Toyota Yaris czwartej generacji została zaprojektowana na platformie TNGA, która ma zapewnić sztywną konstrukcję, nisko położony środek ciężkości i pewne prowadzenie. Auto otrzymało zupełnie nowy design i wydajniejszy napęd hybrydowy 4. generacji o większej mocy. Yaris dostępny będzie z jednym z trzech oferowanych silników. Toyota najwięcej uwagi poświęca napędowi hybrydowemu nowego Yarisa. Jest on oparty na nowym 3-cylindrowym silniku 1,5 l Dynamic Force i generuje łączną moc 114 KM. Poza nim w gamie znajdują się także dwa silniki benzynowe – 1,0 l o mocy 72 KM, współpracujący z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów oraz opracowana specjalnie do tego modelu jednostka 1,5 l o mocy 121 KM, która może być sparowana z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT.
Nowa Toyota Yaris.
Nowy Yaris jest oferowany w przedsprzedaży w 5 wersjach. Podstawowa wersja Active oferuje w standardzie system multimedialny Toyota Touch II z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, dwoma głośnikami, Bluetooth, cyfrową obsługą stacji radiowych DAB, interfejsem Android Auto i Apple Carplay oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Standardowa jest także klimatyzacja – automatyczna w odmianie hybrydowej lub manualna z silnikami konwencjonalnymi.
Toyota promuje nowego Yarisa jako najbezpieczniejszy samochód w segmencie B, standardowo wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense 2. generacji. Składają się na niego obok układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układu rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatycznych świateł drogowych (AHB) także nowe zaawansowane systemy – układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall) i system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS). Nowością są także poduszki powietrzne między kierowcą i pasażerem w pierwszym rzędzie siedzeń.