT.

Nowa Toyota Yaris.

Nowy Yaris jest oferowany w przedsprzedaży w 5 wersjach. Podstawowa wersja Active oferuje w standardzie system multimedialny Toyota Touch II z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, dwoma głośnikami, Bluetooth, cyfrową obsługą stacji radiowych DAB, interfejsem Android Auto i Apple Carplay oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Standardowa jest także klimatyzacja – automatyczna w odmianie hybrydowej lub manualna z silnikami konwencjonalnymi.

Toyota promuje nowego Yarisa jako najbezpieczniejszy samochód w segmencie B, standardowo wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense 2. generacji. Składają się na niego obok układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układu rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatycznych świateł drogowych (AHB) także nowe zaawansowane systemy – układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall) i system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS). Nowością są także poduszki powietrzne między kierowcą i pasażerem w pierwszym rzędzie siedzeń.

Bazowy Yaris Active dostępny jest wyłącznie dla silnika 1,0 i hybrydy. Najtańszy w ofercie jest model 1,0 litra i kosztuje od 58 900 zł, a w wersji hybrydowej 76 900 zł. Druga wersja wyposażenia Comfort jest wzbogacona o kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi, 4 głośniki, światła przeciwmgielne, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz trójramienną skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokrytą skórą. Yaris Comfort kosztuje od 59 900 zł (1,0 l), a z napędem hybrydowym od 77 900 zł. Z pakietem wyposażenia Comfort można też zamówić model z 121 konnym silnikiem benzynowym (od 63 900 zł).

CZYTAJ TAKŻE: Test | Toyota Corolla GR 2.0 Hybrid: Przewaga hybrydy

Oprócz tego nowy Yaris dostępny jest również w pakietach wyposażenia – Selecton Elegant, Selection Style oraz Premiere Edition. Te dwa pierwsze wyróżniają się dwukolorowym nadwoziem bez dopłaty oraz pełnymi światłami LED. Ich wyposażenie zawiera także lusterko fotochromatyczne, elektrycznie składane lusterka boczne, inteligentny kluczyk, klimatyzację dwustrefową i przycisk Start. W najdroższa odmiana Premiere Edition otrzymuje ponadto czerwony lakier metalizowany Tokyo Fusion oraz czarny dach w odcieniu Night Sky Black, a także 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/45R17.

Ceny Toyoty Yaris:

Ceny konkurencji:

Citroen C3 Feel (110 KM) – od 57 300 zł
Ford Fiesta Titanium (125 KM) – od 71 400 zł
KIA Rio L (120 KM) – od 62 990 zł
Mazda 2 SkyEnergy (90 KM) – od 76 900 zł
Nissan Micra Acenta (117 KM) – od 62 390 zł
Opel Corsa Elegance (130 KM) – od 77 550 zł
Peugeot 208 Allure (130 KM) – od 87 400 zł
Renault Clio Intens (130 KM) – od 73 900 zł
Seat Ibiza Style (115 KM) – od 63 400 zł
Suzuki Swift Premium Plus (90 KM) – od 55 900 zł
Volkswagen Polo Highline (115 KM) – od 72 190 zł

Jeśli porównamy ceny segmentu to widać, że nowy Yaris broni się bardzo dobrą ceną. Dla szybkiego porównania wybraliśmy mocniejszą benzynę 1,5 l o mocy 121 KM z manualną skrzynią biegów. Konkurenci musieli dorównać z jak najbliższym mocą silnikiem i w drugim pakietem wyposażenia modelu. Niestety widać, że wiele producentów nie oferuje tak mocnej jednostki jak Toyota, a jeśli już to często wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów, co wyraźnie podbija cenę wyjściową. Idealnym przykładem jest Peugeot 208, który z 130 konnym silnikiem dostępny jest wyłącznie z automatem. W tej klasie aut wyraźnie brakuje modeli z napędem hybrydowym.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota GR Yaris: Najmocniejszy 3-cyl. silnik na świecie

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Anty Top 50 | Jakich samochodów Niemcy kupują najmniej

Oto Anty Top 50 aut, których w 2018 r. zarejestrowano najmniej u naszych zachodnich ...

Toyota Corolla Touring Sports: Bardzo ładne kombi

Corolla będzie znowu oficjalną i jedyną nazwą dla kompaktowego modelu Toyoty. To dotyczy również ...

Silniki spalinowe: Już nie takie straszne, jak mogłoby się wydawać

Na naszych oczach diametralnie zmienia się podejście do napędu pojazdów - miejsce silników spalinowych ...

Volkswagen ID concept - protoplasta VW I.D., który wyjedzie na drogi w 2020 r. Baterie do całej rodziny tego modelu będą powstawały w zakładach LG Chem w Polsce

Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

W najbliższych latach najwięcej w elektromobilność zainwestuje Volkswagen. Czy to oznacza, że najbardziej skorzysta ...

Ceny Tesli Model 3 w Europie

Tesla Model 3 wchodzi do sprzedaży na europejski rynek. Sprawdzamy ceny w kilku wybranych ...

Polska ma największą w UE flotę ciężarówek i autobusów

Polska ma największą w UE flotę ciężarówek i autobusów, ale po kraju ciągle jeździ ...